Follow me
0

Zázračné fialové sklo v biokosmetice? Dle vědeckého výzkumu pouze marketingový pojem.

Záleží na tom, v jakém skle se uchovává kosmetika?

aroma-wellness-spaZ nového výzkumu České aromaterapeutické společnosti (ČAS) vyplynulo, že v biokosmetice často opěvované fialové sklo nechrání přípravky tak, jak se deklaruje. Výzkum provedla na základě podnětu ČAS Vysoká škola chemicko-technologická v Praze pod vedením prof. Ing. Vladimíra Filipa, CSc., vedoucího Ústavu mléka, tuků a kosmetiky.

Vědci zkoumali propustnost UV záření u tří používaných druhů obalových materiálů. Zabývali se vlivem propustnosti UV záření na kvalitu obsahu lahviček z čirého, matného a fialového skla.

V poslední době se v rámci zatraktivnění výrobků balených do fialového skla, přisuzují tomuto barevnému obalovému materiálu až zázračné účinky.

Můžeme se dočíst, že obaly z fialového skla chrání před viditelným světlem a zabraňují tak znehodnocení obsahu. flakony-sklo-wellness-a-spaPravda je však taková, že viditelné světlo je ve srovnání s UV zářením jen malý nepřítel. Právě na UV záření je třeba si dávat daleko větší pozor. A to fialové sklo propouští téměř ze 70 %, jak vyplývá z výzkumu.

 

„Fialové sklo velmi lehce propouští UV záření. To může iniciovat vznik volných radikálů, které mohou způsobit oxidaci olejů, tedy de facto znehodnocení. Nelze tím pádem říkat, že fialové sklo obsah chrání, zvyšuje jeho bioaktivitu a přirozeným způsobem konzervuje.

Naopak, olej uchovávaný v takovém materiálu může být náchylnější k znehodnocení,“ vysvětluje Jaromír Obadal, předseda sdružení České aromaterapeutické společnosti.

sklo-kosmetikaTo vše potvrzuje i nejnovější výzkum, který pro zadavatele, Českou aromaterapeutickou společnost, provedla Vysoká škola chemicko-technologická v Praze. Předmětem zkoumání byla propustnost UV záření u tří používaných druhů obalových materiálů – skla čirého, matného a fialového.

Studie vedla ke zjištění, že fialové sklo ze dvou třetin propouští UV záření, a je tedy pro použití jako obalový materiál pro výrobky na bázi lipidů – tedy rostlinných olejů – zcela nevhodné!

Není proto důvod kupovat výrobky v dražším a přitom nevhodném fialovém skle, když matné sklo prokáže daleko lepší službu za méně peněz. Matné sklo totiž propouští UV záření z pouhých cca 5 %.

Fialové sklo tak představuje pouze atraktivní, uměle vytvořený marketingový pojem, který má některým výrobcům zaručit vyšší zisk na úkor účelového, zavádějícího tvrzení.

Více o výzkumu se můžete dočíst na webu zadavatele – www.aromaspol.cz

zdroj: tisková zpráva ČAS, foto archiv webu

 

 

Kam dál?

Profesionální kosmetika

spa-wellness-kosmetika-profJíly v kosmetice, wellness  a spa
Wellness trendy – zpomalení ve wellness – nový směr
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika

Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Jak účinně používat aroma marketing?

 

 

Další články na webu SPAwellness.cz

Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Saunové ceremoniály – zážitkové saunování
Občerstvení pro klienty ve wellness a spa – inspirace
Léčivá sůl ve wellness a spa
Eko wellness – Eko spa – nové trendy ve wellness
Wellness a SPA hotely – novinky
Bylinky ve wellness a spa, koření a bylinné terapie
Drahé kameny ve wellness a spa
Květiny ve wellness, květinová výzdoba a inspirace pro wellness a spa
Dekorativní obklady ve wellness a spa – fotogalerie-obklady-inspirace
Recepce ve wellness a spa

 

 

rubriky webu SPAwellness.cz:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela
Wellness design a wellness dekorace   

 

 

sauna, saunování, saunovani, domaci sauna, domácí sauna, v sauně, v saune, saunovací, saunovaci, saunove ceremonialy, saunové ceremoniály, saunovací ceremoniály, saunovaci ceremonialy, zážitky v sauně, zazitky v saune, saunové zážitky, saunove zazitky, zážitkové saunování, zazitkove saunovani, zazitkovesaunovani, zazitkovesaunovani.cz, sauner, saunér, profesionální saunér, do sauny, pro saunu, trendy sauna, trendy v saunovani, trendy v saunování, saunové trendy, saunove trendy,esence do sauny, aroma do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, aroma v sauně, esence v sauně, vůně v sauně, vune v saune, saunové aroma, saunove aroma, saunové esence, saunove esence, saunové vůně, esence pro saunu, vůně pro saunu, vune pro saunu, aroma pro saunu, kosmetika v sauně, kosmetika v saune, kosmetika do sauny, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika saunování, peeling do sauny, peeling v sauně, saunový peeling, saunovy peeling,

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,