Follow me
0

Recepce ve wellness a SPA

Když nefunguje recepce – chátrá celý provoz.
Kde provoz ztrácí klienty?

Recepce je nejdůležitějším komunikačním místem ve wellness a spa provozu, v beauty salonu, fitness centru, všude tam, kde dochází ke komunikaci s klienty.

Jednoduchost, elegance a otevřená komunikace.

Wellness recepce by měla být místnost, do které klienti vstoupí jako první, pokud možno, tak, aby je hned po příchodu vítal milý a sympatický úsměv personálu.

Navázat kontakt pohledem a úsměvem klienta povzbudí a je to pro něj také ujištění, že z jeho návštěvy má provoz radost. Současně je to také místo, kde se provoz s klientem loučí a vyprovází ho. Což je také důležitý akt komunikace s klienty – poděkování za návštěvu, popřání hezkého dne a rozloučení se s ním.

Klient samozřejmě ví, kde jsou dveře, ale recepční by si s každým klientem měla dát tu práci a věnovat se mu při příchodu i při odchodu.

Kromě péče o klienta během jeho pobytu v provozu jsou oba momenty – příchod i odchod klienta z provozu –  klíčové momenty, které mají zásadní vliv na to, jak se náš vztah s klientem do budoucna bude vyvíjet. ( To jak ho uvítáme a jak se s ním rozloučíme, s jakým dojmem odchází, zda se těší na další návštěvu).

Provozovatel by měl zajistit nejen příjemnou sympatickou recepční, ale měl by také zajistit prostor, který bude působit harmonicky a zároveň reprezentativně.

 Dobrá viditelnost a rozhled

Místo pro recepční by mělo být řešeno tak, aby mohla volně s příchozím navázat komunikaci bez jakýchkoliv zábran a to zejména prostorových.

Pokud klient najde recepční schovanou za vysokým pultem, na kterém je vystavena řada věcí, či ukrytou za obrazovkou počítače, může to na něj dělat dojem, že ji ruší od práce, do které je maximálně ponořená. Může mít pocit, že by měl jen na chvilku vyrušit a zase půjde.

 

 

Otevřený a čistý prostor podporuje komunikaci

Lepší je nízký stolek byť na něm bude vidět počítač. Je také vhodné wellness recepci vybavit vitrínou s kosmetickými produkty a doplňky stravy, tak aby je klient při komunikaci s recepční a při čekání na to až se ho ujme terapeut, měl stále na očích, pomáhá to podpořit přímý prodej v provozu. Ještě lepší je, když má produkty ve svém dosahu, volně dostupné tak, aby si je mohl prohlédnout, vzít do ruky.

Příjemné a pohodlné sezení zajistí pohovky, křesla a něco zajímavého k prolistování, časopisy ale i letáky, vlastní s aktuální nabídkou, zajímavými akcemi či novinkami v provozu. Objevit se mohou i letáky a akce spřátelených společností, se kterými má provoz navázanou spolupráci.

Wellness recepce je to jediné vhodné místo, kde se mohou informace nenuceně prezentovat.

Když provoz začíná, stačí jednoduchá a funkční recepce. Dekorace a interiérové doplňky, lampy a jiné zajímavosti, které prostor zkrášlí můžeme klidně nechat na pozdější dobu nebo pořídit až z toho, co nám z počátečního rozpočtu zbude.

Jakmile provoz bude trochu vydělávat, můžeme prostor doplňovat a klienti vždy ocení něco nového co napovídá o tom, že se nám daří, provoz rozvíjíme a dále investujeme do jeho zvelebování a fungování. Vhodné jsou živé květiny ve váze (a v dobré kondici), designový solitér, zajímavý solitér, at..

Šatna a občerstvení

V recepci je také prostor pro umístění malé šatny pokud nemáme v provozu procedury, které vyžadují šatny a převlékárny. Šatna v recepci je lepší než věšák. Na klienta udělá dojem, pokud mu recepční pomůže při svlékání kabátu a při oblékání při odchodu. Drahé kabáty jsou tak uloženy v bezpečí recepce, nikoliv na chodbě na očích.

Další možností je věšák u každé kabiny, ale pak nutíme klienty vláčet se v zimním období s těžkými kabáty, kabelkou, deštníkem po celém provozu natož pak pokud mají objednaných více procedur a budou po provozu přebíhat. To by pro ně mohlo být nepříjemné.

Do prostoru recepce se také hodí umístit automat s pitnou vodou, pokud nemáme kuchyňku, ve které bychom připravovali občerstvení nebo zajistíme alespoň nabídku balené vody.

Telefon a e-maily – neosobní komunikace?

Klienti často do provozu volají nebo píší dotazy e-mailem. Dříve než provoz navštíví,  shání si dodatečné informace, ověřují termíny a aktuálnost nabídky. V provozu třeba ještě vůbec nikdy nebyli. A to je obrovsky důležitý moment – první komunikace s provozem může klienta někdy tak odradit, že již další pokus, natož návštěvu, nikdy neučiní.

Protivný, nesoustředěný či dokonce nepříjemný hlas, který kromě telefonu řeší ještě něco jiného, nedostatečně trpělivý tak, aby uspokojit tázajícího je celkem běžná věc. Provozovatel by rozhodně měl takové nedostatky odstranit. Občas si do provozu zavolat. Nejlépe, když si pravidelně ověří, jak s ním nebo s jeho známým recepce po telefonu komunikuje. Vždycky se osvědčí věnovat klientovi čas a najít řešení jeho problému,  například přesunutí termínu, přeobjednání, apod.

Některé provozy striktně odmítají přeobjednat klienty, kterým například končí termín poukazu či dárkového voucheru. Je na každém provozu zvážit tuto politiku přístupu ke klientovi, protože ho to může pořádně naštvat, ať je v právu či není,  či měl informaci, že termín na voucher musí rezervovat například 14 před ukončením jeho platnosti, atd… Pokud to pro provoz není takový problém, vždy je lepší se domluvit a klienta do provozu dostat. Nikdo nikdy nevím, zda by se z něj do budoucna mohl stát pravidelný zákazník. K tomuto účelu vlastně všechny ty dárkové poukazy a certifikáty slouží. Rozšířit si klientelu.

Jiná situace samozřejmě nastává, pokud klient potřebuje termín posunout v rámci jednoho dne, nebo dorazí do provozu později. Je potřeba mu mile, byť striktně sdělit, že místo je již rezervované a obsazené jiným klientem. Buď se většinou procedura krátí, nebo se hledá jiný termín volný. Snaha klientovi pomoci, vždy přináší více, než jeho odmítnutí.

Zpětný kontakt

Je li telefon obsazený a klient se nemůže dovolat a systém to provozu dovoluje, je vhodné na číslo, které se nedovolalo zavolat zpět. Případně pokud se nepodaří vyřešit dotaz po telefonu hned, je příjemné, když se klientovi z provozu recepční ozve později, když odpověď na jeho dotaz zná nebo zjistí.

Klientské SMS potěší a jsou čím dál více rozšířené, u klientů vítané. Jedná se o posílání SMS zpráv klientům, kteří mají ve wellness či spa rezervovaný termín. Provoz klientům pošle den předem SMS zprávu s připomínkou jeho termínu a textem, kde provoz vyjádří, že se na klientovu návštěvu těší.

 

 

 

Kam dál?
rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,