Follow me
0

Vývoj a trendy v kosmetice – kosmetický průmysl

Klíčový faktor v kosmetice – kosmetické suroviny.
Zelená kosmetika.

 Zodpovědnost za zdroje surovin a biodiverzitu roste. Informovaní spotřebitelé se při nákupech kosmetiky rozhodují uvědoměle.   Zástupci oboru diskutují o mezích proveditelnosti.

Smíme dělat všechno, co je proveditelné? Tato otázka zaznívá stále častěji i v kosmetické branži, v níž se o ní na celém světě intenzivně diskutuje. Rostoucí světová populace, ubývající zdroje surovin, ohrožená biodiverzita a změny klimatu představují jen několik aspektů, které nás odkazují do patřičných mezí.

Na místě je zodpovědné jednání – na straně průmyslu i spotřebitelů. V důsledku tohoto vývoje lze již dnes pozorovat „greening“ celého kosmetického sektoru. Ten je čím dál „zelenější“.

 

Informovaní spotřebitelé se při nákupech kosmetiky rozhodují stále více uvědoměle.

Dnes se s ním setkáváme stále častěji: s dobře informovaným a uvědomělým spotřebitelem, který ví, co chce, a někdy také velmi rozhodně formuluje to, co nechce. Etická a sociální hlediska, jakož i ochrana životního prostředí hrají pro spotřebitele při nákupu stále důležitější roli. U stálých zákazníků věrných certifikované přírodní kosmetice to není nic nového. Ti se mohou spolehnout na výrobce přírodní kosmetiky, kteří se těmto hodnotám cítí být od samého začátku zavázáni. Nenarušené životní prostředí a biologicky rozmanitá příroda jsou pro ně pramenem surovin. Navíc mají tyto firmy požadavek vyrábět přírodní kosmetiku eticky  nezávadně, spravedlivě a udržitelně. Produkty ztělesňují přesvědčení výrobců a jejich lásku k přírodě.

 

    Tržní podíl přírodní kosmetiky na celém světě stoupá

Jak ukazují aktuální tržní údaje společností pro výzkum trhu Gesellschaft für Marktforschung (GfK), Norimberk (D) a Kline & Company, New Jersey (USA) v mezinárodním sektoru, roste odbyt „zelených“ beauty produktů. V Německu zaznamenal trh s kontrolovanou přírodní kosmetikou v prvním pololetí 2013 přírůstek o více než 10 % na zhruba 950 mil. EUR.

Celosvětový obrat činí více než 9 mld. EUR a ročně stoupá průměrně o 5 až 6 %. Výrobky „zelené“ kosmetiky a péče o tělo výrazně zvýšily proniknutí trhu a stále častěji přistávají v nákupních košících.

 

    Zelená je oblíbenou barvou kosmetické branže

 

Kosmetický průmysl je všeobecně čím dál „zelenější“. Jednak díky přísnějším zákonům a předpisům na ochranu životního prostředí a biologické rozmanitosti, jednak také proto, že ochránci spotřebitelů a ekologické organizace kladou odpovídající požadavky. Rostoucí roli však hraje i skutečnost, že samotní spotřebitelé jsou dnes citlivější. Na Facebooku, Twitteru a Youtube se prudce šíří malé a velké skandály, jak ukázaly elektronické petice týkající se složek působících na hormony nebo diskuse o palmovém oleji.

Kriticky hodnotit se musí i přírodní suroviny. Ve výrobě kosmetiky se například často používá palmový olej. Když se ale palmovému oleji obětují cenné pralesy a vyhání se indigenní obyvatelstvo, není to samozřejmě ve smyslu udržitelné výroby kosmetiky. Výzkum a vývoj musí být inovativní a musí hledat rozumné, férové a udržitelné alternativy. Nelze připustit plenění přírody ani vykořisťování drobných zemědělců v třetím světě. Cílem jsou naopak spravedlivé vztahy nebo spíše podpora sociálně a ekonomicky slabších a celosvětový rozvoj ekologického zemědělství.

