Follow me
0

Hair spa – Vlasové rituály a péče o klienta

Jak zavést novou nabídku služeb?
Vlasové rituály – wellness zážitky pro klienty a jejich vlasy.

Nejdůležitějším faktorem úspěšné nabídky procedur a prodeje je vždy KOMUNIKACE, vstřícnost, zájem o klienta, nenucená nabídka, pocit že je zde vlasový poradce jen a jen pro něj.. což provoz také lehce odliší od konkurence.

Jak nabízet speciální vlasovou péči a Hair spa procedury?

● Určitě je dobré zeptat se klientů na to, jak jsou spokojeni se svou vlasovou pokožkou a kvalitou vlasů a to během jakékoliv terapie. Odborníci uvádí, že až 80% populace spokojená není. Terapeuti mohou klienty seznámit s nabídkou péče o vlasy, která by řešila jejich problém.

Základem úspěchu však je vyslechnout klienta dříve, než mu nabídneme konkrétní péči. Dát mu šanci vyjádřit se o svých problémech a pocitech. Nechat ho vyzpovídat a pozorně naslouchat. Ptát se můžeme všech klientů, netušíme, jaký je jejich problém nebo zda si myslí, že takový problém mají.

● Dopředu je vhodné vytipovat si ze stávající klientely vhodné kandidáty, kteří by takovou péči uvítali a s těmi začít komunikovat – nabídnout intenzivnější péči o vlasy, pokud by ji uvítali, poptávat se, zda jsou spokojeni se svou vlasovou kosmetiku, zda nemají podrážděnou vlasovou pokožku, co by chtěli zlepšit…

 

 

Vlasový odborník a terapeut – podstata úspěchu

● Důležité je také zvolit vhodné prodejní a komunikační techniky. Personál, který bude služby Hair spa nabízet nazýváme specialisté – terapeuté. Je to odpovídající speciální péči, kterou nabízí, jejich znalostem a také je takové označení u klientů vnímáno odborněji. Možnost jak si specialistu pro Hair spa zajistit je například spojení se speciálním provozem, který tyto služby nabízí, poptat se, zda by nemohl některý z jejich odborníků do provozu docházet, domluvit se na spolupráci. Můžeme si také vybrat ze svého personálu osvědčené terapeutky, kadeřnice nebo kosmetičky. Terapeutky, které budou vlasovou péči komunikovat musí být proškolené ve znalostech péči o vlasy, aby nabídka působila důvěryhodně, stačí jednu či dvě terapeutky, aby byl zajištěn i zástup.

● Je také vhodné sledovat trendy v oblasti péče o vlasy. Je známo, že  zákaznice, kterým opravdu záleží na jejich hřívě a věnují jí péči a investice, mají často dobrý přehled v produktech a všem co s péčí o vlasy souvisí.

●  Pokud provoz odborníka standardně nenabízí, může vyzkoušet odborné dny vlasové péče a zajistit obsazení pozice formou smlouvy s odborníkem, který do provozu dochází pouze v určité dny. S ním je ale potřeba se při konzultaci soustředit na to, aby opravdu pochopil záměr a filozofii provozu a aby byl schopen „dýchat“ a „kopat“ za tento projekt. Někdy je důležitější opravdový zájem a nadšení více než řada diplomů a kopa osvědčení ze školení.

 

 

Odborný personál – harmonie a důvěra

Dokonalá harmonie vzniká v příjemném prostředí, ve kterém klienti ucítí, že skutečně dostávají něco navíc. Vše společně působí, příjemný interiér, hudba, aromaterapie, malá knihovna, sympatické dekorace, osvětlení. A hlavně přítomnost příjemného vlasového odborníka. Je vhodné cokoliv, co vytvoří příjemnou – pohodovou atmosféru pro klienty i pro vlasové odborníky, kteří v provozu tráví svůj čas.

Pocit výjimečnosti také podpoří pracovní uniformy. Vlasoví odborníci či poradci, kteří se v oblečení odlišují od klasického kadeřníka dávají klientů opět pocit výjimečné péče. Různé barvy stejnokrojů v některých provozech  na první pohled naznačují jinou pozici pracovníka v provozu.

