Trh přírodní kosmetiky výrazně roste – Bio kosmetika a přírodní kosmetika – trendy
Mezinárodní studie ukazuje, co očekávají evropské
spotřebitelky od přírodní kosmetiky.
Tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky na celkovém trhu kosmetiky vytrvale roste. V roce 2014 přistálo v nákupních košících německých spotřebitelů obzvlášť mnoho výrobků přírodní péče o tělo a krásu. Jak informuje čtvrtletní oborová publikace Naturkosmetik Branchenmonitor nakladatelství Naturkosmetik Verlag, Dortmund, činila míra růstu u kontrolované přírodní kosmetiky koncem září 2014 napříč všemi obchodními kanály 11 %.
Průzkumníci trhu a experti se shodují v tom, že přírodní kosmetika se bude na trhu pozitivně vyvíjet i v příštích letech. Nejen v Německu je situace v sektoru růžová. Spotřebitelské chování nakloněné přírodní kosmetice a podobné trendy jako v Německu se rýsují také v jiných evropských zemích. Institut pro průzkum trhu GfK provedl na zadání mezinárodního svazu přírodní kosmetiky a biokosmetiky Natrue v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii, Polsku a Švédsku rozsáhlou spotřebitelskou anketu s využitím kvalitativních a kvantitativních metod.
Výsledky ukazují, co spotřebitelky vědí o přírodní kosmetice a biokosmetice a co od ní očekávají. Kolem 45 % všech dotázaných Evropanek chce svým nákupním rozhodováním brát ohled na přírodu a životní prostředí. Blaho zvířat, výrobní proces a recyklace obalů považují za důležité hlavně věkové skupiny od 45 do 54 let a od 55 do 64 let (51 %, resp. 49 %). Necelá třetina (29 %) dotázaných chce předejít zdravotním rizikům, a proto věnuje velkou pozornost uvedeným obsaženým látkám. Pro více než každou pátou (21 %) z dotázaných žen – z nichž patří 30 % do věkové skupiny od 25 do 34 let – je přírodní kosmetika a biokosmetika součástí zdravého a přirozeného životního stylu.
Studie s názvem „Exploring the territory of natural and organic cosmetics“ (GfK, Natrue) také zřetelně objasnila, co spotřebitelky ze zúčastněných zemí očekávají od přírodní kosmetiky a co si pod ní představují: Většina ví, že existuje rozdíl mezi pojmy „přírodní“ a „biologický“, a 90 % účastnic studie uvedlo, že v přírodní kosmetice a biokosmetice neschvalují geneticky pozměněné ani umělé látky. Rozdíl mezi pojmy přírodní a biologický ovšem dovede přesně vysvětlit jenom 30 % Němek, naproti tomu 51 % Švédek. Hlavní evropské trhy se vzhledem k rostoucí přízni spotřebitelů nadále vyvíjejí pozitivně. Na Evropu připadá dobrá pětina celosvětového trhu přírodní kosmetiky, který podle společnosti pro výzkum trhu Kline & Company, Parsippany, New Jersey (USA), dosahuje obratu více než 13 mld. USD. Důležitými odbytišti jsou vedle německého trhu s 920 mil. EUR (2013) Francie s přibližně 400 mil. EUR (2013) a Itálie s odhadovanými 410 mil. EUR (2014).
Trh přírodní kosmetiky a největší mezinárodní veletržní platforma tohoto odvětví VIVANESS skýtají mnoho poutavého a inspirativního, takže bude od 11. do 14. února v Norimberku co objevovat. Veletržní duo BIOFACH, vůdčí světový veletrh biopotravin, a VIVANESS, mezinárodní odborný veletrh přírodní kosmetiky, v té době navštíví více než 42 000 mezinárodních nákupčích jak ze sektoru klasické, tak i přírodní kosmetiky.
Společnost pro výzkum trhu Information Resources IRI, Düsseldorf (D), prezentovala na výroční tiskové konferenci svazu Industrieverband Kosmetik und Waschmittel IKW (Průmyslový svaz pro kosmetiku a prací prostředky) ve Frankfurtu (D) další pozitivní čísla:
Od října 2013 do září 2014 zaznamenala kontrolovaná přírodní kosmetika v prodejnách drogistických řetězců, distribučních kanálech potravinářského maloobchodu, parfumeriích a obchodních domech přírůstek 14 %. To představuje navýšení o pěkných 20,2 mil. EUR. Kontrolovaná přírodní kosmetika tak procentuálně i reálně rostla výrazněji než klasický trh s kosmetikou. Ten ve stejném období posílil jenom o 1,6 %, respektive 16,18 mil. EUR.
