Follow me
0

Dobře naplánovaný úspěch ve wellness a SPA

 Proč využít zkušeností Spa konzultanta?

Wellness a Spa byznys je dynamicky se rozvíjející oblast podnikání, kolem nějž se zejména v zahraničí vytvořilo silně konkurenční prostředí. Obstát v takových podmínkách mohou jen ti nejsilnější nebo také dobře připraveni.

Jste-li odhodláni zrealizovat své sny, máte jasnou vizi a vůli k podnikání, nastává nejvhodnější doba odpovědět si na otázky, které by mohly ukázat cestu k úspěchu. Na startu s rozmyslem Každý, kdo se pouští do podnikání, jde do toho s tím, že jeho počínání bude úspěšné a ziskové. Je si vědom i toho, že co zanedbá a podcení hned na začátku, vrátí se mu jako nemilosrdný bumerang v podobě nezájmu zákazníků, finančních ztrát a potažmo i existenčních problémů. Proto rozumným řešením je využít služeb takzvaného Spa konzultanta.

Jde o poradce na problematiku spojenou s poskytováním služeb Beauty, Spa & Wellness. Měl by být vyhledán už v momentě plánování budoucího podniku – má znalosti i zkušenosti v oboru, ví o případných úskalích provozu, ale hlavně pomůže najít cestu k efektivitě a prosperitě s ohledem na konkrétní podmínky. (Bez takového poradce by to mohlo dopadnout jako špatná stavba bez projektu, kterou dodatečně nezachrání ani sebelepší architekt…) Výdaje, jež za služby Spa konzultanta vynaložíte, vám se jistě mnohonásobně vrátí.

Kolik a kde
Jistě máte jasno v tom, kolik můžete investovat a kde budete podnikat. Což je pro Spa koncept výchozí informace. Musí se zvážit možnosti lokality. Zda je ve městě, nebo na venkově, v horské oblasti, v lázních, v příhraničí, v odlehlém koutě, či kousek za Prahou. Každé místo má své specifické možnosti, s nimiž je při zřizování podniku třeba počítat. A také náležitě využít. Aby například horský penzion nezel mimo lyžařskou sezonu prázdnotou, měl by mít pro své hosty připravený alternativní program i možnosti pro příjemné trávení času…

✷ Klientela a obsazenost
S lokalitou souvisí i složení klientely. Kdo (věk, pohlaví apod.) vyhledá naše služby a bude nás případně pravidelně navštěvovat. Podle toho se sestavuje nabídka a programy pro hosty. Budou mezi návštěvníky převažovat ženy, nebo muži? Rozhodně se vyplatí pestrá nabídka masáží. Jsou-li našimi hosty rodiny s dětmi, neměli bychom zapomínat na pořízení bazénků pro nejmenší. Manažeři a podnikatelé rádi využívají zázemí wellness pro školení a firemní akce. A musíme přihlédnout také k tomu, zda u nás bude převažovat česká, nebo zahraniční klientela. Musíme vzít v potaz obsazenost ve všední den i o víkendech a podle toho toho koncipovat dobu i zaměření poskytovaných služeb… To vše je nutné pečlivě zvážit, abychom se mohli posunout dál.

✷ Prostor, vybavení a uspořádání
Od sestavy klientely se odvíjí volba vhodných prostor. Příliš velké s sebou nesou riziko nevyužitelnosti a zbytečně vysokých provozních nákladů, moc malé nestačí na vytvoření pohodové atmosféry pro návštěvníky. Podle očekávané vytíženosti prostor se volí jejich vybavení: například nábytek, zařízení do balneo provozu, potřeba ručníků… Velkou roli hraje uspořádání prostoru, rozmístěním nábytku počínaje a určením místa pro odkládání použitých ručníků a prádla konče. Zvlášť dobře by měly být promýšleny úložné prostory – kelímky s kosmetikou nesmějí při práci překážet, ale zároveň musí kosmetička mít vše potřebné po ruce. Kde budou zásuvky a kde umyvadlo, kam umístit lůžka pro masáže a kosmetické procedury – to všechno je pro pohodu klienta naprosto zásadní! Spa konzultant poradí i v tomto směru, ale hlavně všechno propočítá, aby provoz byl ekonomický a vydělával.

✷ Zaměstnanci a provoz
Podle vytíženosti je třeba celý provoz naplánovat – od načasování procedur přes délku jejich trvání až po celkovou otevírací dobu (dvanáctihodinový provoz, víkendový provoz, sezonnost). S tím také souvisí zajištění personálu. Což v některých lokalitách vůbec nemusí být snadné. Například v horských nebo lázeňských oblastech s vysokou koncentrací hotelů a penzionů je obecně problém sehnat kvalifikovaný personál. V hlavní sezoně je ho nedostatek a mimo sezonu je problém, aby provoz na sebe, a tedy i na zaměstnance, vydělal. Myslet by se mělo i na důkladné proškolení personálu, aby se za každých okolností choval k hostům vstřícně, laskavě a příjemně. Klienti jsou stále poučenější a náročnější, a tak i personál by měl znát nejnovější trendy a postupy, aby poskytované služby nezůstávaly pozadu.

✷ Programy a procedury
Máme-li vyřešenou otázku zaměstnanců, můžeme sestavit wellness menu čili nabídku procedur a služeb. Podle jejich odbornosti i počtu tvoříme jednotlivé programy a balíčky. Personál by měl důsledně dodržovat dobu trvání procedur – klientka, které se hodinová masáž prodlouží i o 10–15 minut, může totiž mít příště pocit, že skutečně hodinová procedura byla kratší, a odchází s pocitem nedostatečné péče. Stejně tak by se měla dodržovat určená s potřeba materiálu a krémů. Na to existují speciální rozpočty, podle nichž doporučí Spa konzultant optimální spotřebu pro to které pracoviště. Majitel provozu má pak lepší přehled o využití přípravků (i o případném plýtvání), aby mohl předcházet nežádoucím finančním ztrátám.

✷ Kontrola chodu provozu
I když se provoz podaří bez větších potíží zaběhnout, neznamená to, že systém sám poběží, jak se má. Naopak – teprve pravidelná kontrola vás může přesvědčit, že podnik je nastartován správným směrem.

Výhody spolupráce se spa konzultantem:

✷ podpora, plánování a konzultace před zahájením provozu i během něj ✷ poradenství při výběru personálu (struktura týmu, počet zaměstnanců) ✷ poradenství při zařizování interiéru (lehátka, kosmetické stolky, pracovní pomůcky) ✷ vývoj a příprava konceptu, architektonického rozvržení a designu Spa ✷ vytvoření programů na míru podle potřeb klientely a provozu ✷ vytvoření přesných kalkulací procedur se zpětnou kontrolou spotřeby ✷ sestavení pracovního řádu pro zaměstnance ✷ asistence při zavádění programů do provozu ✷ proškolení i doprovodného personálu (recepce) ✷ pravidelné návštěvy odborného konzultanta podle individuálních potřeb klienta

 

 

Kam dál?
rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,