Follow me
0

Wellness a SPA nabídka – wellness menu prodává

Lákavé menu nasytí nejen klienta, ale i náš účet.
Nabídka služeb ve wellness a spa.

 

Wellness či SPA menu se od klasického gastronomického vlastně ani moc neliší, princip je stejný. Seznámit klienta s nabídkou podniku v co možná nejkratší době a pokud možno zlákat ho na něco zajímavého.

 

Standardní wellness menu – nabídka služeb ve wellness a spa –  je většinou k dispozici na internetu a hlavně také v recepci v tiskové podobě, doplněná o aktuální, časově omezené akce.

 

Jak zapůsobí wellness nabídka na klienta?

Pokud se již klient dopředu na proceduru neobjednal, má většinou jen pár minut na to, aby si v recepci prohlédl nabídku služeb a podle ní si vybral. Wellness menu čili nabídka procedur a služeb je to, co klientovi ve velmi krátkém časovém úseku poskytne určité množství informací a současně v něm vyvolá řadu emocí. Ve výsledném efektu se pak tento moment podílí na jeho rozhodnutí, jakou proceduru si vybere a  kolik v provozu utratí. Ideálně by výběru procedury z wellness nabídky měl asistovat recepční nebo spa manager, aby klientovi pomohl si správně vybrat a zodpovědět případné dotazy a také dal správná doporučení.

 

Recepce, manažer a wellness menu

Wellness či spa menu je součástí komunikačního trojúhelníku, kterému je právem často připisována jedna z  nejdůležitějších rolí v provozu.

Vhodnou komunikací se klienti získávají, při setkání klienta s recepčním, spa managerem nebo spa nabídkou, v každém z těchto momentů dochází k rozhodování, je zde prostor pro možnosti ovlivnění  klienta, pro budování jeho důvěry k personálu a provozu. Zde se tedy rozhoduje i o budoucím zisku provozu a proto je dobré se na tyto komunikační body zaměřit tak, aby zde nedocházelo ke „ztrátám“.  Nefunguje-li jedna tato část dobře či snad mají všechny vážné nedostatky, jistě to majitel či provozovatel wellness brzy pocítí v podobě nižších příjmů.

 

Wellness menu je důležitý marketingový nástroj

♦ Zaujmout a oslovit klienta, nového i stávajícího je hlavním cílem dobře připraveného wellness či spa menu – nabídky služeb v provozu.

♦ Ta buď může klienta nadchnout a vzbudit v něm zájem procedury vyzkoušet nebo může také zklamat a zanechat v klientovi pocit nezájmu.

♦ Dobře připravené a zpracované wellness menu je dobrá a funkční reklama pro provoz, která v podstatě moc nestojí.

 

 

 Textová informace:

Především by wellness menu mělo poskytnout základní informace a popis jednotlivých procedur tak, aby se klient dobře a rychle orientoval. Srozumitelně a jednoduše.

Názvy procedur by měly být od popisného textu odlišeny výraznějším písmem. Text procedur by měl v krátkosti popisovat průběh procedury, použité kosmetické prostředky a také celkový čas procedury a také cenu.
Zvláštní nabídka nebo několik procedur může být více zvýrazněno, aby poutaly pozornost.

V zásadě by ale úprava textu měla být přehledná a bez přílišných textových variací co se velikosti či druhu písma týče. V jednoduchém a úhledném seznamu procedur se každý orientuje lépe a rychleji.

 

Grafika a barvy

Ideálně by wellness či spa menu mělo barevně odpovídat celkovému konceptu provozu. Vycházet či harmonizovat s logem, barvami, které provoz celkově používá k propagaci tak, aby celková prezentace provozu byla jednotná a v souladu. Podporuje to značku, image a dobrou zapamatovatelnost u klientů. Znaky, které se na propagačních materiálech objevují si klient s provozem spojí.

 

Obrázky a ilustrace

Podvědomí každého z nás pracuje, co vidíme a je pro nás úžasné, to také většinou chceme.

Lépe působí neutrální barvy v podkladu, teplé barvy a obrázky kosmetiky nebo přímo procedury. Vždy jsou poutavé obrázky vyjadřující pohodu, spíš než obrázky přírody. Dobře působí obrázky s modelkami nebo lidmi při proceduře.