 

 

 

Správná atmosféra pro služby Hair spa

Protože nejde o standardní kadeřnický servis, je vhodné mít připravené příjemné adekvátní zázemí. Detaily, efekty, dekorace podpoří příjemnou atmosféru.

Při rozšířené službě a intenzivnější péči o klienta, která je také cenově dražší, je dobré soustředit se na vhodnou atmosféru prostoru, ve kterém se služba nabízí.

I když je u kadeřnického interiéru typická jednoduchost, účelnost, u Hair spa terapií by prostředí mělo být více „útulné“, je důležité, aby se při vlasové relaxační terapii klienti uvolnili, cítili teplo, pohodu, příjemné prostředí a proceduru si vychutnali. Můžeme volit efekty osvětlení, kolorterapii, aromaterapii do prostoru nebo květinové vody, které zážitek klientů posunou také o něco výš.

Nepůjde jen o mytí hlavy běžným klientkám, náročnější a dražší procedury se musí nabízet v odpovídající atmosféře formou úžasného zážitku. (šou prodává!).

Je-li to v souladu s interiérem vyplatí se také v prostoru poskytování služeb Hair spa vystavit produkty k domácí následné péči, pokud je provoz nabízí. Vlasové wellness terapie a péče jsou časově delší procedury a klientka může mít produkty celou dobu na očích a přemýšlet o nich.

Klientů můžeme také nabídnout milé a příjemné pohoštění  – občerstvení ve wellness je součástí relaxace.

 

Nabídka služeb- jak ji připravit

● Před propagací nové nabídky je potřeba sestavit a připravit nabídku procedur, kosmetiky a  doplňků, je vhodné a praktické zajistit si externího odborníka na vlasovou péči, který by v určité dny do provozu docházel a nabízel odborné poradenství a péči.

● Je dobré zamyslet se nad strategií nabídky a prodeje, můžeme volit krátké mini nabídky, které jsou levnější proto, abychom zákaznice nejdříve nalákaly na tyto úžasné služby a pak jim vhodně nabídnout i delší procedury. Můžeme si vytipovat zákaznice, kterým lze nabídnout slevové vouchery na proceduru.

● Je dobré řipravit se na to, že prodejní technika musí být také i tak trochu šou, je potřeba odvážnější cílená komunikace, vybrat si personál, který je komunikativní, umí zaujnout a vhodně navázat komunikaci. Nabídku i péči je nutné vhodně předvést a klientku přesvědčit, vhodně se vyjadřovat, hodně mluvit, vysvětlovat a diskutovat, ale umět i naslouchat, abychom klienta lépe poznaly a vyšli mu vstříc i individuálně, což ocení nejvíce.

● Vždy je dobré vědět, zda podobná nabídka v okolí existuje, jak je využívaná, kolik stojí a je dobré si ji také zajít na vlastní kůži vyzkoušet, zákaznice mohou srovnávat a dotazovat se na rozdíly jednotlivých salonů.

● Nové a ještě nevyzkoušené nabídky je lépe prezentovat na samostatných letácích,, dopředu nikdy nevíme, které se osvědčí a teprve ty, které uspějí zahrnout do standardní nabídky procedur provozu.

 

veletrh kosmetiky Vivanes 2014 - přírodní kosmetika a bio kosmetika

 

 

 

 

Doplňkový prodej a  novinky jsou vždy lákavé

Protože doplňkový prodej kosmetiky a dalších produktů tvoří při správné technice prodeje velkou část příjmu provozu a také proto, že rituály by bez této nabídky nebyly zcela kompletní, je vhodné je do sestav balíčků speciální péče o vlasy zahrnout. Kromě základní nabídky kosmetiky nebo potravinových doplňků můžeme nabídnout i speciální produkty a novinky. Oblíbené jsou oleje a bylinná kosmetika (kofeinové šampony).

Vhodné jsou přípravky s termo ochrannými látkami,  zaměřené na péči vlasů namáhané vysokým teplem – fény, žehličky, kulmy, roztřepené konce vlasů.

Speciální přípravky jsou vyvinuté tak, aby právě díky působení tepla více účinkovali. Poměrně novinkou jsou noční přípravky, určené pro oživení a regeneraci jemných matných a unavených vlasů.

