Follow me
0

Současné wellness trendy – vývoj na trhu wellness a SPA

Jaký směr nabírá wellness, beauty a spa sektor
v posledních letech?

 

Zájem o sebe, stres a chuť vedou klienty do wellness a spa.

Prognózy na další roky ve wellness a spa nemusí být zas až tak převratné a překvapivé. Jedna věc je totiž jasná, zdravý životní styl nikdy nevyjde z módy. Naopak. Zájem, povědomí a uvědomování si hodnoty svého zdraví a krásy a také nutnost investovat do sebe je nejen trendy, ale stává se běžnou součástí života. Stále více ale také i nutností, jak ukazují poslední výzkumy v oblasti wellness. Stres je nejdůležitějším motivem návštěvy spa klientů v Americe. A i když se podobné výzkumy jinde moc nedělají, bude to pravděpodobně velice podobné i na ostatních trzích wellness a spa.

A jak poukazují sami provozovatelé wellness, lidé jsou stále vzdělanější pokud jde o investice sama do sebe a pokud jde o hodnotu nabízené služby, chtějí více informací o nabízených službách a viditelné výsledky.

 

 

Jaké trendy pozorují odborníci z wellness a spa odvětví?
Dají se formulovat do několika bodů:

 

Thalgo spa

    ● Prevence na úkor rozmazlování

Procedury, které nás hýčkají a rozmazlují si sice rádi dopřejeme, ale pokud se momentálně nacházíme v době finanční krize a také krize ve zdravotnictví, logicky dojdeme k závěru, že své peníze, kterých není mnoho, nemůžeme utrácet jen za rozmazlování.

Trh wellness, beauty a spa služeb se bude stále více soustředit právě na prevenci, tudíž procedury a služby, které nějakým způsobem podpoří naše zdraví a kondici.

Zájem by tedy měl být o wellness pobyty v lázních, které, ve spolupráci s lékařem, nabízí diagnostiku, program péče na míru každému jedinci. Zájem bude o procedury, které mají prokazatelné účinky na naše zdraví (například minerální vody, bahno).

V beauty sektoru se předpokládá další rozvoj kosmetických služeb, kdy se účinná pěstící kosmetika kombinuje s přístrojovým ošetřením.

Očekává se také, že klienti budou ve větší míře vyhledávat provozy, které nabízí také konzultační služby zaměřené na dermatologii, nutriční výživu či modelaci postavy.

Již dnes je patrné, že řada provozů wellness, beauty a spa spolupracuje externě s lékaři a odborníky, kteří na některé dny do provozů docházejí a nabízejí klientům odborné poradenství s návazností na konkrétní služby a ošetření v salonu nebo wellness.

 

Po čem ženy touží, skvělá figura a věčné mládí

Ženy tvoří převážnou část pravidelných klientů wellness a beauty provozů kam chodí především na masáže a pravidelnou kosmetickou péči.

Do specializovaných beauty center, které vyhledávají zejména ve věku 30-50let, chodí především na pravidelnou manikúru a kosmetické ošetření.

Ve většině provozů pak jednoznačně dominují služby spojené s modelací těla a boj proti vráskám. Na tom se nic nezmění, naopak v těchto směrech jsou klientky stále více vzdělané a informované, žádají novinky a jsou ochotné investovat.


Výhodou je, že pro tyto procedury jsou již rozhodnuté a ochotně za ně platí. Rozvíjet se bude zejména sektor „přístrojového wellness“ laserů a výplňových materiálů, nejen pro modelaci obličeje, ale celého těla. Vrásky se prostě nenosí, ale provozovatelé wellness, beauty a kosmetických salonů je mají patřičně rádi..

Výrobci kosmetických přístrojů, odborní lékaři, dermatologové i chirurgové, stejně tak výrobci kosmetických produktů a v konečné fázi i kosmetická centra zažívají zlaté časy právě v oblasti ošetření stárnoucí pleti.

Je to také dáno tím, že lidský věk se stále prodlužuje a velkou skupinu klientů tvoří poměrně silná generační skupina klientů ve věku 30-50 let.

