Follow me
0

Jak důležité jsou wellness a SPA interiéry? Wellness interiér musí umět zaujmout a oslovit říká Ing.Radek Steinhaizl

Wellness interiéry jsou součástí marketingového mixu
každého wellness a spa provozu.

Příjemná atmosféra pro klienty i personál je důležitá.

 

Ing.Radek-Steinhaizl-Exkluzívní wellness interiéry

Jedním z největších, nejnavštěvovanějších a interiérově exkluzivně realizovaných wellness interiérů v České republice, je wellness a SPA v aquaparku Čestlice. Významně se na jejich realizaci a dnešní podobě podílel Ing. Radek Steinhaizl, který zde na postu generálního ředitele provozu strávil celé desetiletí, od samého uvedení aquaparku a wellness do provozu až do dubna roku 2015. Nejen díky cenným zkušenostem generálního ředitele a managera celého aqua a wellness provozu, je v Čechách jedním z mála odborníků na wellness a spa interiéry a na jejich vybavení.

 

wellness cestlice (2)Radek Steinhaizl je také velkým nadšencem wellness a spa oboru, často a rád cestuje a navštěvuje různé wellness, spa a saunové provozy po celém světě. Sleduje, kde se co staví, realizuje, a jak které wellness a spa funguje. Velmi dobře ví, jak jsou wellness interiéry pro provozovatele důležité a co obnáší udržet je v kondici a mít stále čím zaujmout a jak se které změny v interiéru mohou projevit na návštěvnosti a chodu celého wellness provozu.

 

Provoz, který v Čestlicích tvoří velký aquapark, rozlehlý saunový svět, fitness  a SPA si stále žádá pozornost, co se vybavení a designu wellness interiéru týče. Díky jeho intenzívnímu zájmu o obor se tak návštěvníci aquparku a wellness v Čestlicích stále setkávají s něčím novým a zajímavým, cítí se zde dobře a návštěvnost zde stále stoupá.

wellness cestlice (5)wellness cestlice (6)wellness cestlice (11)

Po deseti letech intenzívního nasazení tělem, duší i srdcem, se Radek Steinhaizl rozhodl z funkce generálního ředitele uvolnit a dopřát si alespoň na nějaký čas více prostoru pro další objevování wellness a spa. Ještě než se vydá poznávat další krásné wellness interiéry napříč Evropou, mohli jsme ho na chvilku zastihnout , aby se s námi podělil o své zkušenosti a pohled na wellness interiéry. Mohli jsme také získat i pár typů na zaručeně zajímavé wellness a spa provozy, které stojí za to navštívit.

 

 Wellness interiér by měl zaujmout a oslovit.

Jak moc jsou wellness interiéry pro provoz důležité? V čem je jejich síla a jak moc se podílejí na dobrém a profitabilním chodu wellness provozu?

Bez-názvu-9Wellness interiéry jsou nedílnou součástí wellness provozu. Vytvářejí důležitý dojem z pobytu v zařízení, rozhodně výrazně oslovují klienty, kteří buď zůstávají nebo odcházejí. Prvním a nejdůležitějším, co klienta ve wellness zaujme a osloví, je recepce. Setkání s někým sympatickým v příjemném prostředí recepce dává klientům možnost vytvořit si první dojem z provozu. Je to velmi důležitý moment a efekt, který v zákazníkovi již ve velmi krátké době pobytu ve wellness prostřední zanechává a utváří pocity, dojmy a myšlenky. Klient přemýšlí, zda se zde bude cítit dobře a zda provozu svou návštěvou projeví důvěru.

Tento myšlenkový chod a emoce u klientů jsou důležité. Klient přemýšlí, zda ho prostředí oslovilo a má chuť vyzkoušet nabídku a služby, získat vlastní zkušenost. Pokud jsou wellness interiéry zajímavé a funkční a personál příjemný, je klient ochoten tolerovat i případné nedostatky během pobytu a nesoustředí se ani tolik nato, zda například v sauně je přiměřeně teplo, zda jsou ručníky úhledné srovnané, .. Wellness interiér má tu moc klienta uchopit a uvolnit ho, nabízí mu pocit, že v prostředí, kam přišel mu bude dobře, může se uvolnit a užívat si relaxační pobyt v příjemné atmosféře. Už jen ten pocit příjemné atmosféry funguje tak, že prostředí klienty láká a lidé rádi chodí do prostředí, které se jim líbí.wellness-interier-cestlice