Péče v noci posiluje jejich strukturu a chrání je před lámáním. Je lehká, vytvořena takovým způsobem, aby se kompletně vstřebala do vlasů. Jemné vlasy jsou povzbuzené, posílené a plné života. Nezatěžuje, nezanechává stopy na polštáři.

Velmi účinné jsou přípravky obohacené o aminokyseliny (základní součást vlasového vlákna), stopové prvky a vitamíny. Složky, které se chovají podobně jako probiotikum, čistí a posilují křehkou, nevyrovnanou vlasovou pokožku nebo pokožku s šupinkami a zároveň pomáhá odolávat vnějším stresovým faktorům.

Foto: archiv webu a Kerastase

 Kam dál?

 Hair spa články  – rubrika Hair spa

Hair spa – víc než jen kadeřník
Hair spa – pohodlí v náruči barev – vybavení hair spa
Jak probíhá Hair spa procedura
Proč vlasy nejsou krásné a zdravé
Jak odborně ošetřit problémy s vlasy, kadeřník a dermatolog
Problémy s vlasy – sebora a lupy
Olejové rituály péče o vlasy – wellness péče

 

články:
Arganový olej – absolutní HIT v kosmetice a wellness
Jak nalákat klienty do wellness a spa?
Novinky – wellness kosmetika a profi kosmetika

Profesionální aromaterapie pro kosmetiku
Tajemství krásy – Intenzivní boj s vráskami – nové trendy
Aromaterapie do sauny
Profi SPA kosmetika
Peelingové saunové rituály
Léčivá sůl ve wellness a spa


   rubriky:

Wellness kosmetika
Wellness trendy
Krása a zdraví
Medical wellness- spolupráce medicíny a wellness
Wellness interiéry – stavba wellness
Wellness provoz – klienty, zaměstnanci-marketing
Bazény, vířivky, spa

Fotogalerie wellness – inspirace
Sauna a saunování

Wellness vybavení
Wellness procedury – procedury ve wellness a spa
Hai spa – vlasové rituály-péče o vlasy

 

profesionální kosmetika, profesionalni kosmetika, kosmetika pro kosmeticky, kosmetika pro kosmetičky, kosmetika do salonu, spa kosmetika, profi kosmetika pro kosmetičky, kosmetika profi, profi kosmetika, saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny, wellness kosmetika, kosmetika wellness, bio kosmetika, přírodní kosmetika v salonu, prirodni kosmetika do wellness, kosmetika novinky, novinky kosmetika, kosmetika pro profesionály, kosmetika pro profesionaly, kosmetika wellness, spa wellness kosmetika, profesionální kosmetika salonní, salonni kosmtika, kosemtika do salonu, profesionalni kosmetika do salonu, profesionalni spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionální salonní kosmetika, profi kosmetika, spa kosmetika, kosmetika spa,  saunová kosmetika, saunova kosmetika, kosmetika do sauny,

spa, spa wellness, wellness spa, wellness a spa, spa kosmetika, profesionální spa kosmetika, profesionalni kosmetika, profesionalni spa, day spa provoz, interiéry spa, interiery spa, spa dekorace, spa procedury, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, vybaveni wellness, wellness vybaveni, vybavení wellness, wellness vybavení, wellness nábytek, nábytek wellness, wellness nabytek, nabytek wellenss, wellness pristroje, pristroje pro wellness, přístroje pro wellness, wellness přístroje, vybavení pro wellness, vybaveni pro wellness, virivky wellness, vířivky wellness, lehátka wellness, lehatka do wellness,

wellness trendy, trendy ve wellness a spa, wellness procedury, wellness ošetření, wellness osetreni,

hubnutí – tělo – detox  tělová ošetření v salonu, telova osetreni v salonu, ošetření celulitidy, celulitida, bandáže Arosha, bandaze Arosha, tělové kosmetické bandáže, telove kosmeticke bandaze kosmetika Arosha, zeštíhlující bandáže, zestihlujici bandaze Arosha, zeštíhlení ošetření, zestihleni osetreni salon, zábaly hubnutí, zabaly hubnuti, hubnutí v salonu, hubnuti v salonu, formování postavy v salonu, formovani postav v salonu, formování těla, formovani tela, modelační ošetření, modelacni osetreni, konturovací zábaly, konturovaci zabaly, detox, detoxikační ošetření, dekoxikacni osetreni, jarní detoxikace v salonu,