Vývoj klientely v Lázních Luhačovice, a.s. v roce 2014 je příznivý
Lázně Luhačovice zvýšily za 9 měsíců návštěvnost o 7,7 %
Lázně Luhačovice, a. s. navštívilo za období leden až září 2014 celkem 25 784 klientů, což znamená nárůst o 1 847 klientů (+ 7,7 %) ve srovnání se stejným obdobím roku 2013. Čeští samoplátci tvořily 66,9 % z celkového počtu klientů, zahraniční samoplátci 10,5 % a klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 22,6 %. Ke zvýšení návštěvnosti došlo především při pobytech hrazených zdravotními pojišťovnami a to u dospělých i dětí, kde v předchozích letech došlo k nejvýraznějšímu poklesu. Informoval o tom generální ředitel Lázní Luhačovice, a.s., MUDr. Eduard Bláha.
„Poptávka po lázeňských pobytech se v tomto roce zvýšila. Po výrazném propadu v předchozích letech tak zaznamenáváme mírné oživení. Předpokládáme, že bychom se letos mohli přiblížit k výsledkům dosaženým v roce 2011, tedy v době před zavedením aktuálně platného indikačního seznamu,“ řekl E. Bláha.
Dodal, že dosažené výsledky při komplexní lázeňské péče dospělých i dětí byly příznivě ovlivněny i možností léčit nových indikací, které rozšířily okruh léčených onemocnění v roce 2012. Patří k nim především léčba pohybového aparátu a nervových onemocnění u dospělých a nemoci kožní, trávicího ústrojí a onkologická u dětí. Také snížení věkové hranice pro léčbu dětí s doprovodem dospělého z 5 let na 1,5 roku mělo kladný vliv na celkové výsledky.
„Uvedené oživení je dáno snahou ministerstva zdravotnictví korigovat necitlivé omezení předchozí vlády a zejména zrušením regulačního poplatku 100 Kč od ledna 2014. Vláda chce na návrh ministerstva zdravotnictví schválit změnu zákona o veřejném zdravotním pojištění. Ta by mohla od příštího roku opět umožnit, aby se pacientům s chronickým onemocněním proplácely až čtyři týdny léčení namísto současných tří. Díky právě připravovaným změnám v lázeňství by tak v dalších letech měly být lázeňské léčebné pobyty hrazené zdravotními pojišťovnami dostupnější většímu počtu lidí. Lázeňským subjektům by pak změny měli po letech nejistoty přinést větší stabilitu,“ uzavřel E. Bláha.
Struktura klientely Lázní Luhačovice v roce 2014 (leden-září)
– Klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 22,6 %
– Tuzemští samoplátci 66,9 %
– Zahraniční samoplátci 10,5 %
Struktura pobytových dní v roce 2014
– Klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 53,1 %
– Tuzemští samoplátci 38,4 %
– Zahraniční samoplátci 8,5 %
Zahraniční hosté přicházejí i nadále především z Rakouska, Slovenska, Izraele, Německa a Ruska.
Lázně Luhačovice (Lázně Luhačovice, a.s.), jsou největší společností poskytující lázeňské a rekreační služby v Luhačovicích. Zároveň jsou nejnavštěvovanějšími moravskými a čtvrtými nejnavštěvovanějšími českými lázněmi. Vlastní a starají se o lázeňský areál s rozlohou 20 ha, včetně lázeňské kolonády a divadla. Akciová společnost má ve správě i 11 luhačovických minerálních pramenů, z nichž nejznámější jsou Vincentka, Aloiska, Ottovka a pramen Dr. Šťastného.
Do všech léčebných i wellness zařízení, včetně hotelu Alexandria, je přivedena přírodní léčivá voda, která je využívána na uhličité koupele, různé druhy inhalací, kloktání a pitné kúry. Jen v roce 2011 zde bylo poskytnuto 73 215 uhličitých koupelí a 157 385 individuálních inhalací. O klienty se stará sedmnáctičlenný tým zkušených lékařů. Výhodou pro hosty z řad pacientů je také 24 hodinová lékařská i sesterská služba, která je zajišťována jako v léčebnách pro dospělé, tak pro děti.
Nárůst Slováků v Lázních Luhačovice, a. s. pokračuje
Lázně Luhačovice navštívilo za 9 měsíců 1500 slovenských klientů, Trend růstu slovenské klientely v Lázních Luhačovice, a. s., pokračoval i ve třetím čtvrtletí 2014. Za prvních 9 měsíců využilo služby největších moravských lázní celkem 1500 hostů ze Slovenska, což je o 53 % více než loni. Stejným tempem rostl i počet přenocování. Do konce letošního září přišlo do luhačovických lázní více slovenských klientů než za celý rok 2013. Slovenská klientela je tak nejrychleji rostoucím trhem. Spolu s Rakušany patří Slováci k nejčastějším zahraničním návštěvníkům. Informoval Ing. Jiří Dědek, MBA, výkonný ředitel Lázní Luhačovice, a. s.
,,Za devět měsíců letošního roku jsme zaznamenali nebývalý zájem klientů ze Slovenska ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nárůst slovenské klientely začal už loni a pokračuje během celého tohoto roku. Nejnavštěvovanější jsou čtyřhvězdičkové hotely Alexandria a Jurkovičův dům. Vede Alexandria, jejíž služby využila téměř polovina slovenských klientů. K nejoblíbenějším pobytem Slováků se řadí prodloužené wellness víkendy, relaxační pobyty, týdenní pro seniory, ale i klasické léčebné pobyty, kde registrujeme až třikrát větší zájem než loni. Potvrzuje se tak správnost našeho záměru získat větší podíl na slovenském trhu. Potenciál slovenského trhu jsme rozeznali před třemi lety. Zvýšili jsme tam naše marketingové aktivity, účastníme se veletrhů a organizujeme Dny slovenské kultury,“ konstatoval J. Dědek.
Dodal, že Lázně Luhačovice jsou Slováky nejčastěji navštěvovanými českými lázněmi a tuto pozici si chtějí nejen udržet, ale i posílit. „Slováci jsou velmi dobrými klienty. Umějí ocenit širokou nabídku našich kvalitních služeb, chutná jim strava, kterou znají, neexistuje zde jazyková bariéra a Vincentka je u nich stejně populární jako v ČR. Navíc k Luhačovicím mají Slováci citový vztah – jsou právem hrdí na zdejší zachována díla jejich nejvýznamnějšího architekta Dušana Jurkoviče. Jeho odkaz mohou nejen obdivovat, ale v jeho budovách mohou i po sto letech strávit nezapomenutelný lázeňský pobyt. I proto mají tak v oblibě pobyt v Jurkovičově domě, který je podle nich nejkrásnější Jurkovičovou stavbou v Luhačovicích,“ uzavřel J. Dědek.
Luhačovice jsou vzdáleny od hranic se Slovenskem jen 25 km, od Trenčína 54 km a od Bratislavy 165 km. Pro Slováky jsou tak stejně dostupné jako slovenské lázně. Příznivý vliv má i jazyková a kulturní blízkost a v neposlední řadě také výhodný kurz eura.
zdroj: tisková zpráva Lázní Luhačovice
Kam dál?
rubriky:
Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa
Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování
Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,
spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,
wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,
hubnutí – tělo – detox tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,