O tom, jak bude wellness interiér vypadat je potřeba přemýšlet již v projektu, před zahájením výstavby wellness, ale pak i dále během provozu je potřeba si stanovit určité časové momenty / úseky, kdy je potřeba interiéry měnit, obnovovat a upravovat. Je potřeba dopředu si plánovat investice a projekty zaměřené na změny ve wellness interiérech. A to nejen z hlediska marketingu a nalákání nových klientů či zvyšování komfortu v provozu, ale také z jednoduchého důvodu proto, že některé materiály mají určitou životnost a je potřeba je opravovat, měnit a nahrazovat.

Wellness interiéry jsou také součástí marketingového mixu. Klienti samozřejmě rádi vidí, když se v provozu něco děje, někdy stačí třeba i vymalovat stěny, upravit recepci, vyměnit nábytek… wellness cestlice (3)To vždy zvýší pozornost klientů, kteří tak vidí, že se něco děje, což je známkou toho, že se provozu daří, že se investuje do úprav. Tyto změny lze velmi dobře využít i během krátkodobého marketingu, kdy lákáme a poutáme klienty na novinky a změny. Očekáváme, že se zvýší návštěvnost, lidé se přijdou podívat, vyzkoušet nové služby, a tento efekt má samozřejmě i různou dobu funkčnosti, po kterou doznívají efekty novinek a inovací. Můžeme tím také prodloužit hlavní sezonu určitých aktivit ve wellness.

V Čestlicích jsme dokonce vsadili i na velmi úzkou komunikaci s klienty při přípravě projektu na redesign tepidária. Připravili jsme dvě možné verze podob  interiéru a nechali jsme naše klienty, aby se k jednotlivým verzím vyjádřili a hodnotili, měli možnost hlasovat a zapojit se do procesu inovací. Následně jsme s nimi pak také komunikovali i to, proč jsem tu výslednou konkrétní podobu vybrali a proč. Oni to brali za své, bylo příjemné oboustranně rozvíjet jakýsi společný příběh.

 

 

Wellness interiéry mohou mít mnoho podob a stylů. Což je jistě součástí i celkové image provozu. Někdo vsadí na východní směr a exotický interiér kompletně zařízený v tomto duchu, ale jsou i jiné možnosti, jak přistoupit k realizaci wellness interiérů. Zejména pokud provoz začíná…
Jak moc se má budoucí či současný provozovatel zabývat wellness interiérem? Někdy máme před výstavbou provozu velké plány a nápady, ale jak k tomu  přistupovat prakticky, co neopomenout, na co se zaměřit, aby byl provoz funkční a provozovatele interiéry nepohltily, zejména finančně.

wellness cestlice (4)U wellness interiérů se musí plánovat před otevřením i během provozu. Pro koncipování wellness interiérů a jeho vybavení je určitě důležitá studie před otevřením.
Jednoznačně je důležité si definovat řadu důležitých oblastí, které mají na wellness provoz zásadní vliv. Je potřeba vědět jaký je náš záměr,  jaké klienty a kde chceme oslovit, ale i to jak chceme, aby provoz vypadal za 5 a za 10 let.  Je dobré si definovat našeho klienta, co žádá, vyhledává, co ocení. Zda luxus nebo dobrý standard, veřejný provoz nebo klubový koncept wellness provozu.

Je důležité projít si rozhodovací kritéria, která mají na wellness provoz zásadní vliv a dojít k tomu, jak wellness interiér bude vypadat. Zda bude prostor vzdušný, kolik lidí pojme tak, aby se zde mohli dobře pohybovat, aby se zde cítili dobře klienti i personál. Provozovatel sice nabízí službu, ale jsou to právě klienti, kteří rozhodují o tom, jak bude provoz úspěšný.akvapark-Cestlice- akvapalace bazen (18)

Je vždy důležité definovat si v jaké finanční situaci jsme na začátku projektu. Je pochopitelné že u těch provozovatelů, kteří staví wellness provoz od začátku, včetně stavby samotné budovy, že se zaměří na to, aby provoz rozběhli i za jednoduchých funkčních podmínek. Může se začít i ve velmi jednoduchém stylu, když na dekorace nezbývají příliš peníze a je potřeba řešit důležitější věci, které musí ze začátku perfektně fungovat, například personál a technologie.

