Follow me
0

Dobře analyzovaná klientela wellness a spa – klíč k úspěchu provozu

Každý provoz žije ze spokojenosti svých klientů.
Klientela je alfou a omegou každého wellness beauty či spa provozu.

Pro klienty se s veškeru invencí, finanční i časovou, wellness provozy plánují, otevírají, renovují a vylepšují. Tak aby klienti byli spokojeni, nadšeni  a provoz aktivně a pravidelně navštěvovali.

Klient přichází do provozu, protože chce řešit nějaký problém, odpočinout si, či s cílem „být krásný a stále mladý“.

Podle čeho si ale klient vybírá svůj provoz, salon, lázně, day spa, aj.?
Co udělat pro to, aby si vybral ten náš a to ne pouze náhodně a pro jednu „ testovací“ návštěvu, ale pro dlouhodobou osobní péči o něj, jeho vizáž, tělo, ducha a mysl?

Provoz se o klienta při první návštěvě musí dobře postarat, vřele ho přivítat a nabídnout kvalitní služby. I při jeho dalších návštěvách aktivně nabízet řešení jeho problému a ochotně, s láskou a citlivou péčí plnit jeho přání.

 

Klient na prvním místě

„Klient je ředitelem provozu a provoz řídí. Ředitel je dobrý posluchač, který plní klientovo přání“. Vše, co se týká wellness, beauty či spa provozu přímo souvisí s klienty. Investice, koncept,  vybavení, design a dekorace, personál, marketing a další záležitosti kolem provozu. Vše se přizpůsobuje klientele, která jediná může zaručit úspěch provozu tím, že provoz naplní a bude přinášet zisk.

Co víme o svých klientech, kteří k nám chodí, nebo o těch, kteří bychom chtěli, aby k nám chodili? To vše co o nich víme a známe, (čím více tím lépe), nám umožní klienty cíleně  oslovit, lépe s nimi komunikovat, získat si je a vyjít vstříc jejich potřebám. Znalost klientů, pro které provoz otevíráme či provozujeme nám také usnadní cestu k úspěchu. Provoz otevřený bez znalosti klientely, která ho naplní je více rizikový. Někdy „hop nebo trop“.

kosmetika Payot

Co by mělo provoz zajímat, například:

 Složení klientely – muži, ženy, děti, každý má rád něco jiného
Muži preferují sportovní masáže, saunu a whirlpooly. Reagují na nabídky spojené s prevencí zdraví a zlepšení kondice, obracení se na provoz, který nabízí medical wellness služby. Například mají-li nějaký aktuální kožní problém, raději se obrátí na mecidal wellness centrum, které nabízí služby odborníků, než k běžnému lékaři do ordinace. Nemusí zde dlouho čekat, setkají se s milým personálem a vstřícnou otevírací dobou.

Sportovci v okolí – Zvláštní skupinu klientů tvoří aktivní a společensky exponovaní sportovci, jejichž vzhled je důležitou součástí jejich image. Například kulturisté se na přehlídky a soutěže pravidelně zbavují ochlupení. Většinou se z nich stávají věrní a pravidelní klienti.

Manažeři, podnikatelé, časově vytížení lidé – Vysoce postavení manažeři také mohou tvořit v provozu zajímavou skupinu klientů. Stejně tak podnikatelé, podnikatelky. Časově vytížení lidé se také snaží dobře vypadat a řeší řadu problémů spojených se svým zdravím a krásou. Nejlépe jim vyhovuje víkendový provoz, dny kdy do provozu nechodí maminky s dětmi anebo, pokud provoz nabízí alespoň v některé dny v týdnu prodlouženou – večerní otevírací dobu.

 Ženy mají rády příjemné – relaxační masáže, tělové procedury spojené s modelací postavy a detoxikací. Vyhledávají manikúru a pravidelnou péči o pleť, kadeřnické služby. Skupiny klientek se dají velmi dobře zacílit podle věku. Mladší – teen věk, střední věk, starší věk, každá skupina má své specifické požadavky a podle toho vyhledává kosmetické ošetření, laserové ošetření, ošetření korektivní dermatologie a estetické medicíny.

 Maminky, byť jsou na mateřské dovolené, ale finančně zajištěné, velmi rády vyhledávají wellness služby, touží si na chvilku odpočinout, dopřát čas jen samy sobě, chtějí se dát do formy, pokud nemají hlídání dětí, stačí jedna malá místnost, šikovná paní, hračky, DVD. Jeli provoz ochoten otevřít i v sobotu, velmi dobře se naplní právě maminkami, které právě o víkendu využívají toho, že tatínkové mohou doma děti pohlídat. Provoz může oslovit i nutriční poradce a nabídnout klientům sestavení jídelníčku a odborné konzultace (nadváha po dětech).

