Follow me
0

Nejdůležitější klientela ve wellness a SPA – jste připraveni na další rozvoj ve wellness a SPA?

Kdo ovlivní úspěch wellness a spa provozu?
Klientela stárne.

Podle světových médií, které mapují wellness a spa obor, klienti s největším vlivem na wellness a spa provozy, jsou lidé ve věku 51-69 let. Stále je to tatáž baby boom generace, která ovlivňuje veškeré dění kolem nás. Stejně tak ovlivňuje dění i ve wellness a spa odvětví. Podle výzkumů tvoří tato generace obrovskou skupinu lidí, u kterých se předpokládá aktivní prodloužení života. Stejně tak je jisté, že jak lidé stárnou, mění se jejich biologické, zdravotní, ekonomické i sociální preference a potřeby.

wellness-spa-profi osetreni Stárnoucí klientela ovlivňuje dění ve wellness a spa

Je proto jasné, že kdo se rychle přizpůsobí potřebám trhu a největší tržní síle, ovlivní tak i výrazně svůj rozvoj. Nabídka služeb a zboží zaměřená právě na stárnoucí populaci bude jistě cílená a dobře mířená, pokud bude také dobře a včas připravená. Aktualizace, inovace a nově uváděné služby a zboží ve wellness a spa, to vše by mělo mít společný cíl.Oslovit bonitní a věrnou skupinu klientů –  stárnoucí populaci 50+.

Přitom nejde jen o to, začlenit do nabídky wellness, spa či beauty centra nové anti-agingové procedury a ošetření. Procedury zaměřené na stárnoucí pleť, profesionální ošetření vrásek a kompletní rituály zaměřené na specifickou péče o tělo jsou již dnes součástí téměř každého provozu.

 

Znáte svého dominantního klienta?

Porozumění – rozklíčování potřeb klientů 50+ je klíčové pro to, abychom pro generaci 50+ mohli vytvořit nabídku, o kterou bude skutečně zájem. Jistě není od věci, zamyslet se nad tím, jaká je aktuální skupina klientů ve wellness a spa. A také srovnávat, jak se v průběhu let klientela ve wellness proměňuje a vyvíjí. Zejména pokud jde právě o klientelu ve věku 50+. spa-wellness-provozJací jsou, co žádají, co dokáží ohodnotit, naopak co je neoslovuje, co na ně nefunguje, co odmítají… Vzhledem k tomu, že je to klientela žádaná a s velkou kupní sílou, je tato stárnoucí generace velmi sledovaná v různých studiích, výzkumech a fokusech. Wellness a spa obor nevyjímaje (aging studies). Můžeme se o nich dozvědět hodně, nejlépe ale i ze své praxe ve wellness. Je vhodné zaměřit se na jejich preference, chování a hlavně přání. V tom je kouzlo wellness a spa oboru, uspokojovat přání klientů, kteří mají na to, aby si tyto služby dopřáli, protože každý provoz žije ze spokojenosti svých klientů.

Nejlépe se v oslovení klientů 40+, 50+, 60+  nastartovali kosmetické společnosti, které již před cca 10 lety začaly ve svých marketingových a reklamních materiálech místo mladičkých a v obličeji vyhlazených modelek, využívat tváře, které odpovídají věku, pro které jsou anti-agign produkty určené, vrásky v reklamě jsou dnes běžné stejně tak jako modelky 40+. Tyto vizuály lépe komunikují se zákaznicemi, které oslovují.

Podle zprávy Spa Travel Report, společnosti SpaFinder Wellness 365, tvořili v Severní Americe klienti ve věku 46-65 let hlavní skupinu lidí, kteří si během roku 2013 objednávali SPA pobyty.

wellness-spa-muzi

 V našich poměrech je wellness problematika aktuální
již pro věkovou kategorii 40+
.

Ing. Radek Steinhaizl, spa konzultant a znalec wellness oboru, který téměř 10 let zastával pozici generálního ředitel největšího wellness v Čechách ( Aquapalace Čestlice) a procestoval i řadu světových provozů, má bohaté zkušenosti z provozu wellness a hlavně saunového provozu.

Ke klientele ve wellness a spa například říká: „Lze pozorovat 2 výrazné skupiny klientů, kteří vyhledávají služby wellness a spa. Jsou to jednak mladí lidé 30+, kteří si chtějí po práci odpočinout a hledají kratší -častější návštěvy ve wellness, zajímají je kratší zážitkové programy a zkouší různé nabídky. Pak je to velmi silná skupina lidí 40+ s tolerancí +/- 10 let, kteří jsou nejen konzervativnější, ale také věrnější. Oblíbí si wellness provoz, který jim vyhovuje a kam se pravidelně vracejí i na delší čas. Pokud je provoz schopen vyjít vstříc jejich potřebám a umí je uspokojit, stávají se z nich věrní klienti. Lidé 50+ jsou také hlavní klientelou v provozech s klubovým členstvím, kde jim zajistí vysokou úroveň služby a i určitou atmosféru, kde není moc lidí, ale služby jsou perfektní a klienti za ně platí.  Mladí zkrátka hledají wellnessové zážitky na krátkou dobu v kratším časové intervalu. 50+ hledají osvědčenou kvalitu s možností delší či opakované péče a s možností strávení ve wellness/lázních delší dobu.“

 

Prostředí ideální pro klienty 50+?

spa-interierHovoří se nejen o tom, že klientele ve wellness musí vyhovovat nabídka konkrétních služeb, ale i atmosféra prostředí. Některá centra přistupují nejen k přehodnocování svých menu služeb, ale přemýšlí i nad designem a vybavením provozu. Vytváří se wellness prostředí, které je age-friendly. Rozšiřují se nabídky služeb specialistů v provozu a nabídka se rozšiřuje i na služby domů.