I tak se dá velmi dobře začít. Klienti začnou chodit a vidí, že služby fungují skvěle. Rádi se vracejí za skvělou nabídkou služeb, oblíbeným personálem, chodí na akce a na zajímavý program, například do saunového světa. Když se provozovateli daří, pak se časem získají peníze na doladění wellness interiérů, úpravy wellness interiéru, redesign, dekorace a detaily.

wellness cestlice (8)Wellness interiér není ze začátku sice tak efektivní, jako ten, který je při otevření dokonale doladěný, ale i to má své velké výhody. Touto zkušeností jsme si prošli i v Čestlicích a rozhodně to byla dobrá cesta. I přes všechny přípravy před výstavbou, co se týká návštěvnosti nebo klientely, se dopředu nedá úplně přesně odhadnout jak se zákazníci budou v prostoru wellness chovat, zejména pokud jde o výstavbu tak velkého wellness komplexu jako je ten v Čestlicích.

Interiér jsme na začátku udělali velmi jednoduchý, protože jsme nevěděli například to, jak se klienti v tak velkém saunovém světě budou chovat. Vsadili jsme na to, že jsem umístili do saunového světa 12 saun, tedy na širokou nabídku, velký výběr variant saunování

Udělali se interiéry kabin a postupně jsme čerpali zpětnou vazbu od našich klientů z jejich pobytu u nás a uvažovali jsem kam to prostředí z pohledu interiéru dál směrovat. Od začátku pro nás bylo zajímavé s klienty komunikovat, znát jejich názory a reagovat na jejich podněty.

Postupně jsem interiéry upravovali a doplňovali. Například právě v saunovém světě jsme hodně vyladili některé sauny, zejména finskou saunu. Design finské sauny jsme ladili více do přírodního dřeva, kam jsme přidali březové dekorace a vznikl nádherný, neobvyklý interiér. Postupně jsme připravili i projekt pro celý saunový svět, začali jsme přizpůsobovat jednotlivé části saunového světa, například u římských lázní jsme přidali dekorativní ornamenty, které evokují historický Řím a římské lázeňství, upravili společné centrální prostory saunového světa a vytvořili i projekt venkovního saunového světa. Využili jsme i různé nové technologie a efekty, které podpoří zážitky ze saunových ceremoniálů. Vznikl saunový svět z interiérové části i venkovní, zahradní části. / odkaz na článek saunový svět v Aquapalace

 

Wellness design a dekorace ve wellness interiéru jsou někdy pro provozovatele velkou výzvou, které podle Vás fungují a osloví? Které oslovují Vás osobně a které si myslíte, že jsou z hlediska provozovatele ideálně funkční.

wellness cestlice (7)Ve wellness a spa jsou možnosti, jak koncipovat interiéry skutečně pestré, styly jsou různé. Oslovují římské lázně, stejně jako super moderní interiéry. Fungují i designové interiéry zaměřené na různé dekorativní materiály, které vyniknou při nasvícení, za použití speciálních světel, aby byl interiér intimní a zároveň zdůraznil strukturu materiálů. Může to být i velmi jednoduchý styl, přiznaný beton, jednoduché linie. Každý ten styl má také svoji klientelu, záleží v jakém místě a pro koho funguje.

Každý, kdo sleduje wellness a spa trh jistě ví, že i zde se projevují různé vlivy, směry a také samozřejmě i trendy. Je skutečně potřeba jasně si říct a určit, na co vsadit a jak celý wellness prostor koncipovat. Důležité je také přemýšlet o tom, kde se provoz nachází, jak zapadá do okolního prostředí a jací klienti budou provoz navštěvovat.  Zda bude mít wellness provoz stálou klientelu, která se vrací, nebo stále nově příchozí z přilehlé oblasti hotelů, nebo zda je provoz v blízkosti sportovišť. .

interier-wellness-cestliceVšeobecně asi můžeme uvažovat, že stálí klienti vítají změny interiéru, a tak budeme mít wellness interiér v základu jednoduchý a snadno a jednoduše přizpůsobený tomu, abychom mohli interiérové dekorace často měnit, třeba i sezonně,  pružně můžeme promítat i různé trendy. Pokud oslovujeme klientelu z hotelů, můžeme naopak vsadit na interiér, který se v zásadě moc měnit nebude a můžeme oslovit nějakým zajímavým konceptem definovaným již od začátku.