 Věková kategorie – každý věk si žádá své, 30+, 40+,50+. Pro tyto skupiny se většinou připravují velmi cílené nabídky služeb zaměřené na potřeby pleti,  stavu a stáří pleti a celého organismu. Pro provoz je důležitá znalost obyvatel okolí, lze odhadnout podle složení, jaké služby by v dané lokalitě nejvíce zaujaly. Péče o problematickou pleť, anti-aging procedury, laserové zákroky, sportovní masáže..

Společenské postavení  a sociální zázemí – z toho plyne kolik času a peněz mohou klienti z okolí utratit. Pozice či profese – na kolik klientům  na jejich vizáži, zdraví, kondici záleží, je-li to pro ně nutnost vypadat skvěle, ochota investice sama do sebe.

 Životní styl – vyznavači wellness jsou požitkáři, mají přehled a umí si užívat, vyznavači zdravého životního stylu ocení speciální péči, bio produkty a přírodní kosmetiku, přírodní a doplňkovou stravu, cestovatelé inspirování dálkami a zážitky z cest rádi vyzkouší exotické a netradiční postupy a péči.

 Cizinci, národy se od sebe liší svou kulturou, zvyky, náboženstvím, apod. Mají rádi, můžeme-li se jim v provozu přizpůsobit. Arabská klientela, ruská, americká, každá je jiná a je dobré se o jejich způsobech odpočinku, preferencích, zvycích a tradicích co nejvíce informovat. Například americká klientela požaduje striktní oddělení nejen šaten, ale i některých procedur, naopak německá klientela se bez problému saunuje společně (muži a ženy,) apod.

Specifika okolí – co je v místě zajímavé a může provoz ovlivnit. Je to například blízké letiště, kde velkou klientelu mohou tvořit letušky anebo cestující. Velké administrativní budovy – manažeři, sekretářky, asistentky,.. Velká škola – učitelky jsou velmi věrnou klientelou kosmetických salonů a v některých měsících skutečně značně zvyšují příjmy provozu. Pro reklamu a propagaci jsou zajímavé například nástěnky v poliklinikách, u pediatrů, dětská a rodinná centra, sportoviště, plavecké bazény, apod.

Specifika regionu –tradice, zvyky, zajímavost, originalita, ojedinělé – turisticky zajímavé místo. Cokoliv co je pro daný region zajímavé se dá nějak promítnout do provozu či marketingu a oslovení klientů. Může to být turisticky zajímavá a lákavá oblast, prázdninové středisko, blízkost přehrady, horská lyžařská oblast, lázeňské místo, vinařská oblast. To znamená, znát skupiny lidí, kteří  do regionu přijíždí a mohly by tvořit klientelu provozu.

  

 

K čemu je dobré investovat čas, peníze a námahu do analýzy klientů

Wellness provozy jsou časově, investičně a organizačně velmi náročné projekty, kdy se s návratností investic počítá i na několik let, přitom kromě splácení úvěrů je životně důležité, aby provoz vydělával i na provozní náklady (nákup materiálu, personál, pojištění, atd) a také vykazoval čistý zisk. Čím lepší předchozí analýzy a propočty a celkové přípravy, tím lépe.

Vše co o klientech víme, se promítneme do všech oblastí wellness beauty či spa provozu. Podle počtu klientů, které budeme moci a chtít přivítat budeme plánovat prostor, jeho velikost, členění, uspořádání, počet a kvalifikace personálu, vybavení prostorů nábytkem, technologiemi, technikou, budeme připravovat nabídku – menu provozu, hledat vhodnou kosmetiku a produkty, volit propagaci a marketing.

Vše, co se týká wellness, beauty či spa provozu přímo souvisí s klienty. Investice, koncept, vybavení, design a dekorace, personál, marketing a další složky. Vše se přizpůsobuje klientele, která jediná může zaručit úspěch provozu. Naplnit provoz a přinášet zisk.

Podle složení klientely se připravují aktivity a komunikace zaměřené na jejich získání a udržení a to ve všech možných směrech. Web, cílené oslovení v místě koncentrace určité skupiny klientů, tisk, rozhlas, VIP databáze a práce s ní, využití regionálních zdrojů komunikace – zajímavé akce, setkání, školení, plesy- tomboly, regionální turistická oblast, spolupráce se zajímavým podnikatelským subjektem, atd.

Kam dál?

Další články: klienti ve wellness a SPA

Na co nalákat klienty do wellness a Spa?
Stálá klientela wellness a Spa- co zmůže personál?
Na co vsadí muži ve wellness a Spa?
Day Spa – podstata úspěchu kosmetických a wellness provozů.
Trendy, které se ve wellness a Spa právě rozjíždí – wellness společnost
Rozšířené služby wellness a Spa, vylepšené služby v ceně.
Každý provoz žije ze spokojenosti svých klientů.
Wellness aktivity pro celou rodinu, co osloví děti- rodiny vítány!
Děti – klienti ve wellness a Spa – Kids Spa – ráj pro provozovatele

 


rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,