Follow me
0

Trh přírodní kosmetiky výrazně roste – Bio kosmetika a přírodní kosmetika – trendy

Mezinárodní studie ukazuje, co očekávají evropské
spotřebitelky od přírodní kosmetiky.

 

Tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky na celkovém trhu kosmetiky vytrvale roste. V roce 2014 přistálo v nákupních košících německých spotřebitelů obzvlášť mnoho výrobků přírodní péče o tělo a krásu. Jak informuje čtvrtletní oborová publikace Naturkosmetik Branchenmonitor nakladatelství Naturkosmetik Verlag, Dortmund, činila míra růstu u kontrolované přírodní kosmetiky koncem září 2014 napříč všemi obchodními kanály 11 %.

prirodni-kosmetika-wellnessPrůzkumníci trhu a experti se shodují v tom, že přírodní kosmetika se bude na trhu pozitivně vyvíjet i v příštích letech. Nejen v Německu je situace v sektoru růžová. Spotřebitelské chování nakloněné přírodní kosmetice a podobné trendy jako v Německu se rýsují také v jiných evropských zemích. Institut pro průzkum trhu GfK provedl na zadání mezinárodního svazu přírodní kosmetiky a biokosmetiky Natrue v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii, Polsku a Švédsku rozsáhlou spotřebitelskou anketu s využitím kvalitativních a kvantitativních metod.

Výsledky ukazují, co spotřebitelky vědí o přírodní kosmetice a biokosmetice a co od ní očekávají. Kolem 45 % všech dotázaných Evropanek chce svým nákupním rozhodováním brát ohled na přírodu a životní prostředí. Blaho zvířat, výrobní proces a recyklace obalů považují za důležité hlavně věkové skupiny od 45 do 54 let a od 55 do 64 let (51 %, resp. 49 %). Necelá třetina (29 %) dotázaných chce předejít zdravotním rizikům, a proto věnuje velkou pozornost uvedeným obsaženým látkám. Pro více než každou pátou (21 %) z dotázaných žen – z nichž patří 30 % do věkové skupiny od 25 do 34 let – je přírodní kosmetika a biokosmetika součástí zdravého a přirozeného životního stylu.

Studie s názvem „Exploring the territory of natural and organic cosmetics“ (GfK, Natrue) také zřetelně objasnila, co spotřebitelky ze zúčastněných zemí očekávají od přírodní kosmetiky a co si pod ní představují: Většina ví, že existuje rozdíl mezi pojmy „přírodní“ a „biologický“, a 90 % účastnic studie uvedlo, že v přírodní kosmetice a biokosmetice neschvalují geneticky pozměněné ani umělé látky. Rozdíl mezi pojmy přírodní a biologický ovšem dovede přesně vysvětlit jenom 30 % Němek, naproti tomu 51 % Švédek. Hlavní evropské trhy se vzhledem k rostoucí přízni spotřebitelů nadále vyvíjejí pozitivně. Na Evropu připadá dobrá pětina celosvětového trhu přírodní kosmetiky, který podle společnosti pro výzkum trhu Kline & Company, Parsippany, New Jersey (USA), dosahuje obratu více než 13 mld. USD. Důležitými odbytišti jsoaromau vedle německého trhu s 920 mil. EUR (2013) Francie s přibližně 400 mil. EUR (2013) a Itálie s odhadovanými 410 mil. EUR (2014).

Trh přírodní kosmetiky a největší mezinárodní veletržní platforma tohoto odvětví VIVANESS skýtají mnoho poutavého a inspirativního, takže bude od 11. do 14. února v Norimberku co objevovat. Veletržní duo BIOFACH, vůdčí světový veletrh biopotravin, a VIVANESS, mezinárodní odborný veletrh přírodní kosmetiky, v té době navštíví více než 42 000 mezinárodních nákupčích jak ze sektoru klasické, tak i přírodní kosmetiky.

Společnost pro výzkum trhu Information Resources IRI, Düsseldorf (D), prezentovala na výroční tiskové konferenci svazu Industrieverband Kosmetik und Waschmittel IKW (Průmyslový svaz pro kosmetiku a prací prostředky) ve Frankfurtu (D) další pozitivní čísla:

Od října 2013 do září 2014 zaznamenala kontrolovaná přírodní kosmetika v prodejnách drogistických řetězců, distribučních kanálech potravinářského maloobchodu, parfumeriích a obchodních domech přírůstek 14 %. To představuje navýšení o pěkných 20,2 mil. EUR. Kontrolovaná přírodní kosmetika tak procentuálně i reálně rostla výrazněji než klasický trh s kosmetikou. Ten ve stejném období posílil jenom o 1,6 %, respektive 16,18 mil. EUR.