Můžeme wellness promítnout kompletně do nějakého stylu, marockého, exotického, zapojit východní směry a kultury. Nebo vsadit na elegantní jednoduchost. Dobře také funguje koncept příjemné a elegantní jednoty, korporátní styl, který volí některé hotelové řetězce ve svých hotelových wellness a spa provozech. Klienti, kteří cestují si tuto linii  hotelové sítě oblíbí a je jim sympatická.

Současným úspěšným konceptem pro wellness interiéry je styl jednoduché stavby, kdy se v jednoduchém tvaru postaví budova, drží se modernější tvary, spíše jako průmyslová hala či open space a pak se peníze investují do dekorací interiérových stěn. wellness cestlice (1)Prostor je vytvořen živou zelení, sezonní dekorací, provoz se snaží komunikovat a oslovovat atmosférou okamžiku. Stavba a styl je pojat velmi minimalisticky, veškerá pozornost se soustředí na dojem z interiéru díky dekoracím. Tento styl je příjemný i mě a asi bych pro něj hlasoval, pokud bych se měl rozhodovat, jak koncipovat dnešní wellness, protože je to prostor velmi tvárný, může se kdykoliv upravovat, měnit a ladit. Je pružný pokud chceme vyjít vstříc zkušenostem z provozu a z toho co vyhovuje klientům. Upravuje se a mění, dolaďuje, promítáme do něj podněty od klientů i současné trendy, vnímání lidí, zda chtějí více menších prostorů nebo jeden spíš větší.

 

 

Určitě se projevují i různé trendy a aktuální směry ve wellness a spa, podobně jako v jiných odvětvích. Jaké jsou výhody, ale i úskalí inovací a trendů ve wellness a spa?

saunovy-svet-AquapalaceTrendy ve wellness a spa interiérech jsou určitě pro provozovatele lákavé a důležité. To, že se v interiéru provozu něco mění, láká klienty a budí pozornost. Můžeme tím oslovit i nové klienty, kteří se přijdou podívat. Část stávající klientely změny ocení a uvítá, ale musíme počítat i s tím, že část klientely tyto změny nenadchnou a můžou odejít. Žádné wellness prostředí se nikdy nezavděčí všem.

Všeobecně, mladší klientela je více aktivnější a reaguje na změny pozitivně. Ve wellness se zaměřují více na prožitek z procedury nebo zážitek ze saunového ceremoniálu spíše než na detaily v interiéru. Naopak ve wellness je i silná skupina klientů středního a vyššího věku, kteří jsou konzervativní a mají své okolí rádi stále stejné a neměnné. Jsou zvyklí na určitou atmosféru, která jim vyhovuje a změny jejich pohodu naruší, prostě už to pro ně není to, co to bývalo a co jim vyhovovalo. Vybrali si prostředí a atmosféru, která jim vyhovovala a byla pro ně důležitá a ta se teď změnila a můžou reagovat tím, že odcházejí jinam. Více jim například vyhovuje koncept klubového wellness.

Všeobecně ale platí, že i wellness a spa provozy jsou prostředím, které si žádá změny a inovace. Trendy ve wellness  fungují velmi dobře, proto je vždy v zájmu provozovatele občas něco změnit. Lidé milují trendy a novinky, zejména ty, které vidí při svých cestách, například v Anglii, Francii, ale i kdekoliv jinde. Pokud něco zaznamenají hodnotí to pozitivně a říkají si, ano, tohle je super, to se mi líbí, to je super design, konečně je i tady něco takového.

 

Pokud provozovatel wellness interiéry mění, ať částečně, nebo kompletně, nebo jen řeší dekorace, co je pro něj podstatné a čím vším se v momentě plánování těchto úprav musí zabývat? Co není vidět hned na první pohled, ale může provozovatele ve wellness interiéru potrápit později?

akvapark-Cestlice- akvapalace bazen (21)V business plánu wellness centra by se mělo kalkulovat s nějakou investicí do změn wellness interiérů již dopředu. Změny jsou jednak součástí marketingové komunikace, ale často je nutné reagovat i na aktuální stav vybavení a materiálů, zejména z pohledu jejich životnosti.

