Interbad 2012 – fotogalerie
veletrh-interbad-2012
-
Interbad-41
-
Interbad-40
-
Interbad-39
-
Interbad-38
-
Interbad-37
-
Interbad-36
-
Interbad-35
-
Interbad-34
-
Interbad-33
-
Interbad-32
-
Interbad-31
-
Interbad-30
-
Interbad-29
-
Interbad-28
-
Interbad-27
-
Interbad-26
-
Interbad-25
-
Interbad-24
-
Interbad-23
-
Interbad-22
-
Interbad-21
-
Interbad-20
-
Interbad-19
-
Interbad-18
-
Interbad-17
-
Interbad-16
-
Interbad-15
-
Interbad-14
-
Interbad-13
-
Interbad-12
-
Interbad-11
-
Interbad-10
-
Interbad-9
-
Interbad-8
-
Interbad-7
-
Interbad-6
-
Interbad-5
-
Interbad-4
-
Interbad-3
-
Interbad-2
Interbad 2012, jeden z nejvýznamnějších evropských veletrhů pro bazény, sauny a lázeňský průmysl, se konal od 9-12 října 2012 na výstavišti ve Stuttgartu.
A i když ekonomická situace v mnoha zejména jižních evropských státech vyvolává debaty o významech veletrhů, protože v marketingu firem chybí na takto nákladné akce peníze, zdá se, že z pohledu Interbadu nejsou obavy o nízké účasti na místě.
Většina firem z oboru byla na Interbad registrována již 6 měsíců před otevřením, což organizátoři považují za působivé znamení, že Interbad je pevně zakotven v marketingových plánech mnoha mezinárodní společností.
Platforma pro mezinárodní obchodní kontakty
Pestré zastoupení firem z oblasti bazénů, saun, wellness a spa, také kongresy a bohaté doprovodné akce a prezentace nových trendů v odvětví ocenili vystavovatelé i návštěvníci. Jedna třetina vystavovatelů a kolem 25 procent návštěvníků přicestovalo ze zahraničí. Prezentovala se i početná skupina českých firem zejména z oblasti bazénů, wellness a spa, dodavatelé technologií a vybavení provozů a to i s bohatým programem pro návštěvníky a zejména velmi atraktivními stavbami svých stánků a ploch.
Důležité prvky úspěšného konceptu veletrhu
Kongresové centrum nabídlo díky bohatému programu množství příležitostí ke sdílení odborných informací , 64. kongres pro bazény a lázeňské technologie poskytl prezentace a workshopy na téma bazénů, saun a rehabilitace, program doplnily veřejné konference na téma „Veřejné lázně“, „Fyzioterapie“, „Sauny“ a „Soukromé bazény“. Na „den konstruktérů bazénů“ při odborné konferenci „Soukromé lázně“ zazněly informace pro projektanty a manažery z oblasti stavby bazénů, trendy v konstrukcích a zařízení pro privátní domácí bazény a pro hotely. Proběhla také například konference pod heslem „Privátní lázně z pohledu spotřebitelů“ a další na téma „Vývoj v bazénovém stavebnictví„ nebo konference zaměřená na Spa trh.
Odborný časopis Spa Business Magazine uspořádal různé semináře pro odborníky z lázeňství, vlastníky a manažery hotelů, lázní a wellness zařízení. Z doprovodného programu měly premiéru speciální programy zaměřené na oblasti přírodního koupání a koupališť a korporátní wellness. Velký prostor dostaly přírodní jezírka, německá asociace pro přírodní koupání (Deutsche Gesellschaft für naturnahe Badegewässer eV), představila možnosti pro provoz a výstavbu veřejných přírodních koupališť i provoz domácích přírodních koupacích jezírek. V oblasti „Corporate Wellness“ byl výstavní prostor zaměřený na provozní řízení zdravotnictví a poskytování zdravotní péče z hlediska podnikání.