Ženy investují do nákupu krémů proti vráskám a nebojí se investovat i poměrně vysoké částky. Například ve Francii používá krémy proti vráskám téměř 40% žen.

Největší poptávka je stále po klasické kosmetické obličejové péči – krémy na vrásky tvoří největší obraty v oblasti profesionální kosmetiky. Nicméně právě zde můžeme pozorovat jistý nový trend, kterým je stále intenzivnější zájem o složení krémů. Žádané jsou přírodní účinné aktivní látky, napříč celým kosmetickým trhem se dá pozorovat velká poptávka po „zelené kosmetice“, ukazují to současné výzkumy i veletrhy kosmetiky.

Tudíž, na pozoru se mají konzervační složky a barviva. Je patrná rychle rostoucí skupina spotřebitelů, kteří žádají čistě přírodní produkty a velmi pečlivě si je vybírají. Úroveň informovanosti spotřebitelů neustále roste. Mnozí nakupují kosmetiku daleko uvědoměleji než ještě před pár lety. Zákazníci jsou stále kritičtější k problematickým látkám obsaženým v tubách a kelímcích.

 

Klienti se mění, přibývá těch, kteří jsou informovaní a těch,
kteří porovnávají hodnotu služby, kterou kupují

Taman Sari spa

Celosvětový trend znalého zákazníka, který je stále informovanější proniká i do provozů spa a wellness. Stejně jako se zákazníci stále více zajímají o složení krémů a kosmetiky, které nakupují v maloobchodní síti, zajímají se i o to, s jakou kosmetikou se pracuje v provozu.  Je proto dobré, být připraveni na dotazy klientů a umět na ně správně reagovat.

Klienti za své peníze žádají také určitý servis na úrovni. Nabídka různých wellness a beauty míst je veliká, na internetu je nepřeberné množství nabídek a pobytů, zákazník má ale jasno. Za své peníze chce určitou odpovídající hodnotu. Má velké očekávání co se úrovně služby týče a chce skvělý zážitek. Což představuje především profesionální zákaznický servis orientovaný na individuální přání klientů.

Důležitá je práce s klienty

Pohodový chod provozu, pro-zákaznické chování a přístup personálu, který musí neustále zlepšovat své dovednosti v komunikaci s klientem a poskytovat kvalitní wellness služby. Nikde žádný zádrhel, nervozita, nedostatky, nepříjemnosti. Za to on neplatí. Za takový špičkový servis jsou zákazníci svolní utratit i více peněz,rádi se vrací, jsou věrní, proto se provozům vyplatí si takových zákazníků více všímat, mít jejich databáze, znát je a případně pro ně připravovat i věrnostní služby a nabídky, aby si je udržely.

 

Stres přináší provozu zisk       

Podle světové zdravotnické organizace za řadu našich problémů může stres. Terapie zaměřené na prevenci a uvolnění budou vždy v popředí zájmu klientů.

Vyhledávat se budou ale spíše takové, které mají „okamžitý viditelný účinek“, klient pak má pocit, že za své investované peníze dostává skutečně účinnou službu a nepochybuje o jejich pravidelném vyhledávání. Celosvětově jsou na přední příčce oblíbenosti jednoznačně masáže, antistresové, uvolňující, s aromaterapií.

Téměř polovina z těch, kteří navštěvují SPA v Americe jsou muži!

Muži reprezentují téměř 47% ze všech amerických Spa klientů, jak se ukázalo v novém výzkumu ISPA (International Spa Association). Průměrný muž – spa klient je ve věku 25-44 let, zastává pracovní pozici na úrovni managementu a nebo výše a jeho příjem je zhruba 50.000 US dolarů. Ukazuje se také, že v souvislosti s jejich vyšším pracovním nasazením jsou více pod tlakem stresu a to je také nejčastější důvod jejich návštěvy ve Spa. Což je podobné i u žen. Muže i ženy přivádí do Spa nejčastěji stres. Východisko, jak se vypořádat se stresem vidí v návštěvě wellness a spa. Předpokládá se, že pozornost managementu ve wellness a spa se bude upínat na to, aby se lépe poznaly potřeby mužů a lépe se jim vyšlo vstříc s nabídkou služeb ve wellness a spa.