Každé wellness interiéry postupně zaostávají, říká se, a je to i ověřené, že veřejný prostor zaostává stále rychleji. Za určitou hranici „okoukanosti“ se považuje doba pěti let, kdy už interiér tolik neláká.

Ve wellness provozu je důležitá pohoda a funkčnost, což je ve velké míře závislé také na zvolených materiálech, které se ve wellness používají. Důležité jsou technologie, inovace a kvalitní materiály,  ale i aspekty bezpečnosti. Posuzuje se to, zda jsou dlažby protiskluzové, jaké je provedení spárování podlah, aby voda odtékala, kde jsou ostré hrany,.. sauna intetier Uvažuje se zda vyměnit nábytek, upravit vnitřky kabin, jak se upraví společné místnosti. Je dobré i sledovat konkurenci, která otevře nové prostory, jaké mají nové funkční materiály, trendové záležitosti, což samozřejmě odláká část klientů.

Wellness interiéry vytváří důležitou atmosféru pro klienty. Je potřeba se zamyslet, jaký pro ně bude pobyt v provozu vizuálně zajímavý. Z toho vychází i umístění například vířivek, lehátek, atd., aby například pohled z vířivky nemířil ke schodišti. Řeší se různá zákoutí, pohledy, průhledy, kam je odkud vidět. Také to, zda na sebe jednotlivé části wellness provozu dobře navazují, jsou dostatečné, lze se v nich dobře pohybovat.

 

Jak se orientuje provozovatel v trendech a nabídce materiálů a vybavení a čím se zabývá při zařizování wellness interiéru. Dodavatelé a výrobci nabízejí stále nové věci, nadčasové materiály, snaží se přesvědčit provozovatelem o tom co je úžasné, ale je potřeba přemýšlet i o tom, jak dlouho tyto materiály vydrží a co od nich můžeme očekávat.

wellness cestlice (12)Velmi důležitá je rozhodně funkčnost materiálů používaných ve wellness interiérech. To jestli se materiály dají dobře udržovat a umývat, jakou mají životnost. Během provozu přichází i momenty, kdy se provozovatel rozhoduje, zda se mu vyplatí investovat stále do nějakých oprav, nebo je čas na rekonstrukci a pořízení nových materiálů a vybavení.

U odpočinkového nábytku se řeší, jak se udržuje čalounění, jak a zda se dá vyčistit a jak materiály vypadají po vyčištění,  zda si udrží nějakou stálou barevnost, aby po několika vyčištěních materiály vypadaly stále stejně.

Co se materiálů týče, i tady se projevují určité trendy. Trendovým materiálem je jednoznačně dřevo, které bude vždycky vyvolávat asociaci něčeho příjemného, teplého. Stejně tak kámen je velmi pozitivně vnímán a třeba keramika na podlahách. Hodně se uplatňuje i sklo, zejména pokud lze zvolit výhled ven do přírody, ať přímo z prosklené sauny, nebo například z odpočívárny. Tyto materiály se dají výborně kombinovat v různých projektech, klasicky do přírodního stylu, ale i různě netradičně, moderně. Například i dřevěné desky, které se natírají výrazně barevně, mohou také zaujmout. Všeobecně, materiály pro wellness interiéry by měly být kvalitní. Dnešní klienti mají dobré vnímání exkluzivního prostoru, vnímají prostor a materiály v prostoru.. Jinak bude obložen místní městský bazén, jinak bazén v designovém wellness centru.wellness cestlice (9)

Přípravy wellness interiérů také často vycházejí ze spolupráce s architekty. Zkouší se nové materiály, vymýšlí se jejich zakomponování do prostoru, kombinace materiálů, řešení detailů, atd. Pokud jde o ty drobnější dekorační materiály a investice, pak je také řada dodavatelů, kteří sami přicházejí a nabízejí různé zajímavé doplňky, třeba efektivní osvětlení a my můžeme tyto drobnější investice zvažovat, co nám to přinese, jaké zpestření, některé vyzkoušíme. Drobné úpravy se dělají jednou za rok, něco se změní, obmění.

U těch větších investicí je potřeba mít nějakou představu a dopředu plánovat, vytipovat a správně odhadnout čas kdy funkčně i morálně interiér zastarává, definovat si, které prostory mají zhruba jakou životnost, je to právě i otázka materiálů.

