Follow me
0

Reklamace ve wellness a spa, reklamace klientů

 Služby péče o tělo – na co si dát pozor?
Jak reklamovat péči salonu nebo kadeřníka?

Každý zákazník má právo reklamovat službu, která neodpovídá jeho požadavkům.  Stříhání a barvení vlasů u kadeřníka, kosmetické zákroky, masáže, manikúra. Profesionální služby péče o tělo si čas od času dopřeje většina z nás. Nebývá to právě levná záležitost, nezřídka se však stane, že nejsme s výsledkem spokojení. Jak si pohlídat, abychom dostali za své peníze skutečně to, co jsme si objednali? Na co máme ve vztahu s poskytovateli těchto služeb právo a jak minimalizovat případné zklamaní?

Za návštěvu dobrého salónu zaplatí zákazník částku v řádu stovek i tisíců korun. Vyšší ceny těchto služeb z nich dělají jistou formu luxusu. O to více je třeba dohlédnout na kvalitu. Lidé většinou vědí, jak si počínat při reklamaci spotřebního zboží či připáleného jídla v restauraci, ale už tápají v případech, kdy se jedná o kadeřnické, kosmetické či jiné služby péče o tělo. „Více než jinde tu platí, že výhrady vůči poskytovaným službám je potřeba vznést co nejdříve, ideálně hned v průběhu nebo po skončení služby,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

I když si necháme jen vytrhat obočí nebo svěříme svoji šíji do rukou maséra, uzavíráme smlouvu. Je důležité si tuto skutečnost uvědomovat. Jde sice o zcela neformální proces vyjednávání obsahu vztahu mezi námi a poskytovatelem služby, jednoduše kdo, co, komu, kdy a za kolik, přesto je třeba mít na paměti, že tomu tak je, protože pozdější výhrady k podobě účesu či příliš krátké masáži musí mít oporu v počáteční úmluvě.

Jak tedy postupovat při využívání služeb péče o tělo? Na začátku návštěvy je třeba se dobře domluvit a vysvětlit své představy. Pokud máme jako zákazníci nějaký nevhodný požadavek, měl by nás na to poskytovatel služby na základě své odbornosti upozornit. Budeme-li na výkonu služby dále trvat, neseme si riziko sami.

Každý zákazník má právo reklamovat službu, která neodpovídá jeho požadavkům. Nejsme-li spokojeni, je třeba reagovat již v průběhu kadeřnického, kosmetického či jiného zákroku. Pokud se výsledek přesto rozchází s našimi představami, můžeme žádat zjednání nápravy.

Není-li možné nedostatky odstranit, nezbývá, než požadovat slevu z ceny. „Výhrady je třeba uplatnit před zaplacením provedených prací. Setkáváme se s případy, kdy například spotřebitelka zaplatí vysokou částku za prodloužení vlasů. Přestože nebyla spokojena, na nepřirozený vzhled si stěžovala až po několika dnech. Při zamítnutí reklamace je pak situace spotřebitelky dosti složitá. Pokud by chtěla uznání reklamace vymáhat, nezbylo by, než vše řešit soudní cestou a pomocí soudního znalce. Výlohy na znalecký posudek a soudní řízení však budou stát další nemalé peníze,“ vysvětluje Lukáš Zelený.

Zákazník může také v průběhu zákroku využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s poskytovatelem služby uzavírá. V takovém případě je povinností klienta zaplatit již vykonané práce. Pokud došlo ke škodě na klientově zdraví či majetku (například vypadávání vlasů či zabarvený oděv v případě kadeřnických služeb), má nárok na finanční kompenzaci.

Nejúčinnější obranou každého zákazníka proti neodborně či nedostatečně provedené službě však zůstává vyhledání jiného poskytovatele. Pokud nás zklame osobní přístup konkrétního pracovníka, nemůže to být bohužel předmětem reklamace. Pravidlo jít jinam zde platí dvojnásob.

Zdroj: Tisková zpráva, Dtest, 25.4.2014

Kam dál?


rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,