Zpět k přírodě a osvědčeným tradicím

Již nyní jsou oblíbené wellness procedury vycházející z tradiční osvědčené péče o člověka jako celek, pro podporu celkové harmonie a také o terapie, které cílí na konkrétní problém, který tuto harmonii narušuje. Velký zájem je celosvětově o terapeutické využití aromaterapie, tedy cílené využití esencí na určitý problém, což vyžaduje určitou úroveň znalosti aromaterapie nebo intenzivní přípravu ošetření s odborníky.

Tento zájem o čistou aromaterapii a zdroje z přírody souvisí s celosvětovým trendem návratu k přírodě a tradičním technikám o tělo, duši i mysl.
Do popředí zájmu se dostávají tradiční holistické přístupy péče o klienty. Očekává se zvýšený zájem o ajurvédu, tradiční čínské lékařství a používání bylin ve wellness a spa.

 

 

Holistický přístup – nikoliv ze dveří rovnou na masérské lehátko

Proto, aby si klient skutečně odpočinul, uvolnil se a terapie byla maximálně účinná, potřebuje dokonale sehrané prostředí a kompletní službu. Holistický přístup v péči o klienta během jeho návštěvy by měl být včetně služeb před a po proceduře, například: uvítání – masáž -odpočinek. (před a po servis). Terapeut by se měl seznámit alespoň základně s problémy klienta, navrhnout a probrat s ním proceduru, tu také vysvětlit a popsat, včetně použitých přípravků.

Ze statistik chování klienta v provozu se ukazuje, že většina (přes 80%) klientů má velký zájem o tyto informace. Klient by se měl po příchodu zklidnit v příjemném prostoru, případně u šálku čaje, stejně tak po proceduře by měl mít alespoň 20 minut na relaxaci s nabídkou občerstvení, nejlépe čaj/voda/džus a ovoce, pak teprve by měl odejít. Lépe být doprovozen k recepci.

Přiběhnout na proceduru na poslední chvíli a ihned lehat na masérský stůl nemá ten správný účinek a přínos pro klienta. Provoz si svou péčí o klienta buduje dobrý vztah s ním. Což je v podstatě jedna z nejlepších investic do spokojených klientů a do reklam formou ústního podání – doporučení.

 

Jak nalákat nové zákazníky,
sleva je mnohem účinnější

Většina klientů, kteří do wellness či beauty provozu nechodí jsou citlivých na cenu a myslí si, že wellness péče je pro ně zbytečně drahý luxus.

Velice účinné se ale zdají být „miniprocedury“, tedy cílená nabídka na získání NOVÉ klientely formou krátkých „zkušebních“ procedur, jako 20minutové masáže, které jsou pro váhavé klienty finančně přijatelné. Ukazuje se, že tato metoda je mnohem úspěšnější než nabídka volných procedur v balíčku.

 

Okolí může výrazně přispět
do pokladny hotelového spa nebo beauty provozu

Stále oblíbenější je vyhledávání wellness provozu či lázní během dovolené, spolupráce s okolím, je tedy pro provoz důležitá. Je dobré znát místní incoming, hotely v okolí, celkově se snažit zapojit a využít potenciálu okolí. Hosté ubytovaní v okolí v hotelech bez provozu jsou zajímavou možností jak si zvýšit zisk z provozu.

Celosvětové výzkumy v různých regionech ukazují že hotelové spa může mít v průměru kolem 40% klientely navíc, která přichází z okolí. Další možností je partnerství s okolím formou výhodnější nabídky pro zaměstnance blízkých firem, aj.

Pořádání společenských a vzdělávacích akcí i v malém množství může být pro provoz zajímavé. Vzdělávat spotřebitele nenáročnou, zajímavou formou o lázeňství a  životním stylu přímo v provozu a následně provoz ukázat může vzbudit zájem nejen u klientů, ale i podpořit  další obchodní aktivity.

 

 

Wellness párty a společné pobyty

Novým trendem se stávají eventy ve wellness provozech. Roste zájem o akce pořádané v zajímavých destinacích, spojené se zajímavým zážitkem, v hotelech s wellness provozem, vzniká poptávka po uspořádání různých setkání, možnostech uspořádání rodinných oslav, setkání, výročí, speciálních příležitostí a svateb v místech, které mohou nabídnout více než jen gastronomii a ubytování.

