Follow me
0

Veletrh Vivaness a veletrh Biofach 11.2.-14.2.2015 – Biopotraviny a Biokosmetika

Novinky a zajímavosti z bio světa.
Globální potravinářství směřuje k bio  

BIOFACH, vůdčí světový veletrh biopotravin, jednou za rok v Norimberku shromáždí zástupce celého odvětví – naposledy se tu sešlo 2 263 vystavovatelů a 42 445 návštěvníků. Ti všichni z tohoto místa spoluutvářejí budoucnost světového trhu, biohnutí i politiku.

 

Biofach2013Kongres BIOFACH a VIVANESS zahrnuje kolem 100 přednášek a diskusních pořadů a osloví více než 6 500 účastníků. Je světově největším oborovým kongresem biobranže a jedinečnou platformou pro výměnu znalostí a informací.

Zájem o ekologicky produkované potraviny celosvětově nepolevuje. Trh se ve většině západních průmyslových států vyvíjí vesměs pozitivně. Stále větší nabídka biopotravin, nové distribuční kanály a dobré zákaznické pouto přispívají k soustavnému růstu obratu. V mnoha zemích, mimo jiné v Německu, Dánsku a v USA, je v roce 2013  patrný přírůstek 5-10 %. Dr. Helga Willer z Výzkumného ústavu ekologického zemědělství (VibL), Frick (CH), konstatuje: „Všechny velké trhy rostou, některé dokonce dvoucifernou měrou.“ Zvlášť potěšitelné je, že ve Velké Británii byl poprvé za čtyři roky opět zaznamenán přírůstek. Celá branže se jednou za rok schází na své vrcholné akci BIOFACH, vůdčím světovém veletrhu biopotravin, na výstavišti v Norimberku. V době od 11. do 14. února 2015 se tam očekává zhruba 2200 vystavovatelů – z toho 200 na VIVANESS, mezinárodním odborném veletrhu přírodní kosmetiky.

Evropa byla i v roce 2013 světadílem s největším přírůstkem ekologicky obhospodařovaných ploch. V EU je ekologicky obhospodařována plocha 10 mil. ha. Ekologický podíl zde tedy tvoří 5,6 % celkové rozlohy zemědělské půdy. V Estonsku, Itálii, Lotyšsku, Lichtenštejnsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku a České republice dosahuje podíl ekologických ploch více než 10 % zemědělských ploch těchto zemí, evropskou špičkou je nadále Rakousko s podílem přibližně 20 %.

Velmi dobře se v mezinárodním měřítku nadále vyvíjí specializovaný obchod. K němu už dlouho nepatří jen prodejny biopotravin, ale také velkoplošné biosupermarkety, především v Německu, Francii, Itálii, ale i v USA, a je tak důležitou hnací silou celkového vývoje. Počet specializovaných biomarketů (od 200 m²) a biosupermarketů (od 400 m²) kontinuálně roste a například v Německu by letos mohl překročit hranici 800. Koncem roku 2013 jich bylo zhruba 780.

Německo je největším biotrhem v Evropě

V Německu se obrat s biopotravinami ve všech distribučních kanálech, počínaje prodejem ze dvora přes diskontní řetězce až po supermarkety, v roce 2013 zvýšil ze 7,04 přibližně na 7,55 mld. EUR, což představuje přírůstek 7,2 %, jak sděluje Svaz ekologického potravinářství (Bund Ökologische Lebensmittelwirtschaft – BÖLW), Berlín (D). S růstem trhu ovšem nestačila držet krok plocha, která byla rozšířena pouze z 1,03 na 1,06 mil. ha (+ 2,5 %). Její podíl na zemědělsky využívané ploše činil 6,3 %. V čele všech spolkových zemí je Bavorsko s 250.000 ha ekologicky obhospodařované plochy. Každý pátý ekologicky obhospodařovaný hektar se tedy nachází v nejjižnější spolkové zemi, na dalších místech jsou Braniborsko se 136.000 ha a Meklenbursko-Přední Pomořansko se 125.000 ha.

