Follow me
0

Na co nalákat klientelu do wellness a spa?

 Wellness klientela.
Originální a lákavé služby pro úžasné zážitky klientů.

Koktejly úspěchu wellness a spa provozů lze namíchat z různých služeb a nabídek. Většina osvědčených konceptů je postavených na perfektně zvládnuté základní nabídce, která je pro provoz stěžejní.

Tu doplňují občasné inovace, různé atraktivní a lákavé akce a nabídky, které základní služby dočasně osvěží či doplní o služby, jež nejsou standardně v nabídce a které zároveň mohou sloužit jako lákavá pobídka pro nové klienty.

Řada zkušených provozovatelů se shodne na tom, že mají svou stálou klientelu, která tvoří velkou část jejich příjmů. Většina těchto pravidelných klientů si potrpí na dokonale zvládnuté službě, kterou očekává pokaždé ve stejné kvalitě. Patří k nim především základní kosmetická péče, masáže a saunování. Při sestavování nabídky služeb před otevřením provozu se většinou vychází z analýzy klientů ve wellness - klientské analýzy.

Všechny klienty ovšem potěší občasné zpestření, které je motivuje k vyšším útratám v provozu a to bez nutnosti náročného marketingu či reklamy.

A při troše námahy s přípravou a organizací různých akcí získá provozovatel také důležité a cenné informace přímo od svých klientů, o jejich zálibách, preferencích, o tom, co by se jim líbilo a jaké služby by rádi vyzkoušeli.

K osvědčeným službám, jež oživí nabídku služeb patří například týdenní, denní či měsíční tematické akce, které se dají plánovat a připravovat buď nahodile nebo v souvislosti s ročním období.  Oblíbené jsou akce s nádechem exotiky, spojené s ceremoniály a rituály, nebo nabídka jež představí aktuální wellness trendy.  Poměrně nové jsou večerní akce a zajímavé jsou také víkendové provozy.

 

Ovoce je lákavé pro pleťové i chuťové buňky

V kosmetických kabinách se mohou uspořádat například exotické dny či měsíc, kdy jsou k dispozici různé druhy masek z exotického ovoce, klientky je mohou vyzkoušet, vybírat a tipovat, které v průběhu akce obstojí nejlépe.

  

Klientky si užijí příjemné zpestření obohacené například i o malé exotické občerstvení a kosmetičky získají cenné informace o preferencích svých zákaznic a spoustu dalších cenných informací. Každou akci lze podpořit i příslušnou show, způsob nabídky a prodeje formou show je považován za neúčinnější formu prodeje. Například příprava občerstvení – malé kousky ovoce v miskách, čokoládové fondeu. Vhodné je také zásobit se aktuálními informacemi o ovoci a jeho přínosech pro zdraví a krásu, které k nám na trh proudí. Momentálně se hovoří o pomerančích a grapefruitech, které by společně mohli vytvářet „Citrusovou sezonu krásy a zdraví“.

Z citrusů se míchají chutné koktejly, grepy jsou populární při hubnoucích dietách, používají se při peelingu třeba spolu s cukrem pro detoxikaci organismu či stimulaci lymfatického systému, grep přidává se do masek pro mastnou pleť,  používá se při tělových masážích, zábalech i koupelích. Citrusy v aromaterapii jsou zejména osvěžující, energizující, podporují dobrou náladu a celkovou imunitu. Stejně tak se můžeme soustředit na ovoce z našich končin ( vinná réva), na bylinky a koření, apod. Vzhledem k tomu, že mohou citrusy na pokožce působit fotosensitivně, neměly by se tyto akce nabízet v létě, v bylinkovém království působí podobně fotosenzitivně například oblíbená třezalka.

 

 Vlasová poradna

Lékařská vlasová ordinace nebo vlasová poradna může být zajímavé téma pro širokou skupinu klientů.

Uvádí se, že až 80% žen a mužů může mýt nějaké problémy s vlasy nebo s vlasovou pokožkou nebo trpět poruchu růstu vlasů.

Dnes díky široké nabídce přístrojů a laserů lze pomocí několika různých metod určit problém a najít vhodné řešení, postup péče a nabídnout celkovou terapii.

