Wellness trendy – pohed do blízké budoucnosti
Již 10 let vydávají odborníci ze společnosti SpaFinder
trendy pro nadcházející období v oblasti wellness a spa.
Podle prezidentky SpaFinder ® Wellness, uznávané světové odbornice na spa a wellness Susie Ellis, se toho za posledních 10 let, kdy se tato mezinárodní společnost věnuje oblasti wellness, hodně změnilo. Nyní společnost SpaFinder vydává prognózy a výhledové trendy na další nadcházející období. Změnilo se a posunulo hodně věcí, nejen na straně nabídky spa a wellness služeb, ale mění se i samotní klienti.
Prognózy vycházejí z celosvětových průzkumů v oblasti wellness a spa, kterých se účastní řada společností podnikající ve wellness a spa z celého světa a stovky tisíc spotřebitelů. Přihlíží se na vývoj oblasti v cestovních kancelářích.
Wellness a Spa Trendy
tady jsou některé z nich:
• Zdravé Hotely
Koncepce> přehodnocení nabídky kdy se velmi rozšířená nabídka fitness, zaměřená na kondici, bude ubírat více směrem wellness> Mění se wellness menu.
Předpokládá se, že běžné prázdninové pobyty a pohostinství tak, jak je běžně v hotelích známe, se budou měnit. Očekává se expanze – velký příliv wellness do hotelů. Tam kde byly nabídky fitness a wellness jakousi součástí hotelu, jim nyní bude koncepčně věnována mnohem větší pozornost. Hotely se zaměřením spíše na fitness nabídku budou přecházet více na wellness služby. Stejně tak se očekává posun v nabídce stravy a nápojů, která se již postupně upravuje na nabídku zdravých potravin a nápojů, zařazuje se například bezlepková strava, veganská strava, jež se postupně stávají standardní nabídkou.
• Soustředěné masáže
Hlubší práce s klientem >intenzivnější terapieLežet na masážním stole s hlavou plnou starostí není efektivní způsob terapie masáží. Pasívnímu způsobu aplikace masáží, kdy klient s terapeutem během masáže společně proberou všechny starosti a masáž je spíše pokec, odzvonilo. Účinná, kreativní směs dvou efektivních vlivů, které se uplatňují při masážích, zejména pozornost – všímavost a práce s tělem ( bodywork) pomáhají klientům lépe a rychleji relaxovat. Uplatňují se takové techniky jako je dechové cvičení, reflexní práce s tělem – klientem, kdy se terapeut dostává do role režiséra, který díky zkušenostem vede masáž tak, aby docházelo k oboustranné symfonii mezi terapeutem a klientem. Terapeut si všímá reakcí klienta a opět na ně reaguje a masáž přizpůsobuje. Masáže tak probíhají úplně na jiné „vědomé“ úrovni.
• Uzemňování
Snaha o nabytí ztracené rovnováhy > upevňování zdraví, přímý kontakt s půdou.
Poté, co jsme se v moderní a uspěchané době postupně oddalovali od přírody, nastává období opětovného kontaktu s přírodou, přímo se zemí jako takovou –„uzemňování“. Tento nový směr odkazuje na přímý kontakt s půdou, například prostřednictvím chůze na boso. Předpokládá se, že tímto kontaktem dochází ke stabilizaci našeho těla, uzemnění, upevnění, obnovují se přirozené rytmy organizmu, podporuje se tím imunita. Od tohoto směru se očekává stále více a předpokládá se jeho větší rozvoj i v oblasti služeb wellness a spa. Uplatňují se i další „základy přírody“ v širším slova smyslu napříč všemi terapiemi. Například namísto hudby jako kulisy se dává přednost přirozeným přírodním zvukům ze skutečné přírody, aj.
• Autentická ayurveda a další starodávné metody
Tradice > Tradiční starodávné metody v popředí zájmu, propracované koncepty > komplexní nabídka provozu
Očekává se intenzivnější pozornost věnovaná této oblasti a jak se uvádí v prognóze, očekávají se více agresivně-autentické a komplexně provedené globální wellness zážitky v lázních se zaměřením na ayurvedu a další starodávné metody. Interiéry, služby, atmosféra i široké, propracované menu služeb, tradice, to vše by se mělo promítat v konceptu. Ayurveda by se měla nabízet jako komplexní zdravotní systém s možností identifikovat nerovnováhy v lidském těle, s nabídkou úpravy stravy, návrhy dietních změn, detoxikací, cvičení, meditací a masáží a bylinných procedur.
Do popředí zájmu by se mělo dostávat i tradiční turecké a římské lázeňství či tradiční ruské potní postupy, procedury aplikované v unikátních, autentických interiérech.
• Lepší nabídka pro muže
Propracovaná nabídka služeb zaměřená na muže
Mnohem více mužů vyhledává služby ve wellness a spa, ale také v oblasti služeb estetické a korektivní medicíny a dermatologie či v oblasti plastické chirurgie. Jsou však jiní než ženy, potřebují jiný přístup a mají trochu jiné potřeby v péči o tělo a obličej než ženy. Očekává se, že se budu rozšiřovat provozy s propracovanější nabídkou služeb pro muže. Provozy by měl nabízet kosmetickou péči, depilace a beauty služby šité na míru přesně jim.
zdroj: SpaFinder ® Wellness
Kam dál?
Nové Wellness trendy – klíčové předpovědi pro wellness a spa
Další články na webu SPAwellness.cz
Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Saunové ceremoniály – zážitkové saunování
Občerstvení pro klienty ve wellness a spa – inspirace
Léčivá sůl ve wellness a spa
Eko wellness – Eko spa – nové trendy ve wellness
Wellness a SPA hotely – novinky
Bylinky ve wellness a spa, koření a bylinné terapie
Drahé kameny ve wellness a spa
Květiny ve wellness, květinová výzdoba a inspirace pro wellness a spa
Dekorativní obklady ve wellness a spa – fotogalerie-obklady-inspirace
Recepce ve wellness a spa
Profesionální kosmetika
Jíly v kosmetice, wellness a spa
Wellness trendy – zpomalení ve wellness – nový směr
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika
Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Jak účinně používat aroma marketing?
rubriky webu SPAwellness.cz:
Wellness kosmetika
Wellness trendy
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa
Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování
Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela
Wellness design a wellness dekorace
profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,
spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,
wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,