Follow me
0

Přírodní kosmetika – obraty rostou – vývoj v Evropě

Skvělé vyhlídky do budoucna pro přírodní kosmetiku.
Celosvětový trend zelené krásy pokračuje

Německo hlásí dvouciferný růst. Švýcarsko inovativní marketingové modely. Stále přibývá více dobře informovaných a kritických spotřebitelů.

 V Německu trh přírodní kosmetiky po dvou letech s jednocifernými mírami růstu zase nabírá tempo. Obchod dosáhl v prvním pololetí 2013 velmi dobrého výsledku zvýšením obratu o zhruba 10 %.

V mezinárodním měřítku trhy již celá léta zaznamenávají stabilní míry růstu a pokud se vyplní prognózy průzkumníků trhu, jsou vyhlídky do příštích let skvělé.

Také úroveň informovanosti spotřebitelů neustále roste. Mnozí nakupují kosmetiku a výrobky osobní hygieny daleko uvědoměleji než ještě před pár lety a jsou stále kritičtější k problematickým látkám obsaženým v tubách a kelímcích.

• Jak bylo oznámeno v září 2013 na oborovém kongresu přírodní kosmetiky v Berlíně, posílil německý trh kontrolované přírodní kosmetiky v prvním pololetí roku 2013 podle výpočtů Společnosti pro výzkum trhu, GfK, Norimberk (D), o 10,2 %.

• Tržní experti očekávají, že se obrat v Německu do konce roku zvýší na více než 950 mil. EUR. V příštím roce bude pravděpodobně prolomena hranice jedné miliardy. Ve srovnání s minulým rokem vzrostl obrat s produkty přírodní kosmetiky napříč všemi distribučními kanály zhruba o 90 mil. EUR.

• Zvlášť vysoké přírůstky v prvním pololetí zaznamenaly velkoplošné prodejny a supermarkety, zatímco klasické formy distribuce ve specializovaném maloobchodě (lékárny, prodejny biopotravin a přírodní kosmetiky, prodejny zdravé výživy) stagnují a téměř nerozšiřují svůj tržní podíl. Drogistické řetězce, především Budnikowsky, dm, Müller a Rossmann si udržují silné postavení a dál upevňují svoji špičkovou pozici na německém trhu.

• Certifikovaná přírodní kosmetika se však objevuje také jako akční zboží a v sortimentu diskontních řetězců. To příznivě ovlivnilo vývoj obratu.

Marketingová cesta zelené kosmetiky
a nové postoje spotřebitelů

Pohyb je vidět hlavně v marketingových strategiích značkových výrobců, kteří volí nové cesty, aby na sebe upozornili další zákaznické skupiny. Výrobci přírodní kosmetiky s úspěchem vystupují na mediálně působivých eventech jako filmových festivalech, módních přehlídkách a gala akcích i v televizní reklamě a upoutávají tak nové cílové skupiny. V kombinaci s rostoucím kritickým postojem mnoha spotřebitelů k problematickým substancím získává přírodní kosmetika nové zákazníky.

 Proniknutí trhu stouplo podle vyhodnocení Společnosti pro výzkum trhu (GfK), Norimberk (D), o 2 % na 21 %. Vedle přívrženců zdravého životního stylu a udržitelnosti (Lifestyle of Health and Sustainability – Lohas) tíhne k přírodní kosmetice čím dál tím víc mladých lidí, kteří dávají přednost udržitelnému způsobu života.

Životní prostředí, ochrana klimatu, blaho zvířat, regionalita a sociální spravedlnost u nich hrají při nakupování důležitou roli. Často se před nákupem o produktech informují na internetu nebo také přímo u regálu prostřednictvím mobilních aplikací. Tito uvědomělí spotřebitelé také neváhají vyjádřit svoji nelibost nad přítomností problematických látek a zasazují se například formou online petic za to, aby už nebyly používány.

Podobné trendy lze pozorovat v mnoha evropských zemích a prosazují se i mezinárodně. Přírodní kosmetika tak nadále dynamicky roste rovněž v sousedních zemích – Francii, Itálii a Švýcarsku.