I zde se nabízí spousta možností jak klienta zaujmout a jak nabídnout své služby.  Vzhledem k tomu, že léčba těchto problémů může být někdy dlouhodobá a vyžaduje i speciální vlasové přípravky, může provoz získat díky pravidelné a dlouhodobé péči o klienta další možnosti příjmu, doplněné o prodej doplňkové domácí vlasové péče.

 

Nabídka služeb přímo na tělo

Podobně se může postupovat v oblasti péče o tělo, zejména maséři mají velmi širokou škálu možností jak rozšířit nabídku služeb. K základním fyzioterapeutickým, kondičním či aroma masážím, které patří k nejvyhledávanějším a tvoří většinou základní nabídku každého wellness centra, mohou v průběhu roku zařadit jednotlivě další zajímavé a atraktivní masáže a uvolňovací metody.

Nejlepší postup je z hlediska obsazení odborným personálem externí spolupráce, domluvit si externího odborníka na určité období. Klienti tak mohou vyzkoušet například reiki, které velmi pomáhá odstranit různé blokády, havajskou masáž lomi-lomi , reflexologické masáže plosky nohou, masáže bylinnými měšci.

 Velmi zajímavou je například komplexní masáž hlavy, což je systém technik pocházející ze starověké ajurvédy. Nabízí úžasný relaxační zážitek, při němž dochází k vyladění obou mozkových hemisfér a  hlubokému uvolnění celého nervového systému. Stejně jako v kosmeticky i zde mohou maséři a terapeuté získat od klientů cenné informace o tom, jaké masáže klientům vyhovují a které by chtěli do budoucna v centru navštěvovat.

Provozovatel může akci velmi pozorně sledovat a hodnotit a případně své služby doplnit o ty, o které je prokazatelně zájem a díky speciálním akcím je již  vytvořená i určitá poptávka. Tyto ochutnávky nových procedur lze  také nabízet k vyzkoušení během dne otevřených dveří nebo po určitou dobu například k hodinovým masážím jako dalších 15 minut, za částečný poplatek, nebo na zvaných setkáních.

 

Saunový svět voňavých ceremoniálů

Saunovému světu momentálně vévodí saunová kosmetika a ceremoniály s ní spojené.

Vzrůstá nejen obliba saunových solných a bylinkových peelingů, ale i potírání rozehřáté kůže různými výživnými kosmetickými produkty či čistě přírodními produkty jako je bahno, rašelina, med, čokoláda, jogurt. Jedná se o velmi zábavné, lákavé a tělu prospěšné služby, které ve světových wellness centrech k saunování neodmyslitelně patří.

Cenově dostupný a přitom velmi oblíbený je právě med, rozdává se při saunování klientům, kteří si medem potírají rozehřáté tělo. Při pravidelné medové péči je pokožka krásně jemná a také detoxikovaná.

Průběhu saunování by měl dohlížet zkušený saunér, který má s ceremoniály zkušenosti, protože ceremoniály mají svá pravidla, hygienická i provozní.

Vždy je nutné, aby při pobytu v sauně klienti měli svá prostěradla či ručníky pod celým tělem, během ceremoniálu se polévají horké kameny ( jsou-li v sauně) vodou s vonnými esencemi, které dodávají saunování příjemnou atmosféru, pro klienty může jít o úplně nový zážitek, je vhodné je navigovat a vysvětlovat.

Inspirovat se lze v některých německých či rakouských lázní, například přímo u hranic v Therme Laa, kde mají bohaté zkušenosti, ale i kdekoliv jinde.

 

foto: archiv, profesionální kosmetika

Kam dál?

Další články v rubrice: klienti ve wellness a SPA

Stálá klientela wellness a Spa – co zmůže personál?
Na co vsadí muži ve wellness a Spa?

Day Spa – podstata úspěchu kosmetických a wellness provozů

Trendy, které se ve wellness a Spa právě rozjíždí – wellness společnost
Rozšířené služby wellness a Spa, vylepšené služby v ceně.
Každý provoz žije ze spokojenosti svých klientů.
Wellness aktivity pro celou rodinu, co osloví děti- rodiny vítány!
Děti – klienti ve wellness a Spa – Kids Spa – ráj pro provozovatele
Dobře analyzovaná klientela – klíč k úspěchu wellness a spa


rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,