bylinky-sauna-sul-peelingObrat s kosmetikou blízkou přírodě stoupl pouze o 0,8 % (870.000 EUR). V posledních letech se tržní podíl kontrolované přírodní kosmetiky zvětšil na dnešních zhruba 8 %, produkty blízké přírodě mají v současné době podíl 6 %. Objem tržeb v oblasti kontrolované přírodní kosmetiky v roce 2013 činil 920 mil. EUR. Celkový německý trh s kosmetikou mírně přesahuje 13 mld. EUR. Roční výdaje na kosmetiku se v Německu v roce 2014 zvýšily zhruba o 7 eur na obyvatele.

Spotřebitelé jsou dnes stále kritičtější a mnohem lépe informovaní než dříve. Nová generace zodpovědných zákazníků klade důraz na udržitelný způsob života a kupuje odpovídající produkty. Autentičnost, transparentnost, sociální odpovědnost výrobců, ekologický původ, spravedlivý obchod a ohleduplnost k životnímu prostředí jsou důležitými kritérii při nákupním rozhodování. To potvrzuje analytik společnosti GfK Dr. Robert Kecskes.

Jak může doložit pomocí vyhodnocených údajů, je nadprůměrně velký podíl zákazníků kupujících přírodní kosmetiku zastoupen především ve skupině tzv. „zodpovědných puristů“ a „zodpovědných inscenátorů“, kterou identifikoval institut pro výzkum trhu se sídlem v Norimberku (D). Nová hodnotově zaměřená střední vrstva kupuje přírodní kosmetiku ve specializovaných prodejnách biopotravin, hlavně však v drogeriích, kterým se znovu podařilo zvětšit svůj podíl na trhu.

Ty zaujímají čelní místo mezi prodejními kanály. Jako další rychle rostoucí místo nákupů se etabluje internetový obchod. Pronikání trhu, dostupnost a známost značek neustále stoupají. To má stejně pozitivní dopad jako kontinuální angažovanost výrobců formou reklamy, velkolepých eventů nebo účasti na odborných veletrzích, ale také prostřednictvím inovativních produktů a rozšiřování distribuce.

 

Zdroj: tisková zpráva, odborný veletrh kosmetiky, Vivaness 2015, foto archiv webu

 

Kam dál?

 Wellness trendy pro rok 2015, klíčové předpovědi pro wellness a spa

 

Aktuálně ve wellness a SPA

SPA WELLNESS beauty kosmetika do wellnessAktuality, pozvánky, akce ve wellness a spa  
Spa a wellness hotely –  wellness novinky a zajímavosti
N
ovinky v kosmetice – kosmetické produkty
Novinky a aktuality – wellness , beauty a SPA

Saunové ceremoniály a zážitkové saunování – trendy v saunování

 

 

Pofesionální kosmetika

spa-wellness-kosmetika-profJíly v kosmetice, wellness  a spa
Wellness trendy – zpomalení ve wellness – nový směr
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika

Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Jak účinně používat aroma marketing?

 

 

Další články na webu SPAwellness.cz

Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Saunové ceremoniály – zážitkové saunování
Občerstvení pro klienty ve wellness a spa – inspirace
Léčivá sůl ve wellness a spa
Eko wellness – Eko spa – nové trendy ve wellness
Wellness a SPA hotely – novinky
Bylinky ve wellness a spa, koření a bylinné terapie
Drahé kameny ve wellness a spa
Květiny ve wellness, květinová výzdoba a inspirace pro wellness a spa
Dekorativní obklady ve wellness a spa – fotogalerie-obklady-inspirace
Recepce ve wellness a spa

 

rubriky webu SPAwellness.cz:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela
Wellness design a wellness dekorace   

 

 

sauna, saunování, saunovani, domaci sauna, domácí sauna, v sauně, v saune, saunovací, saunovaci, saunove ceremonialy, saunové ceremoniály, saunovací ceremoniály, saunovaci ceremonialy, zážitky v sauně, zazitky v saune, saunové zážitky, saunove zazitky, zážitkové saunování, zazitkove saunovani, zazitkovesaunovani, zazitkovesaunovani.cz, sauner, saunér, profesionální saunér, do sauny, pro saunu, trendy sauna, trendy v saunovani, trendy v saunování, saunové trendy, saunove trendy,esence do sauny, aroma do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, aroma v sauně, esence v sauně, vůně v sauně, vune v saune, saunové aroma, saunove aroma, saunové esence, saunove esence, saunové vůně, esence pro saunu, vůně pro saunu, vune pro saunu, aroma pro saunu, kosmetika v sauně, kosmetika v saune, kosmetika do sauny, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika saunování, peeling do sauny, peeling v sauně, saunový peeling, saunovy peeling,  , wellness marketing, marketing ve wellness, marketing pro wellness, spa marketing spa wellness marketing.