Pokud například lesní lázně prezentují fotky lesa, je to příjemné na pohled, ale emoce to příliš nepovzbudí. Stejně tak je lépe volit fotky z procesu saunování než jen obrázek samotné sauny. Lidé přichází za zážitky. Pokud se na propagačních fotkách objevuje personál, měl by být upravený a usměvavý!

Menu není jen ceník, menu prodává!

Jeho pečlivá příprava je tedy na místě. Vyplatí se také dát si s přípravou na čas, abychom ještě před otevřením provozu měli i dostatek času na odstranění případných nedostatků (tisková chyba, vynechání důležitého kontaktu) a případně si mohli i ověřit na dobrovolnících z řad přátel to, jak na ně menu působí a co si o tom myslí.

Spa konzultanti, kteří jezdí po světě a navštěvují wellness a spa provozy se vždy zajímají o oblast recepce – menu – provozní/spa manager a ověřují si zda tento trojúhelník funguje. Často přijíždějí na žádost samotného provozovatele, zejména v momentě, kdy provozovatel není s provozem spokojen či případně provoz neprosperuje vůbec, aby pomohli odhalit nedostatky.

Tato služba běžně funguje zejména v zahraničí. Spa konzultant přijíždí inkognito a chová se jako běžný host. První nedostatky provozu nachází právě v recepci, na základě svých zjištění pak navrhuje provozovateli nápravná řešení, nezřídka i úpravu či úplnou změnu wellness menu. Podobně se chová i velká část novinářů píšících o spa a wellness, kteří se pak dělí o své poznatky v časopisech zaměřených na spa, wellness a beauty, jichž je v cizině celá řada. Téměř nikdy nezapomenou zmínit, jaký dojem na ně udělal pobyt v recepci a jaký celkový pocit v nich zanechalo “místní menu”.

 

V jednotě je síla

Do  podoby menu by se měla ideálně promítnout  filosofie či téma provozu, základní prezentační a identifikační prvky provozu, to na čem je založen a co ho odlišuje od ostatních, barvy, symboly, styl písma (dobře působí, je-li stejný u všech prezenčních tiskovin jako je hlavičkový papír, vizitky, web, aj), nesmí chybět logo, adresa, webová stránka, email, otvírací doba, zvýrazněný by měl být přímý telefon na recepci.

 

Jasná pravidla

Abychom co možná nejvíce předešli nedorozumění a dohadům s neukázněnými klienty, vyplatí se také promyslet a formulovat podmínky pro rezervace a pro jejich zrušení.  Klient pak dopředu informován například o tom, že jeho rezervace ( a to i předem zaplacená )  bude držena maximálně 15 minut po domluveném čase pak se dá přednost jinému hostu. Rezervaci je potřeba učinit, jak dlouho dopředu, stejně tak do kdy je potřeba ji v jakém předstihu zrušit, aby host o možnost čerpání nepřišel.

 

 

V jednoduchosti je krása

Jednoduchá a srozumitelná forma vždy zvítězí nad složitou grafikou a dlouhými odstavci textu. Procedury není třeba podrobně popisovat, to by měl s klientem probrat pracovník provozu (recepční, manager provozu) stačí název procedury, velmi stručná charakteristika, délka procedury a její cena.

Menu by mělo nabízet kompletní balíčky procedur stejně ale i samostatné procedury, tak aby si vybrali i klienti, kteří si rádi svůj program sestavují sami. Klient by vždy měl mít volnou ruku ve výběru, zda balíček, nebo vlastní skladku procedur.

Hospodaříme-li jen  s omezeným rozpočtem, je pro začátek zbytečné i nákladné mít dlouhé a obsáhlé menu. Předpokládejme, že při zahájení provozu a marketingových aktivitách spojených s otevřením se hodně materiálů rozdá, v salonu, při prezentacích, na výstavách/veletrzích, apod. Současně mějme na paměti, že během prvního roku provozu může v menu dojít k úpravám podle toho, zda je o některé procedury větší zájem, nabídku rozšíříme, případně vyřadíme ty, které úplně propadnou. Zhruba po roce pak dochází k dotisku doladěné ho menu.

 

Podle předpokládané skladby klientely by naše menu mělo myslet na ženy, muže i děti. Každá skupina má své preference. V menu by se měla objevit zmínka o možnosti hlídání dětí zodpovědnou osobou, pokud tuto službu provoz nabízí. V menu bychom neměli zapomenout ani na poznámku o možnosti zakoupení dárkových certifikátů a kosmetiky.

 

Kam dál?
rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení

 

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

 

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,