Spolkový svaz prodejců biopotravin a přírodních produktů (Bundesverband Naturkost Naturwaren – BNN), Berlín (D), vyhodnotil tržby velkoobchodních prodejců biopotravin účastnících se BNN monitoru, dosažené za první pololetí roku 2014. Výsledkem bylo celkové navýšení o 8,9 %, takže obrat nadále výrazně roste. Základem výpočtů byly údaje 18 společností, které představují zhruba 75 % tržního objemu specializovaného obchodu s biopotravinami a pro odhad celkového trhu biopotravin a přírodních produktů tedy tvoří základnu s vypovídací schopností. Trend směřující k téměř dvoucifernému výsledku potvrzuje také barometr obratu pro maloobchod s biopotravinami, zpracovávaný společností pro podnikové poradenství Klaus Braun, Speyer (D). Ta ve své analýze dat od zhruba 300 specializovaných obchodů dospěla k závěru, že v prvním pololetí roku 2014 došlo k navýšení obratu o 8,2 %. V roce 2013 tato hodnota v maloobchodě s biopotravinami činila 5,8 %.

Nizozemsko se přehouplo přes hranici 1 miliardy

Skvělé vyhlídky má bio také v zemi roku veletrhu BIOFACH 2015 – Nizozemsku: Tam podle odhadů zastřešujícího svazu Bionext, Zeist (NL),stoupl obrat s biopotravinami v roce 2013 na 1,07 mld. EUR. Přírůstek se odhaduje na 6-8 % v biosektoru obecně a 9 % ve specializovaném obchodě s biopotravinami, jak říká Bavo van den Idsert, ředitel svazu Bionext. Prostřednictvím řetězců konvenčních supermarketů bylo v předchozím roce docíleno již 55 % obratu, 30 % ve specializovaném obchodě, 8 % ve stravování mimo domov a 7 % v ostatních prodejních kanálech, jako na týdenních trzích, prodejem ze dvora nebo internetovým prodejem.

Francie vítá bio

Francie se v roce 2013 asi bude radovat z vydatného přírůstku 9 % ekologicky obhospodařovaných ploch. Ty se včetně 130.000 ha ploch v přechodné fázi rozrostly na 1,06 mil. ha a dosáhly tak přesně stejné rozlohy jako v Německu. Počet zemědělců vzrostl na 25 500, počet producentů a obchodníků na 12 400. Již do května 2014 se počet ekologických zemědělců zvýšil o dalších 1 000 a plocha byla rozšířena na více než 1,1 mil. ha.

Nejen ekologicky obhospodařovaná pole, zelinářské plochy a louky narostly o 9 %, ale stoupl také obrat, a to na 4,56 mld. EUR. Tato hodnota zahrnuje obrat ve výši 172 mil. EUR připadající na stravování mimo domov. Tržní objem se tak během pěti let od roku 2007 do roku 2012 zdvojnásobil. Tržní podíl bio na celkovém potravinářském trhu tak činí teprve 2,5 %. Příčina by mohla být v tom, že míry růstu v letech po přelomu tisíciletí byly spíš malé. Ve srovnání s tím činí tržní podíl v USA a v Německu zhruba 4 %. Ke skupinám výrobků, které Francouzi zvlášť rádi kupují v biokvalitě, patří vejce a mléko, u nichž dosahuje podíl bio na obratu již 15 %, respektive 11 %.

Itálie posiluje co do plochy i obratu

Počet ekologicky hospodařících zemědělských podniků, zpracovatelů a prodejců v biobranži stoupl v roce 2013 o 5,4 % na 52 383 (SINAB, ekologické agrární údaje italského ministerstva zemědělství, Řím, It). Počet ekofarem vzrostl o 3,4 %, počet zpracovatelů a prodejců v biosektoru o 10 %. Ekologicky obhospodařovaná zemědělská půda byla rozšířena o něco víc než 12,8 % a dosáhla 1,3 mil. ha. To odpovídá ekologickému podílu vice než 10 % na celkové zemědělsky využívané ploše. V jihoitalských regionech (Sicílie, Kalábrie, Apúlie) roste ekologická produkce zvlášť rychle díky novým podpůrným regionálním programům. V těchto regionech je zastoupeno 50 % ekologicky hospodařících zemědělských podniků. Severní Itálie je zase tradičně silnější, pokud se týká výroby a obchodu. V Lombardii, regionu Emilia-Romagna a regionu kolem Benátek sídlí 2 023 zpracovatelů biopotravin, což představuje 33 % všech podniků tohoto druhu v Itálii. Trh povzbuzuje také výrazně stoupající poptávka. Podle údajů spotřebitelského průzkumu společnosti Ismea GFK-Eurisko, Řím (It), stoupl obrat v prvních pěti měsících roku 2014 o 17 %.