 

TRENDY ve wellness interiérech

Jaké trendy v oblasti wellness a spa pozorujete například při svých cestách po Evropě a evropských wellness provozech?

aqua-cestliceVšeobecně je patrný trend důležitosti odpočinku a relaxace. Klienti nechtějí wellness provozem profrčet a provozovatelé si uvědomují, jak je pro ně přínosné, aby se klienti uvolnili a zůstávali v provozu déle, opravdu si odpočinuli a za touto pohodou se vraceli.
O odpočívárnách a relaxačních místnostech se nyní přemýšlí jinak, celkově se navyšují prostory pro odpočinek. Pokud budeme uvažovat o saunovém světe, je to znát i zde, funkční plocha saun trochu ustupuje těm prostorům věnovaným právě odpočinku, zvyšuje se komfort a služby spojené s relaxací.

Rozšiřuje se i gastro nabídka, v zahraničních saunových světech je velmi důležitá, dostáváte jídlo jako v dobré restauraci,  prolínají se různé nabídky mířené k relaxaci.
Pokud i v dobré sauně není místo pro odpočinek, lidé odcházejí, naopak, pokud se zdrží a vyhládne jim, nabízíme další skvělé služby. Investcestlice-wellness-interieruje se do lehátek a příjemné atmosféry, není zde potřeba mít hodně personálu, má to své výhody.

Důležité je určitě denní světlo, výrazně se podílí na tom, jak se cítíme. Přirozeně vyhledáváme denní světlo, které je nám příjemnější než pobyt v suterénech nebo zatemněných místnostech. Být v kontaktu s denním světlem je pro nás hluboce relaxační, úžasné jsou výhledy do přírody, pokud to prostor dovolí. Můžeme vnímat přírodu v každém období. Hodně se uplatňují prosklené stěny, které otevírají prostor vizuálně, ale nabízí i intenzívnější relaxaci a zážitek.

Jestliže se důraz klade na relaxaci a odpočinek, jaký je dnešní koncept relaxačních místností?
Osvědčují se místnosti pro více lidí, místo intimních malých místnůstek, prostor pro maximálně cca 30 lehátek, v návaznosti na provoz, je ideální, ne větší. Lidé rádi pozorují, co se děje okolo. Svoji terapii si užijí samostatně, intimně, v klidu, ale například při odpočinku už rádi sledují určitý ruch okolo sebe, ostatní lidi, žádají určitý kontakt, nechtějí být stále sami.

Doporučil byst nějaká zajímavá wellness a spa místa, kde je možné si dobře odpočinout nebo se inspirovat? Těm, kteří by se chtěli vydat nahlédnout do některých zajímavých míst..

wellness-interier-cestliceWellness interiéry je zajímavé téma, o kterém by se dalo dlouze vyprávět, ale důležité je si to také zažít. Intriéry ovlivňují návštěvnost, je vhodné aby provozovatel měl přehled co se děje v okolí. Já osobně miluji cestovat do zahraničí, plánuji si cesty tak, že v jednom místě navštívím i několik zařízení, abych viděl, jak to funguje jinde. To každého, kdo se tím zabývá obohacuje, inspiruje.

Mě osobně hodně zajímá jak vypadají a fungují provozy jinde. Třeba během 3 dní  navštívím i 12 zařízení, zajímají mne provozy, které mají propagaci v odborném světovém tisku, ty, o kterých se mluví v různých souvislostech, zejména nově otevřené provozy, saunové světy. Jsou to různé koncepty, skvělé servisy.

 

 

 

spa-wellness-sauny-saunovani-saunove-ceremonialyMůžu určitě doporučit i pár zajímavých míst, která mne zaujala, interiérem, službami nebo místem:

http://www.therme-erding.de/

http://www.therme-badwoerishofen.de/

http://www.badewelt-sinsheim.de/

 

esence-v-saune♦ hezký saunový projekt

http://www.monte-mare.de/de/bedburg.html

♦ jako i jiné tohoto provozovatele např. Andernach

http://www.monte-mare.de/de/andernach.html

 

well♦ asijský koncept wellness

http://www.vabali.de/

♦ arabský koncept wellness

http://www.mediterana.de/mediterana.html

 

bylinky-sauna-sul-peeling8♦ dobré sauny:

http://www.badegaerten.de/

http://www.satama-saunapark.de/en/satama/

 

 

