Jak si vede wellness franšíza v Čechách
Wellness franšízy
- orientace v nabídce franšíz.
Ke konci roku 2010 působilo v ČR kolem150 franšízových sítí s téměř 3500 pobočkami a stále jich přibývá. Na trhu již najdeme řadu franšízových fitness provozů a některé wellness provozy, jež jsou pobočkami franšízových zahraničních sítí.
I když oblasti franšízu v Čechách zatím znatelně dominuje gastronomie, realitní trh a trh s oblečením a obuví, dá se předpokládat, že se i v oblasti wellness rozšíří řada provozovatelů , jež svůj provoz otevřou na základě uzavřené licenční smlouvy s některou franšízovou zahraniční společností.
Na trhu již najdeme řadu franšízových fitness provozů a některé wellness provozy, jež jsou pobočkami franšízových zahraničních sítí.
Nicméně i v Čechách vzniká franšízová společnost, která se snaží otevírat pobočky se zaměřením na oblast dietologie, zdravou stravu a hubnutí. Zdá se, že Češi se o sebe více starají, záleží jim na vzhledu, kondici, zdraví a také vizáži. Čím dál častěji a také kvalitně odpočívají, vyhledávají lázně, spa a hotelové provozy s wellness nabídkou. Všimli si toho i v zahraničí, tedy zejména pokud jde o franšízové sítě s konceptem zaměřeným na tato zařízení. Svět zdraví je velmi dynamicky se rozvíjející oblastí a tím jak stoupá poptávka po wellness službách, roste i zájem zahraničních franšízových sítí o vstup na náš trh.
Ke konci roku 2010 působilo v ČR kolem150 franšízových sítí s téměř 3500 pobočkami a stále jich přibývá. Největší podíl má gastronomie, realitní služby, obuv, oblečení. V posledních 2 letech je ale znát v oblasti franšízy nárůst zájmu i v oblasti péče o tělo, zejména o koncepce zaměřené na celkovou péči o tělo, zejména v oblasti zdravého životního stylu, dietologii a hubnutí , také estetiku a fitness studia.
Weby o franšízách:
www.franchisinginfo.cz
www.czech-franchise.cz
– Firmy mohou, ale nemusí být členy asociace
Malý slovníček pojmů
Jak se to píše?? setkáme se s českým franšízovým systémem ale i s originálním franchisovým systémem…
Franšízing/Franchising je termín jistého druhu licenčních smluv, které se stávají čím dál oblíbenějšími v řadě oblastí podnikání. Samotný anglický pojem „to franchise” znamená udělit povolení na prodej produktů nebo poskytování služeb v určité oblasti jednou firmou firmě jiné. V Evropě a v Česku se používá užší chápání pojmu franchising. Franchisingem se rozumí dlouhodobá smluvní spolupráce mezi nezávislými podnikateli – poskytovatelem franchisingu (franchisorem) a odběratelem franchisingu (franchisantem) – na základě které franchisor předává franchisantovi znalosti o vedení firmy a propůjčuje mu svou obchodní značku.
Franchisová síť – všechny franchisové a vlastní pobočky vytvářené v rámci určitého franchisového systému.
Franchisová koncepce podnikání – formalizovaný a v podobě franchisového paketu zpracovaný podnikatelský záměr.
Franchisor – vlastník know-how, ochranné známky a franchisového paketu daného systému.
Franchisant – právnická nebo fyzická osoba, která podniká na základě prověřeného podnikatelského konceptu v rámci franchisového systému. Franchisant podniká na vlastní pěst a nese riziko spojené s podnikáním.
Nový franchisový systém – systém, který je základem pro rozvoj nové franchisové sítě.
Na základě nového systému firma otevřela první franchisovou pobočku v roce 2010, anebo otevřela zastoupení na území České republiky a plánuje zahájit činnost franchisové pobočky v roce 2011.
Franchisová pobočka – provozovna, prodejní místo (které je součástí systému) pro podnikání vymezené franchisovou smlouvou. Vlastníkem franchisové pobočky je na základě příslušné smlouvy franchisant. Franchisant může být vlastníkem více než jedné franchisové pobočky.
♦
Kam dál?
rubriky:
Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa
Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování
Wellness vybavení
profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,
spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,
wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,