Za to se aktivně zasazují výrobci přírodní kosmetiky. Ti zároveň plní i společenský úkol, neboť zákazník zítřka si přeje transparentnost, naplnění hodnot a ohleduplnost k životnímu prostředí. Průzkumníci trendů konstatují, že konzum budoucnosti bude spravedlivější a silněji zaměřený na hodnoty. Analýzy životního cyklu dospěly k závěru, že spotřebitelé v západním světě svým nákupním a spotřebním chováním v současnosti ještě z velké části přispívají k znečišťování životního prostředí. Takže i spotřebitelé musí změnit své myšlení.

To si uvědomuje rostoucí počet lidí, kteří jsou také ochotni změnit své chování. Vzhledem k nově vzniklému světadílu z plastového odpadu o velikosti Indie – tzv. „Great Pacific Garbage Patch“ – je jistě nezbytné aktivně jednat. Výrobci přírodní kosmetiky soustavně hledají řešení pro udržitelnější výrobu a balení. Běžné certifikační směrnice pro kontrolovanou přírodní kosmetiku proto vedle předpisů týkajících se složek obsahují také požadavky na udržitelné a ekologické balení přírodní kosmetiky.

 

    Veganská kosmetika – dobový trend? 

Jedním z trendů, který se odnedávna těší zvláštní pozornosti, je veganství. Silná poptávka je nejen po veganských potravinách, ale i kosmetice neživočišného původu. V tomto směru jsou výrobci přírodní kosmetiky o krok napřed. Mnohé produkty beztak neobsahují živočišné součásti, vzhledem k tomu, že je dovoleno jen velmi málo takových látek. Med, včelí vosk nebo lanolin však nadále tvoří důležité přísady přírodní kosmetiky, zatímco veganská kosmetika je vylučuje.

Označení veganská kosmetika ale neznamená, že se jedná výlučně o kontrolovanou přírodní kosmetiku. Uvedené živočišné suroviny jsou u veganských produktů často nahrazovány syntetickými ingrediencemi. Zpět ke kosmetice na bázi minerálních olejů se však mnoho uvědomělých spotřebitelů vrátit nechce, ti raději sázejí na účinky přírody.

 

 

 

Kosmetické novinky na veletrhu

Na veletrhu VIVANESS budou mít odborníci z oblasti služeb, výroby a obchodu v době od 12. do 15. února opět během čtyř dnů veletrhu příležitost diskutovat o aktuálních tématech s experty z oboru.

Doprovodný kongres jako vždy nabídne podnětné přednášky a pódiové diskuse o trendech a nejnovějším vývoji na trhu. Na objevení zase čeká velký počet nejrůznějších inovativních produktů. V minulém roce bylo například do sekce Novelties přihlášeno kolem 100 novinek. Také na speciální přehlídce trendovních, méně známých značek a inovativních mladých značek s názvem BREEZE budou začínající vystavovatelé z oboru přírodní kosmetiky v roce 2014 opět prezentovat inspirativní myšlenky, inovativní produkty a svěží koncepce.

Trendy, inspiraci a novinky mezinárodního trhu přírodní kosmetiky každoročně prezentuje kolem 200 vystavovatelů více než 40 000 návštěvníkům na mezinárodním odborném veletrhu přírodní kosmetiky VIVANESS, který se od roku 2007 v Norimberku koná souběžně s vůdčím světovým veletrhem biopotravin BIOFACH – příště v době od 12. do 15. února 2014.

Mezinárodní veletrh přírodní kosmetiky,
12.2.2014 – 15.2.2014.

Odborníci, kteří chtějí získat přehled o trhu přírodní kosmetiky, nových trendech a produktech, postavení značek na trhu a mezinárodním vývoji, se pravidelně setkávají v půlce února na výstavišti v Norimberku, kde se koná mezinárodním veletrhu přírodní kosmetiky Vivaness.

Paralelně probíhá světový veletrh biovýrobků BioFach.