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,

 

 

Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness, wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum. Domácí wellness Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni

Spa Spa, day spa, destination spa, resort spa, spa wellness, exkluzivni spa, spa hotel, hotel spa, spa péče, spa, spa centrum, hotel spa, spa hotel, destination spa, day spa, hotelové spa, spa v hotelu spa koncept, spa kosmetika, spa interiery, interiery spa, spa design, spa dekorace, dekorace do spa, dekorace pro spa, wellness a spa, spa a wellness, home spa, domácí spa, soukromé spa, domaci spa, soukrome spa,
Vybavení
Wellness vybavení, wellness vybaveni, vybavení wellness, vybaveni wellness, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybavení do wellness, vybaveni do wellness, spa vybavení, spa vybaveni, vybaveni spa, vybavení spa, vybavení do spa, vybaveni do spa, vybavení pro spa, vybaveni pro spa, spa wellness vybaveni, spa a wellness vybavení, spa a wellness vybaveni, vybavení pro wellness centrum, vybaveni pro wellness centrum, vybavení domácí wellness, vybaveni domaci wellness, vybavení pro domácí wellness, vybaveni pro domaci wellness, vybavení do wellness doma, vybaveni do wellness doma, wellness doma vybavení, wellness doma vybaveni, vybavení pro domácí wellness, vybaveni pro domaci wellness, vybaveni soukrome wellness, soukrome wellness vybaveni, vybavení pro soukromé wellness, vybaveni pro soukrome wellness,

Interier
Wellness interier, wellness interiér, spa interiér, spa interier, interiér wellness, interier wellness, interiér spa, interier spa, spa wellness interiér, spa wellness interier, wellness interiéry, wellness interiery, spa interiéry, spa interiery, wellness spa interiery, wellness a spa interiery, wellness centrum interiér, interiéry wellness centrum, interiery wellnes centrum, exkluzívní interiéry, exkluzivní interiery wellness, exkluzivni wellness interiery, exkluzivní spa interiéry, exkluzivni spa interiery, exkluzivni interiery wellness a spa, exotické wellness interiéry, exoticke wellness interiery, zajímavé wellness interiéry, zajimave wellness interiery, zajimave interiery wellness, zajimave spa interiery, zajímavé spa interiery, interier dekorace, Exotický interiér wellness, jávský interiér wellness, thajský interiér wellness
Design         Wellness design, design wellness, spa design, design spa, wellness spa design, design pro wellness, wellness a spa design, spa wellness design, wellness centrum design, design wellness centrum,

Trendy  Wellness trendy, tredny wellness, spa trendy, trendy spa, spa wellness trendy, wellness a spa trendy, medical wellness trendy, trendy ve wellness, trendy pro wellness, trendy ve spa, trendy wellness ošetření, wellness interiery trendy, wellness centra trendy

Wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellness, nabytek do wellness, nábytek do wellness, nabytek pro wellness centrum, spa nábytek, wellness a spa nábytek, wellness a spa nabytek, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek do wellness centra, nabytek do wellness centra, saunový a wellness nábytek, saunovy a wellness nabytek, wellness lehátka, wellness lehatka, lehatka do wellness, lehátka do wellness, relaxační nábytek, relaxacni nabytek, nabytek k bazenu, nabytek pro soukrome wellness, nábytek pro wellness, nábytek do odpočívárny, nabytek do odpocivarny, potahy nabytek wellness, zahradní nábytek, nábytek do wellness a spa, luxusní zahradní nábytek, outdoor nábytek, odpočinkový nábytek, kvalitní zahradní nábytek, teakový nábytek, zahradní wellness, zahradní velnes, zahradní welnes, wellness vybavení, wellness trendy, wellness doplňky, wellness doma, domácí wellness, wellness dekorace, výstavba wellness, výstavba domácí wellness, vybavení relaxačních zón, relaxační nábytek, nábytek do wellness, spa vybavení, soukromé wellness, designový nábytek do zahrady, ratanový nábytek, kovový nábytek, vyplétaný nábytek, proutěný nábytek, napínané plachty na zahradu, relaxace na zahradě, obložení krbu, zahradní krb, home spa, home wellness, domácí wellness, wellness doma, soukromé wellness,