Follow me
0

Specifika a podstata úspěchu v DAY SPA

Klienti si hlídají čas,
provozovatel spotřebu.

Běžné provozy DAY SPA, složené ze služeb kosmetika, masáže, kadeřnictví, manikúra, pedikúra jsou investičně méně náročné a také vcelku často úspěšné.

 Pro úspěch provozu typu DAY SPA je podstatná maximálně precizně zvládnutá základní nabídka služeb. A to z pohledu majitele-provozovatele tak i z pohledu personálu.

Důvodem je charakter převažující skupiny klientů, ti kteří se do provozu vracejí, jsou nejvíce ze všech náchylní na výkyvy v kvalitě služeb, přičemž tvoří 80% příjmu provozu.

Provozovatel musí jasně stanovit pravidla, standardy kvality, postupů, spotřeby a přístupu ke klientům a to do detailů. Musí také zajistit jejich dodržování. Nejen proto, aby v provozu nedocházelo k plýtvání, ale aby se zajistila určitá kvalita služeb.

V určení standardů ve spotřebě materiálu, například kosmetických produktů, jednorázového spodního prádla, může výrazně pomoci dodavatelská firma.

 Profesionální kosmetické firmy, které do provozu dodávají profesionální či spa kosmetiku, mívají k dispozici také rozpočty spotřeby materiálu na jednoho klienta, dá se tak předejít plýtvání či vytrácení materiálu a vše je dobře pod kontrolou. Klient by měl při každé proceduře přesně dle rozepsaných postupů v nabídce dostat příslušné kosmetické produkty. Klienti jsou citliví a vnímaví, rozdíl poznají. Pokud dojde ke změně, měli by být upozorněni, aby zbytečně nepřemýšleli, proč se při masáži používají jiné aroma přípravky než na které se připravil a těšil.

Hlídáte si čas? Klienti určitě ano!

Kromě spotřeby a použití vhodných produktů je důležité dodržet přesné postupy péče o klienta při každé jednotlivé proceduře a při každé návštěvě stejně tak, jak s nimi byl klient poprvé seznámen. Pokud klientovi terapie nevyhovuje, vybere si jinou, pokud je to jeho oblíbená terapie, je příště zklamán, pokud je terapie jiná či odlišná a nebyl o tom informován. Předcházet těmto problémům také pomůže, pokud se klienti vracejí ke svému stálému terapeutovi, kde se předpokládá, že terapie či služba proběhne stejným způsobem. Stává se ale také, že klienti si vyzkouší všechny maséry v provozu nebo kosmetičky a vracejí se k tomu konkrétnímu, který jim nejvíce vyhovuje.

Velmi citliví jsou klienti na dodržení času, který si zaplatili. Masáž by měla být pokaždé stejně dlouhá. Je-li kratší, klient je rozladěn a ztrácí v provoz důvěru, je-li delší, klient to uvítá, ale příště bude možná očekávat totéž jako standard. Přijde-li klient o něco déle, je nutné mu zcela jasně vyložit, že čas byl pro něj rezervovaný a nelze ho měnit či posunout, což by ohrozilo vztahy s klienty, kteří přijdou po něm.

Důležité je pokud možno dodržení času, na který byl klient objednán a také dodržení postupů. Použije-li  kadeřník při úpravě vlasů v závěru speciální výživné a pečující produkty, až již v rámci objednané služby či balíčku (vlasové rituály), měl by kadeřník stejný postup dodržet při další návštěvě nebo u dalšího klienta. Klienti si své zážitky sdělují a porovnávají. Pokud kadeřník speciální přípravky nepoužije, klient je příště zklamán a může mít pocit, že pro provoz není dostatečně důležitý, nebo že byl ošizen.
To samé platí samozřejmě i u kosmetických služeb o to více, protože se jedná často o péči o obličej, partie těla, na kterou jsou zákazníci velmi citliví a které věnují nejvíce pozornosti.