Švédsko: bio prožívá boom

Díky přírůstku 30 % za první pololetí roku 2014 Švédsko v letošním roce zvlášť zaboduje. Některé řetězce supermarketů jako ICA (+ 52 %), Coop (+ 37 %) a Axfood (+ 44 %) dokonce tyto hodnoty překročily. V minulém roce dosáhl obrat podle výpočtů agentury Ekoweb 13 %. Vyjádřeno v absolutních číslech, činil obrat roku 2013 v přepočtu kolem 1,3 mld. EUR.

Velká Británie: mírný růst v biosektoru

Poprvé od vypuknutí finanční krize v roce 2008 biobranže Velké Británie v roce 2013 zase zaznamenala mírný růst. Trh posílil o 2,8 %. To oznámilo sdružení Soil Association, Bristol (GB), ve své aktuální tržní zprávě Organic Market Report 2014. Biobranže ve Velké Británii v minulém roce docílila obratu ve výši 2,16 mld. EUR. Tento pozitivní vývoj lze mimo jiné připisovat nezávislému maloobchodu, k němuž patří bedýnky v rámci předplacené služby, nezávislé internetové platformy, prodej ze dvora, prodejny biopotravin a týdenní trhy.

USA: potěšitelný skok v obratu o 11,5 %

Skvělé vyhlídky má bio i v zámoří: Obrat v odvětví v roce 2013 v USA stoupl z 31,5 mld. na 35,1 mld. USD, což představuje 11,5 %.Tak vysoké míry růstu nebylo dosaženo po dobu pěti let, jak říká organizace Organic Trade Association (OTA), Brattleboro VT (USA). O 92 % prodejních tržeb (32,3 mld. USD) se postaraly biopotraviny, zbývající část připadá na nepotravinářské zboží. Tato čísla jsou založena na údajích více než 200 předních společností z biosektoru a byla vyhodnocena v rámci zprávy Nutrition Business Journal, Boulder CO (USA). 760 mld. USD utratili Američané v roce 2013 za potraviny, z toho připadají 4 % na biopotraviny. V některých skupinách výrobků jako u ovoce a zeleniny je již každý desátý za ně vydaný dolar „biodolarem“.

Více informací na www.biofach.de

Místo konání: Veletržní centrum Norimberk, Německo. Zájezd na veletrh Vivanessa Biofach nabízí společnost PROveletrhy, s. r. o.

 

 

 

Kam dál?

 Veletrh kosmetiky VIVANESS 2015        
Trh s přírodní kosmetikou

Vegani milují BIO
BIo kosmetika ve wellness a SPA

 

 

Další články domácí wellness:

Domácí wellness rozmazlování – vana plná pohody
Aroma koupele- magická energie z přírody
Bylinkové wellness rituály pro zdraví a krásu
Wellness kosmetika a beauty
Aromaterapie – ovlivní náladu
Víc než jen koupelna – wellness v koupelně – trendy v obkladech

Wellness vybavení pro domácí wellness
Jak postavit domácí wellness?    
Esence do sauny, vůně do sauny  
Bylinky ve wellness – wellness rituály – bylinky a koření  

                                             

 Další články v rubrice Bylinky a koření

Bylinky pro dobrou náladu
Kurkuma, zázračné koření pro zdraví a krásu
Bylinkové wellness rituály
Aroma koupele – magické rituály krásy
Bylinkové wellness rituály – bylinky a koření ve službách krásy, pohody a zdraví

Bylinky na bolest hlavy

 

Wellness interiéry

 
Čím obložit vířivky
Nejčastější problémy s vířivkami a jak to řešit I. část

Nejčastější problémy s vířivkami, jak to řešit II.část
Víc než jen koupelna – domácí wellness-nové trendy v obkladech
Stavíme domácí wellness
Dekorativní obklady ve wellness a spa

 

                                            

Další články – sauny a saunování

Výběr esencí do sauny – provoněná pohoda
Dekorace do sauny – doplňky do sauny

Dekorace do sauny – obložení kameny, kámen v sauně
Jaké dřevo do sauny?
Solná dekorace do sauny – sůl v sauně
Fotogalerie domácí sauna – inspirace
Hamam lázně a procedura
Barevné osvětlení sauny – kolorterapie
Peelingové saunové rituály – pro domácí sauny
Domácí wellness

 

 

Rubriky na wellnesslife.cz

Wellness procedury
Wellness terapie
Zdraví a péče
Wellness trendy
Wellness interiéry
Wellness vybavení
Wellness kosmetika
Domácí wellness
Domácí sauna a saunování
Zahradní wellness, outdoor
Wellness
Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness,

wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum.
Domácí wellness  Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni

Sauna, sauny, saunování, sauna ve wellness, sauna ve spa, vybavení sauny, vybaveni sauny, vybavení do sauny, vybaveni do sauny, vybavení pro saunu, kosmetika do sauny, druhy sauny, jak postavit saunu, saunování doma, sauna pro domácí wellness, sauna do bytu, domácí sauny, domácí sauna, sauny doma, saunové domy, saunové sruby, sauny inspirace, sauna interiér, interiér sauny, dekorace sauny, doplnky do sauny, doplňky do sauny, kosmetika do sauny, obložení sauny, kameny do sauny, obložení sauny kamenem, dřevo na saunu, drevo na saunu, venkovní saunové domky, parní sauny, aroma do sauny, aromaterapie do sauny, finská sauna, finské sauny, finská sauna domu, domácí finská sauna, finska sauna, finska domaci sauna, finská domácí sauna, interiery sauna, sauna interiery, jake drevo do sauny, jake drevo na saunu, kamen obklady sauny, obklady do sauny, obklad v sauně, sauna domácí, sauna interier, saunování sůl, saunovani sul, sul do sauny, sůl do sauny, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek saunování, saunový nábytek, saunovy nabytek, slana sauna, slaná sauna, sůl do sauny, směsi do sauny, byliny do sauny, bylinky do sauny,
Sauna domu, sauna doma,

 

 
Wellness
Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness,

wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum.
Domácí wellness  Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni

Sauna, sauny, saunování, sauna ve wellness, sauna ve spa, vybavení sauny, vybaveni sauny, vybavení do sauny, vybaveni do sauny, vybavení pro saunu, kosmetika do sauny, druhy sauny, jak postavit saunu, saunování doma, sauna pro domácí wellness, sauna do bytu, domácí sauny, domácí sauna, sauny doma, saunové domy, saunové sruby, sauny inspirace, sauna interiér, interiér sauny, dekorace sauny, doplnky do sauny, doplňky do sauny, kosmetika do sauny, obložení sauny, kameny do sauny, obložení sauny kamenem, dřevo na saunu, drevo na saunu, venkovní saunové domky, parní sauny, aroma do sauny, aromaterapie do sauny, finská sauna, finské sauny, finská sauna domu, domácí finská sauna, finska sauna, finska domaci sauna, finská domácí sauna, interiery sauna, sauna interiery, jake drevo do sauny, jake drevo na saunu, kamen obklady sauny, obklady do sauny, obklad v sauně, sauna domácí, sauna interier, saunování sůl, saunovani sul, sul do sauny, sůl do sauny, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek saunování, saunový nábytek, saunovy nabytek, slana sauna, slaná sauna, sůl do sauny, směsi do sauny, byliny do sauny, bylinky do sauny,
Sauna domu, sauna doma,

 

 

 

 

 

 

Zahradní wellness, outdoor

 

 
Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness,

wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum.
Domácí wellness  Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni

Sauna, sauny, saunování, sauna ve wellness, sauna ve spa, vybavení sauny, vybaveni sauny, vybavení do sauny, vybaveni do sauny, vybavení pro saunu, kosmetika do sauny, druhy sauny, jak postavit saunu, saunování doma, sauna pro domácí wellness, sauna do bytu, domácí sauny, domácí sauna, sauny doma, saunové domy, saunové sruby, sauny inspirace, sauna interiér, interiér sauny, dekorace sauny, dolnky do sauny, doplňky do sauny, kosmetika do sauny, obložení sauny, kameny do sauny, obložení sauny kamenem, dřevo na saunu, drevo na saunu, venkovní saunové domky, parní sauny, aroma do sauny, aromaterapie do sauny, finská sauna, finské sauny, finská sauna domu, domácí finská sauna, finska sauna, finska domaci sauna, finská domácí sauna, interiery sauna, sauna interiery, jake drevo do sauny, jake drevo na saunu, kamen obklady sauny, obklady do sauny, obklad v sauně, sauna domácí, sauna interier, saunování sůl, saunovani sul, sul do sauny, sůl do sauny, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek saunování, saunový nábytek, saunovy nabytek, slana sauna, slaná sauna, sůl do sauny, směsi do sauny, byliny do sauny, bylinky do sauny,
Sauna domu, sauna doma,

 

 

Komentáře (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Komentáře nejsou povoleny.