Obrat s kosmetikou blízkou přírodě stoupl pouze o 0,8 % (870.000 EUR). V posledních letech se tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky zvětšil na dnešních zhruba 8 %, produkty blízké přírodě mají v současné době podíl 6 %. Objem tržeb v oblasti kontrolované přírodní kosmetiky v roce 2013 činil 920 mil. EUR. Celkový německý trh s kosmetikou mírně přesahuje 13 mld. EUR. Roční výdaje na kosmetiku se v Německu v roce 2014 zvýšily zhruba o 7 eur na obyvatele.
Spotřebitelé jsou dnes stále kritičtější a mnohem lépe informovaní než dříve. Nová generace zodpovědných zákazníků klade důraz na udržitelný způsob života a kupuje odpovídající produkty. Autentičnost, transparentnost, sociální odpovědnost výrobců, ekologický původ, spravedlivý obchod a ohleduplnost k životnímu prostředí jsou důležitými kritérii při nákupním rozhodování. To potvrzuje analytik společnosti GfK Dr. Robert Kecskes.
Jak může doložit pomocí vyhodnocených údajů, je nadprůměrně velký podíl zákazníků kupujících přírodní kosmetiku zastoupen především ve skupině tzv. „zodpovědných puristů“ a „zodpovědných inscenátorů“, kterou identifikoval institut pro výzkum trhu se sídlem v Norimberku (D). Nová hodnotově zaměřená střední vrstva kupuje přírodní kosmetiku ve specializovaných prodejnách biopotravin, hlavně však v drogeriích, kterým se znovu podařilo zvětšit svůj podíl na trhu.
Ty zaujímají čelní místo mezi prodejními kanály. Jako další rychle rostoucí místo nákupů se etabluje internetový obchod. Pronikání trhu, dostupnost a známost značek neustále stoupají. To má stejně pozitivní dopad jako kontinuální angažovanost výrobců formou reklamy, velkolepých eventů nebo účasti na odborných veletrzích, ale také prostřednictvím inovativních produktů a rozšiřování distribuce.
Zdroj: tisková zpráva, odborný veletrh kosmetiky, Vivaness 2015
Kam dál?
Další články v rubrice Bylinky a koření
Bylinky pro dobrou náladu
Kurkuma, zázračné koření pro zdraví a krásu
Bylinkové wellness rituály
Aroma koupele – magické rituály krásy
Bylinkové wellness rituály – bylinky a koření ve službách krásy, pohody a zdraví
Bylinky na bolest hlavy
Další články:
Domácí wellness rozmazlování – vana plná pohody
Aroma koupele- magická energie z přírody
Bylinkové wellness rituály pro zdraví a krásu
Wellness kosmetika a beauty
Aromaterapie – ovlivní náladu
Víc než jen koupelna – wellness v koupelně – trendy v obkladech
Wellness vybavení pro domácí wellness
Jak postavit domácí wellness?
Esence do sauny, vůně do sauny
Bylinky ve wellness – wellness rituály – bylinky a koření
Další Rubriky na wellnesslife.cz
Wellness procedury
Wellness terapie
Zdraví a péče
Wellness trendy
Wellness interiéry
Wellness vybavení
Wellness kosmetika
Domácí wellness
Domácí sauna a saunování
Zahradní wellness, outdoor
Wellness
Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness,
wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum.
Domácí wellness Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni
Sauna, sauny, saunování, sauna ve wellness, sauna ve spa, vybavení sauny, vybaveni sauny, vybavení do sauny, vybaveni do sauny, vybavení pro saunu, kosmetika do sauny, druhy sauny, jak postavit saunu, saunování doma, sauna pro domácí wellness, sauna do bytu, domácí sauny, domácí sauna, sauny doma, saunové domy, saunové sruby, sauny inspirace, sauna interiér, interiér sauny, dekorace sauny, dolnky do sauny, doplňky do sauny, kosmetika do sauny, obložení sauny, kameny do sauny, obložení sauny kamenem, dřevo na saunu, drevo na saunu, venkovní saunové domky, parní sauny, aroma do sauny, aromaterapie do sauny, finská sauna, finské sauny, finská sauna domu, domácí finská sauna, finska sauna, finska domaci sauna, finská domácí sauna, interiery sauna, sauna interiery, jake drevo do sauny, jake drevo na saunu, kamen obklady sauny, obklady do sauny, obklad v sauně, sauna domácí, sauna interier, saunování sůl, saunovani sul, sul do sauny, sůl do sauny, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek saunování, saunový nábytek, saunovy nabytek, slana sauna, slaná sauna, sůl do sauny, směsi do sauny, byliny do sauny, bylinky do sauny,
Sauna domu, sauna doma,