To, že má provoz zpracované tyto standardy a hlídá jejich dodržování (postupy, spotřeba, péči o klienty) a když zaměstnanci vše důsledně dodržují, jsou ochotní, milí a velmi vnímaví a taktní ke klientům, umožňuje provozu minimalizovat problémy a je to také základním předpokladem pro úspěch provozu. Staví to základní kameny pro budování důvěry klientů v daný provoz a důvěra je nejsilnějším poutem mezi klientem a provozem. Často se rozvine v přátelství, pocit dobrého zázemí pro odpočinek, relaxaci a sdílení společných zájmů či starostí. Díky dobré komunikaci a práci s klienty, kteří mají v provoz důvěru, se buduje pevná, stabilní a silná klientská základna se stabilním příjmem pro provoz.

 

Vyjít vstříc těm, kteří to ocení se vyplatí

Podaří-li se provozu vybudovat si svoji stálou věrnou klientelu, získává další úžasné možnosti v oblasti příjmu, dalšího rozvoje a také levnou a účinnou reklamu v podobě doporučení. Se stálou klientelou se dá dále velmi účinně pracovat, díky důvěře a komunikaci své zákazníky provoz lépe pozná, zná své klienty, jejich postoje, názory, záliby, problémy a přání. Což je nevyčerpatelná studnice podnětů pro další zlepšení a rozšíření nabídky bez rizika. Provoz může klientům nabídnout další placené služby, které důvěřiví klienti často velmi dobře akceptují a uvítají.

Provoz tak připravuje nabídku, o které ví, že ji obsadí, bez velkých investic do reklamy a napjatého očekávání zda novinky a inovace uspějí  a přinesou zisk nebo budou propadákem se ztrátou. Výhody také přináší další práce s VIP klientelou, která vzniká ze stálé klientely. Mnohem lépe ocení různé nabídky formou bonusů, slev, přátelských dámských setkání s programem, či další různé nabídky. Klienti si uvědomují, že pozornost je zasloužená, když v provozu utrácí spousty peněz, je to pro ně zasloužené a motivační pro další přízeň, proto si nabídky lépe váží než klienti, kteří přicházející na různé slevové akce. Ti  většinou jak se objevili, někdy stejně rychle také mizí, v honbě za dalšími slevami.

Kromě základní nabídky služeb mohou klienti DAY SPA také ocenit novinky, zajímavosti a některé trendové směry. Oblíbené a stále více žádané jsou například nabídky medical wellness – služby specialistů a odborníků, třeba odborné úterky, kdy s provozem spolupracují lékaři, dermatologové, dietologové, nutriční poradci.

Do wellness a spa provozů se promítají  i alternativní směry, jako esoterika, astrologie, numerologie, reiky ošetření, atd. Vše má spíše charakter zpestření nabídky, základem zůstává pevná a perfektní základní služba, nejoblíbenější a nejnavštěvovanější procedury, dle charakteru a zájmu klientů.

Do DAY SPA provozů také patří doplňkový prodej kosmetiky, výživy, čajů, aj. Provozu to zvyšuje příjem a klienti mají pocit, že si odnáší skutečně kvalitní produkty /spa kosmetika pro domácí použití/ nebo takové, které mají kosmetičky vyzkoušené a fungují.

Kam dál?

Další články: klienti ve wellness a SPA

Na co nalákat klienty do wellness a Spa?
Stálá klientela wellness a Spa- co zmůže personál?
Na co vsadí muži ve wellness a Spa?
Trendy, které se ve wellness a Spa právě rozjíždí – wellness společnost
Rozšířené služby wellness a Spa, vylepšené služby v ceně.
Každý provoz žije ze spokojenosti svých klientů.
Wellness aktivity pro celou rodinu, co osloví děti- rodiny vítány!
Děti – klienti ve wellness a Spa – Kids Spa – ráj pro provozovatele
Dobře analyzovaná klientela – klíč k úspěchu wellness a spa

 

 


rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,