Na veletrhu přírodní kosmetiky se opět shromáždí široká mezinárodní branže přírodní kosmetiky. Tato celosvětově největší oborová platforma informuje nákupčí, prodejce, dodavatele služeb a média o nejnovějších produktových trendech a vývoji na trzích. V Německu trh přírodní kosmetiky po dvou letech s jednocifernými mírami růstu zase nabírá tempo. Obchod dosáhl v prvním pololetí 2013 velmi dobrého výsledku zvýšením obratu o zhruba 10 %. V mezinárodním měřítku trhy již celá léta zaznamenávají stabilní míry růstu a pokud se vyplní prognózy průzkumníků trhu, jsou vyhlídky do příštích let skvělé. Také úroveň informovanosti spotřebitelů neustále roste. Mnozí nakupují kosmetiku a výrobky osobní hygieny daleko uvědoměleji než ještě před pár lety a jsou stále kritičtější k problematickým látkám obsaženým v tubách a kelímcích.

 

 

Odborná nabídka veletrhu:

Kosmetika a péče o tělo

Krémy a tělová mléka

Vlasová kosmetika

Kosmetika pro kojence a děti

Dekorativní kosmetika

Parfémy a vůně

Drogerie

Potřeby pro kojence a děti

Čisticí a mycí prostředky

Toaletní a koupelové potřeby

Hygienické pomůcky

Výrobky wellness

Přírodní lékárna

Léčivé prostředky

Dekorace

Masážní prostředky

Doplňky stravy

 

Zdroj: Biofach, Vivanes

 

Kam dál?

články:
Novinky a aktuality – wellness kosmetika

Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika
Thalassoterapie

Peelingové saunové rituály
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Nové wellness trendy
Léčivá sůl ve wellness a spa

 


rubriky:
Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika Skeyndor, ainhoa profesionalni kosmetika Skeyndor, Skeyndor kosmetika pro kosmeticky ainhoia, Skeyndor  kosmetika pro kosmetičky, Skeyndor kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky Skeyndor, kosmetika profi Skeyndor, profi kosmetika Skeyndor, saunová kosmetika, saunova kosmetika ainhoa, kosmetika do sauny, wellness kosmetika ainhoa, ainhoa kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness Skeyndor, spa wellness kosmetika Skeyndor,  Skeyndor profesionální kosmetika salonní, Skeyndor salonni kosmetika, kosmetika do salonu, Skeyndor profesionalni kosmetika do salonu, Skeyndor profesionalni spa kosmetika, Skeyndor profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika,Skeyndor  spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, vůně v sauně, vune v saune, aroma do sauny, aroma v sauně, esenciální oleje do sauny. saunové ceremoniály, saunove ceremonialy, ceremonialy v saune, ceremoniály v sauně, saunové zážitky, saunove zazitky, doplnky do sauny, doplňky do sauny, saunování, saunovani,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu, ainhoia

 

 profesionální kosmetika Skeyndor, ainhoa profesionalni kosmetika Skeyndor, Skeyndor kosmetika pro kosmeticky ainhoia, Skeyndor  kosmetika pro kosmetičky, Skeyndor kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky Skeyndor, kosmetika profi Skeyndor, profi kosmetika Skeyndor, saunová kosmetika, saunova kosmetika ainhoa, kosmetika do sauny, wellness kosmetika ainhoa, ainhoa kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness Skeyndor, spa wellness kosmetika Skeyndor,  Skeyndor profesionální kosmetika salonní, Skeyndor salonni kosmetika, kosmetika do salonu, Skeyndor profesionalni kosmetika do salonu, Skeyndor profesionalni spa kosmetika, Skeyndor profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika,Skeyndor  spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, vůně v sauně, vune v saune, aroma do sauny, aroma v sauně, esenciální oleje do sauny. saunové ceremoniály, saunove ceremonialy, ceremonialy v saune, ceremoniály v sauně, saunové zážitky, saunove zazitky, doplnky do sauny, doplňky do sauny, saunování, saunovani,