Hosté se zdrží déle než jen na jeden den a užijí si. V některých destinacích takové akce vyrovnávají příjmy z pokleslých uskutečněných pobytů organizované firemní klientely a konferencí.

 

               ● Eko provozy –  kdo nezezelená nepřežije

Pochopit svého hosta a zlepšit svoji nabídku, je spíš než trend, nutností k dalšímu přežití a rozvoji. U nás to ještě není tak patrné, ale celosvětově velmi rychle roste nový „zelený“ směr.

Eko přátelské provozy, šetrné k okolí a životnímu prostředí, dávají najevo svoji iniciativu tak, aby si udržely a rozšířili klientelu stejně smýšlející. Ta začíná být velká a kdo ji přehlédne, zaostane. Protože poptávka po přírodní a bio kosmetice roste velkým tempem, stejně tak rostou obraty na trhu přírodní kosmetiky, soustředí se na tento trh řada výzkumných společností i marketingových oddělení společností, které kosmetiku nabízí.

 

Vzniká více zelených provozů, nové koncepty založené a ekologickém fungování, šetří se náklady v oblasti využitelných a obnovitelných zdrojů, nakupují inteligentní technologie, v provozu se hospodaří a používají se přírodní a BIO produkty a kosmetika.

Nejlépe v ekologicky recyklovaných a recyklovatelných obalech. V gastronomii se zařazují produkty místních farem a pěstitelů.

Jak ukazují aktuální tržní údaje společností pro výzkum trhu Gesellschaft für Marktforschung (GfK), Norimberk (D) a Kline & Company, New Jersey (USA) v mezinárodním sektoru, roste odbyt „zelených“ beauty produktů. V Německu zaznamenal trh s kontrolovanou přírodní kosmetikou v prvním pololetí 2013 přírůstek o více než 10 % na zhruba 950 mil. EUR.

 

Rodinné zázemí

Očekává se také, že wellness a spa trh bude pružněji a svižněji reagovat na sílící poptávku rodinných pobytů. Wellness a lázně se stávají novým životním stylem pro celé rodiny. Nový životní styl se přenáší i na malé děti v rámci fungování rodiny. Celé rodiny vyjíždí za zážitky a wellness, žádají pohodlí, komfort a služby pro všechny své členy, tedy i nabídku služeb a produktů pro ty opravdu nejmenší. Vyhledávají místa, kde najdou co potřebují a rádi se vrací.

Rodiny s dětmi více utratí a provoz si může do budoucna z malých dětí „vychovávat“ nové klienty. Rodiče v provozech nejčastěji postrádají možnost hlídání dětí, dětského vnitřního hracího koutku, dostatek potravin pro kojence a malé děti, možnost přebalování včetně nabídky plín či kosmetiky, dětské sedačky v jídelnách, organizované aktivity pro malé děti, například tanečně rytmické hodinky v malé místnosti během dne.

foto: archiv, Babor, Thalgo, profesionální kosmetika

 

Kam dál?   

 Wellness trendy pro rok 2015, klíčové předpovědi pro wellness a spa

rubrika Wellness trendy,

Profesionální kosmetika

spa-wellness-kosmetika-profJíly v kosmetice, wellness  a spa
Wellness trendy – zpomalení ve wellness – nový směr
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika

Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Jak účinně používat aroma marketing?

 

Další články na webu SPAwellness.cz

Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Saunové ceremoniály – zážitkové saunování
Občerstvení pro klienty ve wellness a spa – inspirace
Léčivá sůl ve wellness a spa
Eko wellness – Eko spa – nové trendy ve wellness
Wellness a SPA hotely – novinky
Bylinky ve wellness a spa, koření a bylinné terapie
Drahé kameny ve wellness a spa
Květiny ve wellness, květinová výzdoba a inspirace pro wellness a spa
Dekorativní obklady ve wellness a spa – fotogalerie-obklady-inspirace
Recepce ve wellness a spa

 

rubriky webu SPAwellness.cz:


Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela

 

 

 

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,