Follow me
0

Magická aromaterapie – jak nás ovlivňuje?

Pohoda díky vůním.
Co je to scent marketing?

Člověk vnímá svět pěti smysly. Svým klientům a zákazníkům se proto nemusíte jen líbit, můžete jim i vonět. SCENT MARKETING – celosvětově uznávaná a praktikovaná marketingová metoda působení vůněmi.

 

Magická aromaterapie je neoddělitelnou součástí wellness, beauty a spa provozů. V prostoru zpříjemní pobyt klientům i zaměstnancům. Blahodárných účinků aromaterapie se využívá v saunách a prohřívárnách, při tělových procedurách, přidává se do koupelí, setkáme se s ní všude tam, kde působí na naše tělo, duši i mysl a tam, kde podporuje krásu a zdraví.

Nicméně aromaterapie umí mnohem více, umí nás ovlivnit, motivovat, zlepšit náladu, připomenout si krásné vzpomínky, měnit chování. Možná že si to tak docela neuvědomujeme, ale funguje to spolehlivě. Naše podvědomí disponuje energií a schopnostmi, které nás vedou k cílům. Reklama a marketing nejčastěji cílí na zrak a sluch, ale důležitým a přitom nedoceněným smyslem je právě čich.  Přičemž čich je mnohem obtížnější zablokovat než vizuální nebo zvukové vjemy a  je prokázáno, že vůně má silnou vazbu na paměť a pocitové vazby k určitým věcem, ( zkušenostem, zážitkům) a to dlouhodobě.

Na tom staví marketing vůní, neboli scent marketing. Jednoduše řešeno, marketing, který se zabývá a nabízí techniky prodeje, jak díky vůním prodávat a vydělat více.  Jak to všechno funguje? Řada věcí, které v scent marketingu fungují jsou založené na naprosto přirozených chodech našeho organismu, vědomí, práce mozku, pocitech..
Znát je, zmapovat a využívat, povzbuzovat a vyvolávat, o to se snaží odborníci díky vůním již řadu let. Vyvolání pozitivních emocí ať přímo nebo nepřímo představuje zásadní způsob pro dosažení obchodního úspěchu. Což potvrzuje řada celosvětových výzkumů v oblasti scent marketingu, které nabízí scent marketing instituce, či specializované firmy. Přináší řadu detailních poznatků o vůních a lidském chování v reakci na vůně a nabízí také řadu návodů jak v této oblasti uspět.

Není tedy nic jednoduššího, než vsadit na vůni.

Nestačí jen prostor zaplnit příjemnou  interiérovou vůní. K dosažení nejlepšího výsledku je naprosto nutné použít tu správnou esenci v ten pravý okamžik a na správném místě.  Možná jste si všimli a přemýšleli o tom, jak určitá místa voní, obchody, hotely, …

To není náhoda, ale záměr. Například kavárny využívají  vůně čerstvé kávy, aby prodaly více kávy, realitní makléři interiérovou vůní motivují potenciální kupce, pekárny šíří vůni čerstvého pečiva, hotely využívají relaxačních interiérových vůní. Všechny tyto vůně nejsou jen přirozeným efektem z provozu,  naopak!

Některé parfémářské firmy se specializují na vývoj vůně na zakázku pro různé obory, obchody, ale i wellness a spa provozy a především hotely. Vytváří originální a jedinečné vůně pro konkrétní provozy na zakázku, tak aby si klienti vytvořili pouto mezi touto konkrétní vůní a provozem. Bytoví developeři, hotely, obchody a dokonce i výrobci automobilů se na ně čím dál častěji obrací s tím, že chtějí mít „vlastní vůni“, jenž pomůže podpořit náladu zákazníků a udělat dojem.

Některé firmy dokonce usilují o to, vytvořit pro svou značku nějakou typickou vůni, kterou si zákazníci automaticky spojí s danou společností a s jejím zbožím, stejně jako třeba logo. Scent-marketing tak začíná doslova ovládat svět reklamy. Vůbec však nejde o agresivní vůni kadidla a pačuli, kterou zachytí každý návštěvník obchodu s exotickým či dřevěným zbožím ihned potom, co jen pootevře dveře. Jedná se totiž o vůně opravdu jemné a téměř nepostřehnutelné, které si často ani neuvědomujeme.

Interiérové vůně a parfémy – účinná reklama?

Interiérový parfém vám nepomůže jen zapůsobit na zákazníka ve chvílích jeho přítomnosti. Je dokázané, že čichová paměť je mnohem účinnější než paměť zraková. Svou specifickou vůní se tak zapíšete do podvědomí každého návštěvníka – a o to přeci v obchodu běží! V současnosti se již firmy dožadují svých vlastních vůní – začínají k nim přistupovat jako k firemnímu logu. Něco na tom asi doopravdy bude! Tak neváhejte a nenechte se předběhnout konkurencí! Začněte využívat silných stránek bytových parfémů!

 ♦♦♦

 

Příjemné prostředí provozoven nesmí být rušeno nepříjemnými pachy z koupelen či toalet, kuchyní nebo tělesným či jiným zápachem.

Speciálně vyvinuté interiérové vůně nabízí „funkci“ likvidátora pachů, které jsou vhodné například do fitnesscenter, obsahují látky pohlcující zápachy.

 

Využití vůně v oblasti podnikání a veřejných služeb má velký potenciál pro ekonomiku firmy a spokojenost zákazníků a klientů.

  • •Zvyšuje image firmy
  • •Zkrášluje prostředí
  • •Zanechává pozitivní dojem
  • •Lidé se rádi vracejí do příjemného prostředí
  • •Prodlužuje pobyt zákazníků v prodejních prostorách
  • •Lze docílit větší produktivity zaměstnanců

 

Zdroj, foto: Centrum interiérových vůní ARIA PURA

 

 

 

Další články:

Domácí wellness rozmazlování – vana plná pohody
Peelingové saunové rituály – domácí sauna
Aroma koupele- magická energie z přírody
Bylinkové wellness rituály pro zdraví a krásu
Wellness kosmetika a beauty
Aromaterapie – ovlivní náladu
Výběr esencí do sauny – provoněná pohoda

 Víc než jen koupelna – wellness v koupelně – trendy v obkladech

 

Kam dál?

Jak na nás působí barvy, barvy v interiéru
Wellness trendy
Wellness interiéry
Wellness vybavení
Wellness kosmetika
Domácí wellness
Domácí sauna a saunování

Oblíbené wellness procedury

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Komentáře nejsou povoleny.