Mezinárodní společnost pro průzkum trhu Kline & Company, Parsippany, New Jersey (USA), současně vychází z celosvětového obratu s přírodní kosmetikou (na úrovni výrobců) ve výši cca 29,5 mld. USD, trh USA by měl v roce 2013 na úrovni obchodu dosáhnout obratu 4,5 mld. USD (+7 %).

Tento předběžný výpočet však zahrnuje i necertifikované, tzv. přírodě blízké (natural-inspired) produkty jako např. rostlinnou a lékárenskou kosmetiku. Podle společnosti Kline se však rýsuje zřetelný trend ve prospěch kontrolované přírodní kosmetiky. Její celosvětový obrat experti odhadují na více než 9 mld. USD.

Celosvětový trend „zelené“ krásy pokračuje

Ve Francii již přírodní kosmetika dosahuje tržního podílu kolem 4 %, v roce 2012 podle informací Cosmebio, svazu přírodní kosmetiky a certifikační organizace, Valence (F), činil obrat u certifikované přírodní kosmetiky 380 mil. EUR. Přibereme-li k tomu i oblast kosmetiky blízké přírodě (natural-inspired), mohl by tržní objem do konce roku 2013 dosáhnout bezmála 450 mil. EUR.

Itálie je rovněž v růstovém kurzu. Svaz Cosmetica Italia, Borgarello/ Pavia (I), nedávno zveřejnil aktuální tržní údaje: Obrat s produkty přírodní kosmetiky (certifikované a blízké přírodě) stoupl za prvních šest měsíců roku 2013 o 3,5 %, takže odborníci do konce roku očekávají celkový obrat ve výši 410 mil. EUR.

Ve Švýcarsku se trh přírodní kosmetiky vyvíjí velmi pozitivně, jak uvádí Roger Bachmann ze společnosti BioPartner, Seon (CH), předního velkoobchodu s biopotravinami a kontrolovanou přírodní kosmetikou. Tržní podíl přírodní kosmetiky na celkovém kosmetickém trhu se odhaduje na cca 3 %. Všeobecně se značky přírodní kosmetiky mohou podle tohoto experta radovat z dvouciferných přírůstků. Na rozdíl od Německa se ve Švýcarsku dosud drží  na špičce specializované prodejny s biopotravinami a prodejny zdravé výživy jako tradiční prodejní kanály. Svůj sortiment ovšem rozšířily a obrat zvýšily zejména obchodní domy, stejně jako lékárny a drogerie.

Také ve švýcarském internetovém prodeji neustále stoupá zájem o přírodní kosmetiku. Vůdčím internetovým obchodem je v této oblasti Portanatura, Zofingen (CH). Z kamenných obchodů mají širokou nabídku přírodní kosmetiky jak filiálkové prodejny zdravé výživy a biopotravin nedávno sloučených firem Egli, Volketswil (CH), a Müller, Oberentfelden (CH), tak i oba tržní vůdci v oblasti maloobchodu, Coop, Bazilej (CH), a Migros, Curych (CH).

Coop zavedl vlastní řadu přírodní kosmetiky s názvem Naturaline a navíc do svého sortimentu zařadil jednu známou německou značku. Konkurent Migros boduje díky kooperaci s německou obchodní společností Alnatura, Bickenbach (D), a nabízí široký sortiment přírodní kosmetiky ve společném biosupermarketu v Curychu. Švýcarští spotřebitelé obecně kladou velký důraz na kvalitu. Jsou stejně jako spotřebitelé v jiných evropských zemích a ve světě mnohem kritičtější než dříve k obsaženým látkám. I zde přispívají k tvorbě mínění spotřebitelské televizní pořady. Navíc se stále více diskutuje téma veganství, které by mohlo přinést další vzpruhu pro odbyt přírodní kosmetiky.

Přírodní kosmetika na celém světě již řadu let plní funkci hybné síly inovací a růstu kosmetické branže. Konec trendu „zelené“ krásy ještě není na dohled. Poptávka po větší porci přírody v tubách a kelímcích stále pokračuje. Průzkumníci trhu předpokládají, že světový trh přírodní kosmetiky bude udržovat výrazně růstový kurz i v příštích letech

Zdroj: foto archiv wellness webu: Vivaness,

 

články:
Novinky a aktuality – wellness kosmetika

Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika
Thalassoterapie

Peelingové saunové rituály
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Nové wellness trendy
Léčivá sůl ve wellness a spa

 


rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,