Děkujeme panu Radkovi Steinhaizlovi, že si na nás udělal čas a podělil se s námi o svůj pohled odborníka i nadšence na téma wellness interiéry. Přejeme mu krásný, úžasný a hlavně relaxací nabitý čas, který si na příštích pár týdnů naplánoval a věříme, že zakrátko bude opět o čem vyprávět…

 

 

 Kam dál?

rubrika Lázně,      rubrika Medical wellness,      Novinky – Hotely, wellness a SPA

Aktuálně ve wellness a SPA

SPA WELLNESS beauty kosmetika do wellnessAktuality, pozvánky, akce ve wellness a spa  
Spa a wellness hotely –  wellness novinky a zajímavosti
N
ovinky v kosmetice – kosmetické produkty
Novinky a aktuality – wellness , beauty a SPA

Saunové ceremoniály a zážitkové saunování – trendy v saunování

Klientela ve wellness a spa
Wellness provoz – co se řeší ve wellness?

Wellness koncept – každé wellness je jiné

 

Další články na webu SPAwellness.cz

wellness-inteerier-spaKlientela ve wellness a spa
Wellness provoz – co se řeší ve wellness?
Wellness koncept – každé wellness je jiné

Thalassoterapie a thalasso procedury
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Profesionální wellness a  SPA kosmetika
Profesionální aromaterapie pro kosmetiku

 

Další články – profesionální kosmetika:

Profesionální kosmetika Skeyndor,
Profesionální ošetření – spa rituály Skeyndor,
Tělové bandáže
Drahé kameny ve wellness a spa – rituály
Jak ošetřit celulitidu v kosmetickém salonu

Kartáčování – pro krásnou pokožku
Redukční anticelulitidní ošetření v salonu

Jíly v kosmetice – Clay Spray – jíly ve spreji v profi kosmetice
Zabiják vrásek a akné  – Retinol v kosmetice a vitamín A v kosmetice 
Chemický peeling omlazuje – profesionální ošetření Mesosystem
Profesionální kosmetika Ainhoa – účinně proti vráskám

 

rubriky webu SPAwellness.cz:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy
Klienti ve wellness a spa, spa klientela a wellness klientela
Wellness design a wellness dekorace   

 

 

sauna, saunování, saunovani, domaci sauna, domácí sauna, v sauně, v saune, saunovací, saunovaci, saunove ceremonialy, saunové ceremoniály, saunovací ceremoniály, saunovaci ceremonialy, zážitky v sauně, zazitky v saune, saunové zážitky, saunove zazitky, zážitkové saunování, zazitkove saunovani, zazitkovesaunovani, zazitkovesaunovani.cz, sauner, saunér, profesionální saunér, do sauny, pro saunu, trendy sauna, trendy v saunovani, trendy v saunování, saunové trendy, saunove trendy,esence do sauny, aroma do sauny, vůně do sauny, vune do sauny, aroma v sauně, esence v sauně, vůně v sauně, vune v saune, saunové aroma, saunove aroma, saunové esence, saunove esence, saunové vůně, esence pro saunu, vůně pro saunu, vune pro saunu, aroma pro saunu, kosmetika v sauně, kosmetika v saune, kosmetika do sauny, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika saunování, peeling do sauny, peeling v sauně, saunový peeling, saunovy peeling,

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness marketing, marketing ve wellness, marketing pro wellness, spa marketing spa wellness marketing.

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,

 

Wellness spa wellness, wellness a spa, spa a wellness, wellness spa, wellness-spa, spa wellness wellness styl, exotické wellness, wellness centrum, spa – wellness, exkluzivní wellness, exkluzivni wellness, spa wellness centrum, wellness spa, wellness a spa, wellness a spa, atmosféra wellness, wellness atmosféra, atmosféra ve wellness, wellness hotel, wellness trendy, wellness interiery, interiery wellness, wellness design, wellness dekorace, wellness koncept, wellness kosmetika, dekorace do wellness, dekorace pro wellness, Domácí wellness, domaci wellnes, wellness doma, soukromé wellness, soukrome wellness, soukromé wellness, soukromé wellness centrum. Domácí wellness Domácí wellness, domaci wellness, wellness doma, soukrome wellness, soukromé wellness, wellness centrum doma, home spa, home wellness, výstavba domácího wellness, vystavba domácího wellness, jak postavit domaci wellness, jak postavit domácí wellness, domácí wellness centrum, domaci wellness centrum, domácí fitness, domaci fitness, fitness doma, vybaveni pro domaci fitness, domácí fitness vybavení, domaci fitness vybaveni