Důležitou součástí byla také konference mířená na trh v oblasti spa a spa businessu, zaměřená na provozovatele, manažery, hotelové spa, day spa provozy a wellness vybavení.
Nové trendy blízké budoucnosti– green pool, veřejné zdraví a přírodní venkovní bazény
Velmi rušno bylo kolem tématu „Green Living“ – „Green Spa“ – ( eko provozy) jež je považován za nový a vzrušující vývojový směr ve wellness sektoru, zejména v oblasti přírodního koupání. Speciální akci uspořádala Evropská asociace vodních parků ( EWA) která nechala účastníky podrobně nahlédnout do tématu „zelené lázně“ a diskutovala se zejména módní slova jako je udržitelnost, ekologické plánování a využitelnost energií. Tato akce měla návštěvníkům nabídnout různé pohledy na téma udržitelnosti, ekologicky šetrná výstavba, použití nových materiálů a využívání obnovitelných zdrojů energie.
Součástí green spa či green wellness jsou také „Green Pools“ – přírodní privátní bazény jejichž provoz je šetrný k životnímu prostředí a přírodní bazény ve veřejném sektoru s biologickým čištěním. Výstavba a provoz přírodních vod a nádrží („Green Pool“) je téma, které hraje stále významnější roli v plánování a provozování bazénů a lázní a wellness zařízení. Interbad spolu s asociací evropských vodních parků (EWA) věnovali velký prostor tomuto budoucímu trendu v různých podobách, zejména v oblasti architektury, šetrnosti k životnímu prostředí, byly představeny stavební metody a inovativní materiály, v oblasti technologie se zaměřili na rekuperaci tepla nebo využívání obnovitelných zdrojů energie.
Další novinkou na Interbadu byla oblast korporátního zdraví „Corporate Health“. Toto téma se stává stále diskutovanější vzhlede k tomu, že zdraví pracovníků firem stále představuje pro zaměstnavatele strategický faktor úspěchu, přičemž počet zaměstnanců, které trápí buď fyzické nebo duševní onemocnění stále stoupá a to výrazně ovlivňuje jejich produktivitu. Životní tempo se stále zrychluje a hranice mezi prací a soukromým životem se začíná stírat. Stress se stává „obchodní problémem“ fyzické a psychické symptomy vyčerpání představují nové výzvy pro firmy i poskytovatele služeb pro podporu zdraví. V rámci tohoto tématu se na veletrhu představily zdravotní pojišťovny, poskytovatelé služeb pro podporu zdraví na pracovištích nebo společnosti realizující firemní péči o zdraví, nabízeli zaměstnavatelům programy zdravotní péče a prevence. Tato speciální oblast péče o zdraví, nabízí mnoho příležitostí pro zaměstnavatele, aby dlouhodobě investovali do oblasti prevence zdraví a zdravotní edukace.
Tradičními silnými pilíři výstavy byly témata bazény-sauny-wellness. K nejkrásnějším patřila hala věnovaná wellness a spa, expozice věnované designu a dekoracím, vybavení, hojně zastoupené byly zejména vířivky a multifunkční vany, relaxační lehátka a masážní stoly, doplňky a aromaterapie, ale tradiční spa kosmetika na veletrhu bohužel chyběla. Velmi bohatá byla expozice bazénářské haly, od samotné výstavby bazénů, technologie i doplňků po designová řešení zastřešení, nechybělo ani vybavení pro aquaparky, zejména atrakce pro dětské bazény. Třetí nejsilnější oblastí veletrhu je pokaždé saunový svět, nabídka stavby, designu, vybavení a novinek byla opravdu široká. Velkou pozornost získala expozice firmy Klasf a jejich venkovní saunové domky. Ve všech oborech se dal pozorovat příklon a široká nabídka přírodních materiálů, dřevo- kámen. Hojně se vyskytovaly skleněné prvky, zejména prosklené sauny, skleněné dekorativní panely s potiskem pro interiérové dekorativní účely.
♦