Zázračné fialové sklo v biokosmetice? Dle vědeckého výzkumu pouze marketingový pojem.
Záleží na tom, v jakém skle se uchovává kosmetika?
Z nového výzkumu České aromaterapeutické společnosti (ČAS) vyplynulo, že v biokosmetice často opěvované fialové sklo nechrání přípravky tak, jak se deklaruje. Výzkum provedla na základě podnětu ČAS Vysoká škola chemicko-technologická v Praze pod vedením prof. Ing. Vladimíra Filipa, CSc., vedoucího Ústavu mléka, tuků a kosmetiky.
Vědci zkoumali propustnost UV záření u tří používaných druhů obalových materiálů. Zabývali se vlivem propustnosti UV záření na kvalitu obsahu lahviček z čirého, matného a fialového skla.
V poslední době se v rámci zatraktivnění výrobků balených do fialového skla, přisuzují tomuto barevnému obalovému materiálu až zázračné účinky.
Můžeme se dočíst, že obaly z fialového skla chrání před viditelným světlem a zabraňují tak znehodnocení obsahu. Pravda je však taková, že viditelné světlo je ve srovnání s UV zářením jen malý nepřítel. Právě na UV záření je třeba si dávat daleko větší pozor. A to fialové sklo propouští téměř ze 70 %, jak vyplývá z výzkumu.
„Fialové sklo velmi lehce propouští UV záření. To může iniciovat vznik volných radikálů, které mohou způsobit oxidaci olejů, tedy de facto znehodnocení. Nelze tím pádem říkat, že fialové sklo obsah chrání, zvyšuje jeho bioaktivitu a přirozeným způsobem konzervuje.
Naopak, olej uchovávaný v takovém materiálu může být náchylnější k znehodnocení,“ vysvětluje Jaromír Obadal, předseda sdružení České aromaterapeutické společnosti.
To vše potvrzuje i nejnovější výzkum, který pro zadavatele, Českou aromaterapeutickou společnost, provedla Vysoká škola chemicko-technologická v Praze. Předmětem zkoumání byla propustnost UV záření u tří používaných druhů obalových materiálů – skla čirého, matného a fialového.
Studie vedla ke zjištění, že fialové sklo ze dvou třetin propouští UV záření, a je tedy pro použití jako obalový materiál pro výrobky na bázi lipidů – tedy rostlinných olejů – zcela nevhodné!
Není proto důvod kupovat výrobky v dražším a přitom nevhodném fialovém skle, když matné sklo prokáže daleko lepší službu za méně peněz. Matné sklo totiž propouští UV záření z pouhých cca 5 %.
Fialové sklo tak představuje pouze atraktivní, uměle vytvořený marketingový pojem, který má některým výrobcům zaručit vyšší zisk na úkor účelového, zavádějícího tvrzení.
Více o výzkumu se můžete dočíst na webu zadavatele – www.aromaspol.cz
zdroj: tisková zpráva ČAS, foto archiv webu
Kam dál?
Další články v rubrice Bylinky a koření
Bylinky pro dobrou náladu
Kurkuma, zázračné koření pro zdraví a krásu
Bylinkové masáže – měsce a razítka
Aroma koupele – magické rituály krásy
Bylinkové wellness rituály – bylinky a koření ve službách krásy, pohody a zdraví
Bylinky na bolest hlavy
Bylinky do sauny a peeling do sauny – peelingové saunové rituály
Další články:
Domácí wellness rozmazlování – vana plná pohody
Aroma koupele- magická energie z přírody
Bylinkové wellness rituály pro zdraví a krásu
Wellness kosmetika a beauty
Aromaterapie – ovlivní náladu
Víc než jen koupelna – wellness v koupelně – trendy v obkladech
Wellness vybavení pro domácí wellness
Jak postavit domácí wellness?
Esence do sauny, vůně do sauny
Bylinky ve wellness – wellness rituály – bylinky a koření
Další Rubriky na wellnesslife.cz
Wellness procedury
Wellness terapie
Zdraví a péče
Wellness trendy
Wellness interiéry
Wellness vybavení
Wellness kosmetika
Domácí wellness
Domácí sauna a saunování
Zahradní wellness, outdoor
Bylinky a koření ve wellness a spa