Spa Spa, day spa, destination spa, resort spa, spa wellness, exkluzivni spa, spa hotel, hotel spa, spa péče, spa, spa centrum, hotel spa, spa hotel, destination spa, day spa, hotelové spa, spa v hotelu spa koncept, spa kosmetika, spa interiery, interiery spa, spa design, spa dekorace, dekorace do spa, dekorace pro spa, wellness a spa, spa a wellness, home spa, domácí spa, soukromé spa, domaci spa, soukrome spa,
Vybavení
Wellness vybavení, wellness vybaveni, vybavení wellness, vybaveni wellness, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybavení do wellness, vybaveni do wellness, spa vybavení, spa vybaveni, vybaveni spa, vybavení spa, vybavení do spa, vybaveni do spa, vybavení pro spa, vybaveni pro spa, spa wellness vybaveni, spa a wellness vybavení, spa a wellness vybaveni, vybavení pro wellness centrum, vybaveni pro wellness centrum, vybavení domácí wellness, vybaveni domaci wellness, vybavení pro domácí wellness, vybaveni pro domaci wellness, vybavení do wellness doma, vybaveni do wellness doma, wellness doma vybavení, wellness doma vybaveni, vybavení pro domácí wellness, vybaveni pro domaci wellness, vybaveni soukrome wellness, soukrome wellness vybaveni, vybavení pro soukromé wellness, vybaveni pro soukrome wellness,

Interier
Wellness interier, wellness interiér, spa interiér, spa interier, interiér wellness, interier wellness, interiér spa, interier spa, spa wellness interiér, spa wellness interier, wellness interiéry, wellness interiery, spa interiéry, spa interiery, wellness spa interiery, wellness a spa interiery, wellness centrum interiér, interiéry wellness centrum, interiery wellnes centrum, exkluzívní interiéry, exkluzivní interiery wellness, exkluzivni wellness interiery, exkluzivní spa interiéry, exkluzivni spa interiery, exkluzivni interiery wellness a spa, exotické wellness interiéry, exoticke wellness interiery, zajímavé wellness interiéry, zajimave wellness interiery, zajimave interiery wellness, zajimave spa interiery, zajímavé spa interiery, interier dekorace, Exotický interiér wellness, jávský interiér wellness, thajský interiér wellness
Design         Wellness design, design wellness, spa design, design spa, wellness spa design, design pro wellness, wellness a spa design, spa wellness design, wellness centrum design, design wellness centrum,

Trendy  Wellness trendy, tredny wellness, spa trendy, trendy spa, spa wellness trendy, wellness a spa trendy, medical wellness trendy, trendy ve wellness, trendy pro wellness, trendy ve spa, trendy wellness ošetření, wellness interiery trendy, wellness centra trendy

Wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellness, nabytek do wellness, nábytek do wellness, nabytek pro wellness centrum, spa nábytek, wellness a spa nábytek, wellness a spa nabytek, nábytek do sauny, nabytek do sauny, nábytek do wellness centra, nabytek do wellness centra, saunový a wellness nábytek, saunovy a wellness nabytek, wellness lehátka, wellness lehatka, lehatka do wellness, lehátka do wellness, relaxační nábytek, relaxacni nabytek, nabytek k bazenu, nabytek pro soukrome wellness, nábytek pro wellness, nábytek do odpočívárny, nabytek do odpocivarny, potahy nabytek wellness, zahradní nábytek, nábytek do wellness a spa, luxusní zahradní nábytek, outdoor nábytek, odpočinkový nábytek, kvalitní zahradní nábytek, teakový nábytek, zahradní wellness, zahradní velnes, zahradní welnes, wellness vybavení, wellness trendy, wellness doplňky, wellness doma, domácí wellness, wellness dekorace, výstavba wellness, výstavba domácí wellness, vybavení relaxačních zón, relaxační nábytek, nábytek do wellness, spa vybavení, soukromé wellness, designový nábytek do zahrady, ratanový nábytek, kovový nábytek, vyplétaný nábytek, proutěný nábytek, napínané plachty na zahradu, relaxace na zahradě, obložení krbu, zahradní krb, home spa, home wellness, domácí wellness, wellness doma, soukromé wellness,