Některé společnosti, například v Anglii, se zaměřují na školení managerů pro provozy oslovující klienty 50+. Pořádají workshopy, kde učí dovednostem komunikace s lidmi 50+ tak, aby terapeuté, manageři i personál rozuměli této specifické klientele a uměli s nimi jednat a připravovat pro ně to, co potřebují.

Klientela ve wellness, lidé ve věku 50+
Doplňky, detaily a funkční dekorace v interiéru.

interier-sauna-dekoracePo 40cítce a zejména pak ve věku 50+ se mění naše tělo, postava, pevnost svalů, slábne zrak, sluch, … i na to se musí myslet. Například tak, že veškeré info materiály musí být dobře „čitelné“ i bez brýlí. V hotelové spa recepci by určitě mohly být i župany větších rozměrů, ..

Před vstupem do sauny může být jednoduchá a praktická věc, držák na brýle, které si zde klienti odloží před vchodem do sauny a hned při odchodu ze sauny mají své nutné brýle opět po ruce.

Protože klientela 50+ může mít i horší stabilitu, veškeré povrchy musí být protiskluzové, musí se omezit riziko uklouznutí. V provozu by se mělo dbát na jednoúrovňový povrch s minimem přechodů a schodů. Mělo by se také nabízet stabilní spa obutí, místo jednoduchých klouzavých jednorázových pantoflí.

Důležitá je i komunikace, vstřícná pomalá, jasná a zřetelná, žádný zával rychlých zpráv, kterým se každý přehltí a podstatné unikne.

spa-wellness-interiery-LoisNejde však o to, vyčlenit klientelu 50+ do jednoho koutu, kde jim bude dobře, ale kde se budou cítit jako ti, co už stárnou. Jde o to, začlenit do provozu takové prvky a servis, který bude přívětivý a vstřícný i požadavkům klientů 50+, tedy bude to prostředí age-friendly a bude to zároveň také prostředí přátelštější pro všechny, kteří se ve wellness a spa pohybují a tráví zde svůj čas odpočinku a relaxace.

Můžeme se zabývat i otázkou vybavení pro wellness. Z jakých židlí a lehátek se dobře vstává a usedá? Která jsou pohodlná? Tím potěšíme určitě všechny ve wellness, ne jen ty starší. Ale můžeme jim tak dát najevo, že nám na jejich pohodlí rozhodně záleží.

 

zajímavé odkazy: Aging Study

 

 Kam dál?

 

Kam dál?

rubrika Lázně,      rubrika Medical wellness,      Novinky – Hotely, wellness a SPA

Klienti ve wellness a spa – rubrika

Aktuálně ve wellness a SPA

SPA WELLNESS beauty kosmetika do wellnessAktuality, pozvánky, akce ve wellness a spa  
Spa a wellness hotely –  wellness novinky a zajímavosti
N
ovinky v kosmetice – kosmetické produkty
Novinky a aktuality – wellness , beauty a SPA

Saunové ceremoniály a zážitkové saunování – trendy v saunování

Klientela ve wellness a spa
Wellness provoz – co se řeší ve wellness?

Wellness koncept – každé wellness je jiné

 

Další články na webu SPAwellness.cz

Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Saunové ceremoniály – zážitkové saunování
Občerstvení pro klienty ve wellness a spa – inspirace
Léčivá sůl ve wellness a spa
Eko wellness – Eko spa – nové trendy ve wellness
Wellness a SPA hotely – novinky
Bylinky ve wellness a spa, koření a bylinné terapie
Drahé kameny ve wellness a spa
Květiny ve wellness, květinová výzdoba a inspirace pro wellness a spa
Dekorativní obklady ve wellness a spa – fotogalerie-obklady-inspirace
Recepce ve wellness a spa

 

 

rubriky webu SPAwellness.cz:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela
Wellness design a wellness dekorace   

 

 

Profesionální kosmetika

spa-wellness-kosmetika-profJíly v kosmetice, wellness  a spa
Wellness trendy – zpomalení ve wellness – nový směr
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika

Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Jak účinně používat aroma marketing?

 

 

sauna, saunování, saunovani, domaci sauna, domácí sauna, v sauně, v saune, saunovací, saunovaci, saunove ceremonialy, saunové ceremoniály, saunovací ceremoniály, saunovaci ceremonialy, zážitky v sauně, zazitky v saune, saunové zážitky, saunove zazitky, zážitkové saunování, zazitkove saunovani, zazitkovesaunovani, zazitkovesaunovani.cz, sauner, saunér, profesionální saunér, do sauny, pro saunu, trendy sauna, trendy v saunovani, trendy v saunování, saunové trendy, saunove trendy,esence do sauny, aroma do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, aroma v sauně, esence v sauně, vůně v sauně, vune v saune, saunové aroma, saunove aroma, saunové esence, saunove esence, saunové vůně, esence pro saunu, vůně pro saunu, vune pro saunu, aroma pro saunu, kosmetika v sauně, kosmetika v saune, kosmetika do sauny, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika saunování, peeling do sauny, peeling v sauně, saunový peeling, saunovy peeling,

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,